Korleis reagerte partneren din på positiv test?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Korleis reagerte den kommende pappaen/medmoren når du fekk positiv test? Glede, sjokk, mange forventningar? :)

Selvgod, da han var sikker på det skulle bli positiv test (ivf):)

Vi reagerte begge med sjokk:woot::angelic: ikke helt planlagt å få baby igjen så tidlig etter forrige fødsel (har baby på 8 mnd). Men han/hun er veldig velkommen:Heartred

Han reagerte ikke noe særlig, fordi han er så redd vi skal miste.. men han blir mer og mer klar nå etter som dagene går ❤️

Jeg ringte og vekket han kl 05 fra legevakt. Hans kommentar :hva var det jeg sa :p den får han høre resten av livet tror jeg :)

Jeg hadde prentet han inn med at det kom til å ta tid å bli gravid dersom det gikk i hele tatt. Han sa at han var sikker på at det ville skje raskt. Han fikk rett

jeg tok først en clearblue tidlig, og når den slo ut, tok jeg en digital som viste gravid 1-2. Dette var vår første prøveperiode, og vi var begge så mentalt forberedt på at det kunne ta tid, at jeg satt først en stund på badet og bare så på testene. Før jeg krøp tilbake i sengen med testene og sa bare se her. Han brukte litt tid før han skjønte noe som helst. Han ble veldig glad og passe sjokkert:)

Han bare: «Er det sant?!». Han klarte ikke å sluttr og smile når han så på meg på et døgn :) vi har prøvd i et år.

Samboer ble veldig overasket og litt redd. Vi hadde bestemt oss for å prøve å få baby, men vi var innstilt på at det skulle ta lengre tid enn rundt 10 dager fra p-pilleslutt til befruktning :love2
Jeg tok test kl halv fem på morningen og måtte sitte med hemmeligheten for meg selv i to timer før jeg vekket han. Han ble veldig stille og tankefull, men veldig glad og spent. For hver dag som går venner han seg litt mer til tanken (dette er hans første). Han kommer til å bli super :Heartred

Som om det var en selvfølge at testen var positiv. :hilarious:

Han ble veldig overrasket og glad. Etter 1 år med skuffelse hver mnd så ble han helt overveldet :love7

Han ble rimelig overraska, med en jente på snart 3 år og tvilling jenter på 13 måneder var hans kommentar: og legene sa at du skulle ha problemer med å bli gravid, yeah right (Pcos)

Han så bekymret ut og spurte hvor mye alkohol jeg hadde drukket. Drakk jo bare 1 slurk cava dagen jeg fant ut siden det var bursdagen til min eldste sønn. Så begynte han å sjekke og se om det var plass til 3 bilseter i bilen vi har bestilt. Tror han var litt glad, men bittelitt småstressa over praktiske ting.

Han tok det bedre enn meg faktisk . En overraskelse for oss begge og jeg trodde han skulle bli mer bekymret men det at han tok det så bra gjorde at jeg slappet mer av også

Min mann ble veldig glad, og litt sjokket over hvor raskt det gikk denne gangen ogsåxsmile2

Vi hadde en litt trøblete vei mot denne første graviditeten og var enige om å vente med prøving i mars for å komme oss helt etter spontanabort og å droppe termin i desember. Så satt jeg der uten mens i april og lo av graviditetstesten. Universet noen ganger altså... mannen min var helt sjokkert. Tror vi hadde sex 1 gang i mars og det var ikke i NÆRHETEN av EL i følge TO apper jeg har.

Han reagerte ikke noe særlig, fordi han er så redd vi skal miste.. men han blir mer og mer klar nå etter som dagene går ❤️

Mannen min reagerte på samme måte av samme grunn. Men da vi var på TU og fikk se den lille med bankende hjerte, da lyste han opp, og så og si glitret der han sto :joyful:

Back
Topp