Korona vaksine

ColgateSmile

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Noen her som har tatt den? Hvilken tok du i såfall, og fikk du noen bivirkninger?
Har fått tilbud om å ta den gjennom jobb, veldig
spent på om jeg får noen bivirkninger. Har hørt endel blir ganske dårlig.

Har ikke tatt den ennå, men de fleste som har tatt den der jeg jobber har blitt dårlige i 2-3 dager. Med feber, hodepine, verking i kroppen. Man bivirkningene skal visst være sterkere ved dose nr 2 enn 1 så spent på hvordan det går når dose nr 2 kommer.
Dette gjelder foresten for astrazeneca

Mannen skal snart ta den gjennom jobben. Når jeg ser bivirkngene av vaksinen kontra bivirkningene på sykdommer så er jo vaksinen bivirkninger minimale.

Har tatt dose 1 av pfizer sin. Litt støl i armen dagen etterpå, og svak sykdomsfølelse to dager etterpå.. De fleste på jobb som har fått astrazeneca har fått feber og muskel/leddsmerter dagen etterpå.

Tok Astra, og ble dårlig i to dager. Høy feber, hangover, ledd og muskelsmerter, og kraftig hodepine. Alle på jobb som har tatt den, har fått det samme.

Tok Astra Zeneca, merket ikke noe annet enn stølhet i armen og litt svimmelhet samme kveld. Sov veldig godt den natta. 8 av 10 kollegaer gikk ned for telling med feber. Neste pulje ble anbefalt Paracet og Ibux før vaksinen og før de la seg for kvelden, med god effekt.

Jeg har fått Astra Zeneca. 2 dager med influensafølelse, feber og generell trøtthet/slitenhet. Hadde jeg ikke hatt fri fra jobb da måtte jeg ha brukt egenmelding, såpass dårlig følte jeg meg. 2. dose gir generelt mye mindre bivirkninger. Det motsatte gjelder for Pfizer og Moderna.

Fått 1. Dose av Pfizer/BioTech. Kun øm og støl i armen de første 2 dagene. Skal ha dose nr. 2 på onsdag, er spent på hvordan det blir da.
Mannen er fullvaksinert på samme type, han merket ikke noe etter første dose ,men gikk ned for full telling på dose 2; feber, muskelverk, hodepine, og generell influensa følelse i hele kroppen, tok 2-3 dager før han følte seg helt fin igjen.

Me i testlinjen har rykka fram, så er i gruppe 3 no. Venter på tilbud om vaksine. Blir dårlig sikkert men må jo ta den.

Skal ta den i morgen :) Et overhengende flertall på jobb har blitt dårlige i forskjellig grad, så veldig spent! Gruer meg, men blir bra :) Vi har fått tilbud om AstraZeneca.

Ikke tatt den selv da jeg er gravid, kan få vaksinen gjennom jobb. Kollegaer som takket ja til vaksinen ble vaksinert med første dose i forrige uke og flesteparten jeg har pratet med fikk kraftige bivirkninger som feber, frostanfall, osv.

Har tatt første dosen av AstraZeneca-vaksinen. Jobber på sykehus.
Tok vaksine på formiddagen, feberfølelse/frøs fra tidlig kveld samme dag.
Var subfebril frem til ca 1 døgn etter vaksine, muskel- og leddsmerter i ca 2,5 døgn, betydelig hodepine ca 2 døgn. Det mest fascinerende var hvor plagsomt vondt der var i armen i et par døgn, aldri opplevd det med andre vaksiner.
Men greit å ha tatt vaksine!

Har tatt første dosen av AstraZeneca-vaksinen. Jobber på sykehus.
Tok vaksine på formiddagen, feberfølelse/frøs fra tidlig kveld samme dag.
Var subfebril frem til ca 1 døgn etter vaksine, muskel- og leddsmerter i ca 2,5 døgn, betydelig hodepine ca 2 døgn. Det mest fascinerende var hvor plagsomt vondt der var i armen i et par døgn, aldri opplevd det med andre vaksiner.
Men greit å ha tatt vaksine!
Tok du smertestillende?

Spent på første dose på mandag, flere på jobben har blitt dårlige. Fra litt dårlig til veldig dårlig:nailbiting:
Skal bli godt å få det unnagjort da:happy:

Første dosen AstraZeneca tatt igår og kvelden/natta legger seg i rekken over topp 5 heftigste jeg har vært med på :p Frostrier i 2-3 timer, hodepine, kald- og varmsvetting, lett feber (jeg blir veldig dårlig av bittelitt feber bare) og veldig vondt i stikkområdet. Våknet idag og føler meg helt fin bortsett fra vondt i hodet og armen :) Kaller det hurtiginfluensa :p Tatt meg en god dose smertestillende, så satser man på at dagen blir bra :)

Tok paracetamol før jeg la meg første kvelden og en gang påfølgende dag.
Kunne nok godt dratt på med paracet pluss NSAIDs første døgnet, men hadde uansett fri og lite planer.
Det ble diskutert på jobb i går om en kunne ta Paracet/Ibux eller ikke etter vaksine. Noen hadde hørt at en ikke kunne det, mens de som tok det ikke hadde hørt noe om det. Samtlige ble i hvert fall dårlige etter vaksinen.

Back
Topp