Korleis gi MME?

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Fått beskjed av HS om å prøva å gi mme til Arin på kveldstid. Ikkje på grunn av vekt, men fordi me søv veeeldig dårleg. Han våknar etter to timar, er eg heldig går det 2,5... Håpar at mme kan gi han betre søvn, MEN (!!!) korleis få han til å drikka det? Prøvd å gi han det ved to forskjellige tider og to tilnærmingsmåtar. Ser ikkje ut til at han likar det. Rynkar på nasen, skjærer grimasar og vrir seg unna... Tips/erfaring?

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Eg gjorde det endel ganger tidligere, han ble ikkje fornøyd for eg hadde ikkje nok melk, og han sov maks 1,5 time... Han drakk kun dersom han fikk på mam sine flasker, men på barneklinikken og barsel fikk han med kopp... De bare helte litt og litt inn i munnen...

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Jeg har blandet litt grøtpulver i (mais og banan fra nestle). Det elsket hun. Tar bare mam flaske. De selges med sånn kopp på toppen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg prøvde det samme med storebror, sov max 2 timer på natten. Han likte mme da så ikke noe problem der. Men prøvde med mm på flaske og det funket like bra. Mme er ikke mer mettende enn mm. Det var bare det at det var lettere å få han til å drikke litt ekstra mye av flaske fordi han ikke trengte å jobbe for maten. Ammet først og ga flaske etterpå, og han drakk selv om han hadde sagt seg mett av puppen. Da sov han 4 timer istedenfor 2. Greit å finne ut om det er flaska eller mme han ikke liker.

Men det er rart at hs anbefaler mme. Når de er over 4 mnd anbefales fast føde over alt jeg har lest...

Jeg prøvde det samme med storebror, sov max 2 timer på natten. Han likte mme da så ikke noe problem der. Men prøvde med mm på flaske og det funket like bra. Mme er ikke mer mettende enn mm. Det var bare det at det var lettere å få han til å drikke litt ekstra mye av flaske fordi han ikke trengte å jobbe for maten. Ammet først og ga flaske etterpå, og han drakk selv om han hadde sagt seg mett av puppen. Da sov han 4 timer istedenfor 2. Greit å finne ut om det er flaska eller mme han ikke liker.

Men det er rart at hs anbefaler mme. Når de er over 4 mnd anbefales fast føde over alt jeg har lest...

Er for å gi etter pupp på kvelden. Skal også vera meir aktiv på graut, ikkje berre smaksprøve. Problemet er at junior ikkje er kjempe glad i graut heller :P
Eg trur det er smaken, men skal prøva HIPP sin i dag.

Forresten så måtte jeg bare gi flasker 2-3 ganger. En kveld hadde jeg glemt å ta opp mm fra fryseren og det var tomt for mme så jeg bare ammet. Han sov 4 timer allilevel framover :)

Er for å gi etter pupp på kvelden. Skal også vera meir aktiv på graut, ikkje berre smaksprøve. Problemet er at junior ikkje er kjempe glad i graut heller :P
Eg trur det er smaken, men skal prøva HIPP sin i dag.

Blander du grøt med mm eller mme?

Jeg måtte bytte til dr. Brown sine flasker og til hipp sin mme før hun tok;)

Veit han tar medela, Avent og eit merke til da eg har prøvd med mm. Så håpar han likar HIPP *kryssarfingrane* ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg blander mme og mm i samme flaske. 50/50 mm og vann, funker fint ;)

Han likte heller ikkje HIPP. Prøver på nytt om nokon dagar.
Heldigvis ser det ut som han likar graut blanda med mm og mme *tommelopp* :)

Guttungen min liker kun den typen NAN som bare fås på apoteket :)

Back
Topp