Korleis ser stua di ut?

M

Moderator Marte

Guest
Tapet? Panel? Ein bestemt temafarge? Kva sofa har du?

... Del gjerne bilder! :D
 
Definitivt ikke bilder. For mye rot.

(og Det stenger vel tråden for de med app .Eller er det i orden nå?)

Gule vegger. Malt strie. Gjort av forrige huseier

To grå hjørnesofaer og spisestue. Og altså leker overalt.
 
Er slike malestrier med noe mønster fra 90-tallet [emoji28] malte i sommer, har to vegger med green leaf og resten med frostrøyk. Lar vær å legge ved bilder pga app-trøbbel... sofa er en edge U fra skeidar i grå.
 
Vi hadde også gul strie helt til for 2 år siden Sara [emoji6]

Nå har vi 3 vegger med tudor og en vegg med muskatnøtt.

De røde julegardinene har hengt siden forrige jul, og nå tror jeg at de bare får henge [emoji23]

Svart fake-skinn buesofa, svart tv-bord, skjenk og vitrineskap.
Svart stuebord, som er to små fra IKEA, der ett står ved ene enden på sofaen og den andre foran sofaen. Og så kan vi flytte på dem alt ettersom vi trenger plass ved sofaen.

Og ellers flyter det over av leker her og.. [emoji85]
 
Et lite håp om å på sikt komme oss bort fra den malte gule stria her også, men jeg vet ikke helt hva jeg vil ha, så det ligger litt på is, samtidig som i nemlig må ta gulvet, der er parkett, men den lakken er sprukket så det må pusses ned og lakkes på nytt, og henger sammen med kjøkkenet og... ja...
 
Har 3 farger i stuen: Skumring (hovedfargen), Deco Blue og Matrix (bak tv-en).
Sofaen er en grå hjørnesofa m/sjeselong fra Bohus :)
 
Brede, spesialpanel fra lokalt sagbruk på veggene. 3 vegger i fargen silke, én vegg bak spisestua i fargen retroblå. Hvit spisestue, skjenk og vitrineskap fra ikea, men med gamle, trestoler rundt spisebordet. Lysegrå u-sofa fra bohus, rundt sofabord fra jysk, kattehår, leker og klesvask over alt i kveld.
 
Vi hadde også gul strie helt til for 2 år siden Sara [emoji6]

Nå har vi 3 vegger med tudor og en vegg med muskatnøtt.

De røde julegardinene har hengt siden forrige jul, og nå tror jeg at de bare får henge [emoji23]

Svart fake-skinn buesofa, svart tv-bord, skjenk og vitrineskap.
Svart stuebord, som er to små fra IKEA, der ett står ved ene enden på sofaen og den andre foran sofaen. Og så kan vi flytte på dem alt ettersom vi trenger plass ved sofaen.

Og ellers flyter det over av leker her og.. [emoji85]

Endelig flere som har julegardiner
 
[emoji23][emoji23]

Vi har de røde gardinene... men egentlig har vi på et vis panelgardiner, og de røde skulle være "tittekant" bak julegardinene. Så om et par uker henger jeg opp julegardinene så blir det komplett. Og kanskje, kanskje får jeg ikke bare ned jula men opp noe anent enn de røde tittekantene til våren denne gangen...
 
Vi har de røde gardinene... men egentlig har vi på et vis panelgardiner, og de røde skulle være "tittekant" bak julegardinene. Så om et par uker henger jeg opp julegardinene så blir det komplett. Og kanskje, kanskje får jeg ikke bare ned jula men opp noe anent enn de røde tittekantene til våren denne gangen...
Hadde egentlig panelgardiner vi også, før julegardinene. Men så krølla samboer dem bre nede på vaskerommet, og de ytterste panelgardinene er sånne gjennomhullede sånn at den bakre gardinen skal synes gjennom.... Og jeg har rett og slett ikke orket å ta fatt på den strykejobben... Er jo da 4 gjennomhullede og 4 vanlige lengder som må strykes... [emoji85] Og de gjennomhullede.... Ja de tar sin tid... [emoji28]
Får se hva jeg gjør etter jul nå. Har tenkt på å kjøpe andre vanlige rett og slett [emoji23]
 
Hadde egentlig panelgardiner vi også, før julegardinene. Men så krølla samboer dem bre nede på vaskerommet, og de ytterste panelgardinene er sånne gjennomhullede sånn at den bakre gardinen skal synes gjennom.... Og jeg har rett og slett ikke orket å ta fatt på den strykejobben... Er jo da 4 gjennomhullede og 4 vanlige lengder som må strykes... [emoji85] Og de gjennomhullede.... Ja de tar sin tid... [emoji28]
Får se hva jeg gjør etter jul nå. Har tenkt på å kjøpe andre vanlige rett og slett [emoji23]

Tekt på å kjøpe noe "vanlig" jeg også

Vi har av alle ting plassbygd gammeldags gardinbrett med klyper.

Ingenting gjennomhullet da, men det er til gjengjeld lin da de julegardinene, så strykes må de definitivt. Og det er 6 lengder.

Det hender tidvis at min mor kommer og stryker dem når hun oppdager at første og andre adventshelg har passert uten at de er kommet opp.... Min svigermor kommer på førjulsbesøk rundt 2 helg i advent og målet er egentlig å ha fått dem opp før den tid. Vi har dog påtatt oss å være barnevakt så vi har trolig 5 unger til middag og og kveld (tre av dem er våre da) første lørdag i advent når jeg normalt skulle pyntet.
 
Har litt av vært. Men prøver å holde det sånn passe nøytralt (kjedelig, jeg vet men eier ikke stil sans)
 
Sånn eggehvit stygg farge. Vi skal snakke med huseierene om å få male en kontrastvegg eller to både her og på soverommet.
U-sofa foran tvn og spisebord i tre/hvitt, samme som tvmøbler og stuebord. Grå, Lystette gardiner og tre bokhyller til skolebøkene mine og pynt
 
Vi har blå stue. Oslo på to vegger, og en lysere blåfarge på de to andre. Store vinduer på den ene veggen, og lyst gulv og tak. Pussa opp i sommer, så er kjempefornøyde. Sofaen er en Söderhamn fra IKEA i turkis :) Veldig fornøyd med at vi bruker farger, har bodd nok steder med hvite gipsvegger.
 
Jeg leier. Her er veggene slette hvitmalte gipsplater. Det gir et ganske rent og moderne uttrykk. Men hadde jeg eid selv, hadde jeg gått for litt mer farge. Det er veldig sterilt.
 
Julestjernene kom opp i dag :)
 

Vedlegg

  • B1D8628D-4885-4188-9A0C-F18B1B400241.jpeg
    B1D8628D-4885-4188-9A0C-F18B1B400241.jpeg
    351,6 KB · Visninger: 6
  • D618456F-FEDF-40DA-8A47-AD90BA6B1D0A.jpeg
    D618456F-FEDF-40DA-8A47-AD90BA6B1D0A.jpeg
    383,4 KB · Visninger: 6
Back
Topp