Korona i hus

Lisbeth_Alvilde

Blir kjent med forumet
Hei!
Kona i hjemmet ( altså hun jeg er gift med) har fått påvist korona i dag…!
Noen som har noen tanker om hvordan dagene fremover burde være? Jeg som bærer frem barnet fikk en negativ test.

mer i uke 34+0
 
Hei!
Kona i hjemmet ( altså hun jeg er gift med) har fått påvist korona i dag…!
Noen som har noen tanker om hvordan dagene fremover burde være? Jeg som bærer frem barnet fikk en negativ test.

mer i uke 34+0
Det er så vanskelig å svare på! Er noen som tenker det er like greit bare å bli ferdig med det, så man ikke får det tettere opp til fødsel, evt i barseltida. Er du vaksinert noe? Jeg hadde det ganske pyton i 3 døgn, og sånn halv pyton til nå, en uke etter smitte. Fikk dose to i begynnelsen av desember
 
Det er så vanskelig å svare på! Er noen som tenker det er like greit bare å bli ferdig med det, så man ikke får det tettere opp til fødsel, evt i barseltida. Er du vaksinert noe? Jeg hadde det ganske pyton i 3 døgn, og sånn halv pyton til nå, en uke etter smitte. Fikk dose to i begynnelsen av desember
Er vaksinert 2 ganger, og dose to blei tatt dagen før lille julaften, så er ok fersk
Er litt i samme tankebane om at det er bedre å bli smittet nå enn rett før fødsel, men frua her er litt hysterisk på at smitten skal påvirke minsten
 
Jeg hadde nok levd som normalt og tenkt at jeg bare fikk bli smittet, og bonusen er å være «ferdig» til fødsel. Men er jo viktig å vurdere ut i fra egen helse, om man er vaksinert, og å vite at en også tar en sjanse med det. Noen blir jo veldig dårlige, selv om det viruset som sirkulerer nå virker å være ganske mildt. Lykke til :)
 
Huff. Vanskelig å si.
Jeg er vaksinert, men er veldig syk...
Ble smittet av egne barn. Var ikke til å unngå.
Har feber, hodepine, muskelverk, tung pust..svært slitsomt som gravid for min del iallfall..
 
Last edited:
Heldigvis ser det ikke ut til at viruset påvirker baby så lenge den gravide er vaksinert. Det største problemet med gravide og corona er når kvinnen blir så dårlig at hun trenger intensivbehandling. Da kan det gå hardt utover babyen. Høy feber er jo heller ikke helt heldig, men det kan som regel reguleres med paracett. Så det største problemet med å bli smittet som gravid og vaksinert er at det er ekstra ubehagelig å være gravid og ganske syk! I tillegg til at det blir mer problematisk med svangerskapskontroller og blir mye styr om man skulle gå i fødsel. Jeg er såpass nærme termin at jeg har valgt å isolere meg hjemme. Jeg vil ikke risikere å få fødselsoppleveøsen ødelagt pga smitte. Nå er jeg også veldig heldig i og med at dette er første barnet og mannen har mulighet til hjemmekontor. Det er jo absolutt ikke alle som kan skjerme seg fra smitte. Og jeg vil heller ikke anbefale det om det er lenge til termin for det er ganske kjipt å ikke møte andre mennesker!
 
Jeg har hatt korona når jeg var 30/31 uker. Var veldig dårlig i tre dager, og så litt dårlig i tiden etter det. Nå er det gått snart to uker, og jeg er fremdeles litt dårlig. Fikk andre dose i november. Her var det egentlig ikke mulig å unngå smitte siden ungen vår fikk det først, og hun er så liten. Men jeg er egentlig veldig fornøyd med å ha fått det i god tid før fødsel, fordi den psykiske påkjenningen med å bare vente på smitte har vært verst. Her har ikke mannen mulighet til hjemmekontor, og vi har to barn i barnehagen. Føler det derfor bare var et tidsspørsmål.

Men når det er sagt var sykdommen verst for meg. Baby har vært aktiv hele veien og hatt normalt bevegelsesmønster. Jeg har hatt feber, vondt i kroppen og hodet, hoste og tett nese. Nå plages jeg mest med at jeg er sliten og har slim i nese og hals som fører til hoste og til tider oppkast. Men aldri hatt pustevansker eller lignende, og heller ikke høy feber. Så føler aldri det har vært fare for babyen, bare vært ubehagelig for meg. Alt i alt er jeg faktisk glad for at vi fikk det, for nå er jeg utrolig mye mer avslappet i forhold til fødsel og tiden framover :) Høres rart ut etter å ha unngått det for harde livet i to år :wacky:
 
Ser det er flere som har svart her i denne tråden, så kopierer svaret mitt fra den andre inn her :):

Håper hun får et mildt forløp og at du slipper unna :) Er du vaksinert? Hva tenker du på med dagene fremover?
Her fikk sønnen min på 11 år påvist for en uke siden. Ingen av oss andre har blitt smittet. Vi levde som normalt.
 
Jeg har hatt det i uke 33. Er nå inne i uke 36. Er uvaksinert og fikk en mild influensa med muskelverk, hodepine og slakk. Dog Ingen feber og beholdt smak og luktesans. Litt lite liv av lille i magen første dagen når jeg testa positivt, var til sjekk samme kveld og alt var veldig fint med lille. Forkjølelsen kom etter en liten uke. Etter isolasjon var jeg sykemeldt en uke pga jeg ble veldig fort sliten/utmattet. Så tilbake i jobb i morgen. Så etter forholdene har det gått bra for min del. Veldig glad for at både jeg og samboer ble smittet nå før fødsel slik at jeg slipper å stresse med dette nærmere fødsel. Slik jeg leser av flere så går det veldig fint (etter forholdene) om man blir smittet, det er stort sett omikron som herjer nå og den skal jo også være mildere. Men nå vet jeg ikke med deg om du har underliggende sykdommer eller lignende som kan gjøre sykdomsforløpet verre.

lykke til og gjør det som føles mest riktig for deg og samboer. Blir du smittet går det nok veldig fint skal du se. Ha lavterskel med å ringe føden☺️
 
Jeg er sykemeldt fra jobb fro å ikke bli smittet. Det siste legen min sa før jeg gikk fra forrige time var: " det siste vi vil nå, er at du skal bli syk" nå har mannen og 1 av 2 barn fått det, jeg er isolert i kjelleren. Jeg har tre doser og er ikke redd for å bli syk, men ettersom jeg er sykemeldt da, så må jeg jo gjøre et ærlig forsøk på å ikke bli smittet. Hadde jeg ikke hatt tre doser, hadde jeg vært mer bekymret. Er 35+ 4.
 
Back
Topp