Korona vaksine

Mrs.B

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Påskekyllingene 2020
❤Januarlykke 2022❤
En ting jeg lurer på og det er kommer dere til å ta vaksinen mens dere er gravid?

Jeg tok 2.dose et par timer før jeg fant ut av at jeg var gravid :arghh: Vi får se hvordan det går

Er det ikke sånn at det kun er gravide med høy risiko for alvorlig sykdom, som får lov til å ta den nå? Godkjenner myndighetene vaksinen for alle gravide, kommer jeg til å ta den. Må bare stole på at de gjør de riktige vurderingene. Corona er jeg så lei av, at den sjansen tar jeg. Når vaksinen er trygg for alle andre, er det mest sannsynlig trygt for mor og baby, også.

Jeg kommer nok ikke til å ta den mens jeg er gravid. Føler at det er lite kunnskap om vaksinen ennå og at myndighetene tar litt forhastede avgjørelser av og til, så jeg tør ikke stole helt blindt på det hvis de plutselig sier det er trygt. Det er bare magefølelsen min, da, mulig det er helt urimelig av meg å tenke sånn :hilarious:

Jeg tok hepatitt-vaksine i forbindelse med jobben uken før jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg blir ikke å ta corona vaksinen mens jeg er gravid desverre. Har veldig lyst, men tør rett og slett ikke.

Jeg fikk Astra-vaksinen i februar og ettersom dose to ikke blir av samme type vaksine har jeg vagt å takke nei til dose to enn så lenge. Tenkte jeg skulle ta det opp med jordmor på neste time å høre hva hun tenker:happy:

Etter å ha snakket med lege, så velger jeg å utsette dose 2 til etter graviditeten. Med mindre det kommer nye retningslinjer før januar da

Når jeg får tilbud om vaksine kommer jeg til å spørre legen hva han anbefaler. Er så usikker, men mulig jeg venter.

Tok 1. dose før jeg ble gravid... 2. dose er planlagt til midten av juni, men jeg har jo blitt gravid i mellomtiden så kommer ikke til å ta den foreløpig. Men har tenkt å rådføre meg med fastlegen min om det.
Jeg får vaksinen via jobben, så dilemmaet mitt er hvordan skal jeg si at jeg ikke kan ta den til sjefen og kollegaene uten å avsløre grunnen.... synes det er for tidlig å fortelle ennå.

Jeg hadde planer om å ta den! Hadde time 20 mai. Ringte fastlege for det krevde vaksinekontoret og han sa at han ikke anbefalte i 1 trimester da man ikke skal ta influensa vaksinen i 1 trimester. Spurte om jeg kunne ta den etter 12 uker. Da sa han at enn så lenge anbefalte han det ikke når jeg ikke er i noen risiko gruppe. Han ville heller vi skulle snakke om det når den tid kommer. Er egentlig ganske skuffet for jeg var klar for dose 2 :banghead:

Fikk 1.dose Phz i starten av april, og valgte nå å takke nei til 2.dose og heller innrømme til alle kolleger at jeg er gravid i uke 7:bag::)

Nei den sjansen tørr jeg ikke ta

En ting jeg lurer på og det er kommer dere til å ta vaksinen mens dere er gravid?
Hei! Jeg har tatt pfizer første dose nå (5+4). Jeg kommer også til å ta andre vaksine når jeg får tilbud. Men jeg jobber på sykehuset med koronapasienter, så for meg er det ikke et alternativ å risikere å bli smittet. Håper forskingen har rett og at barnet vil få beskyttelse for korona nå som jeg blir vaksinert

Ja. Definitivt. At jeg er gravid setter både meg og barn i en risikosone for covid. Leste at det er -foreløpig- ingenting som tyder på at vaksinen er farlig for gravide, det er derimot farlig for gravide og det kan også føre til komplikasjoner for barnet å få covid.
For meg er det en no brainer.
Bruker de faktaene jeg har :happy:

Så fremst det ikke kommer en anbefaling mot det, så blir jeg å ta vaksinen om/når jeg blir tilbudt den ja :happy:

Jeg tok 1.dose rett før jeg ble gravid, kommer ikke til å ta dose nr 2. Har antistoffer og da skal det egentlig holde med den ene dosen..

Jeg kommer til å følge rådene til fastlegen min :)

Var usikker for har hørt forskjellig. Så jeg snakket med fastlege og en venn av meg som er lege og begge mente det var større risiko å ta den mtp hvordan vaksinen kan påvirke fosteret enn å ikke ta den. Er ikke nok forskning som foreligger mtp potensiell påvirkning av fosteret, så venter til januar med å ta den. Jeg er egentlig glad for så tydelige tilbakemeldinger for det gjør valget mitt lettere :)

Back
Topp