Kordan??

Klesklypa

Gift med forumet
Feirer dokke morsdagen da?
Blir det feiring eller en stille rolig dag??

Eg fikk en blomsterbukett på senga, en sjokolade og et fint kort av mannen
så tok han vesla så eg fikk sove så lenge eg ville, når eg sto opp hadde han laga frokost til meg med kaffe, egg, juce og godt brød[:D]

Og så hadde han kjøpt en gave fra Maria, ei stilig barnebok, som eg har ønska meg til ho[:D]

Så for gubben ut i skogen for å jobbe med vedhugst resten av dagen. så eg har laga muffins til mamman min, og tenkte meg bort der i tre tida for å feire ho:)

Feires i godstolen......
Mens gubben sitter på loftet på sin PC og spiller et eller anna sim-spill av noe slag......hakke gratulert meg med dagen en gang!!
Men hadde ikke regna med det heller da.....

Eneste han spurte meg om da jeg kom hjem i dag (har ligget borte i natt), var om det ble noe kaffedrikking i ettermiddag.....jeg svarte bare at....ja men vi drikker jo alltid kaffe etter middag, kjære.......

jeg stod opp halv 9.. vaska hele huset. vaska masse klær. rydda.. lagd eplekake og piska krem.. (får besøk seinere idag) scrappa toffifee eskekort til mamma og mamman til sambo.. drikki litt kaffe.. ja..

sambo sov lenge.. sto opp 10 ca.. så har han sett eter othilie mens jeg har rydda og styra.. jippi[:'(] ingen gratulasjon, blomst eller no..

hmf.. høres litt dårlig ut ja!

*sette meir pris på mannen min som er så flink med sont!*

Har ikke fått noe,men ville ikke ha noe heller.

Som mamma sier,jeg har morsdag hver dag jeg[;)] Synes det er mer stas å få noe utenom disse merkedagene[:D]

Sander er syk og har vært det siden torsdag så blir ingen fering og heller ikke dra noen plass, men det er no helt greit.
Sambo var ute i går så han har sovet til halv ett idag, mens eg har stått opp med S og vært me han. Ryddet, merka klær, støvsugd og vasket gulvet. No skal eg lage muffins til besøket til S som neste helg. Eg fikk en fin bukett når sambo stod opp og gratulerer med dagen. Det var snilt av han. Og han kjøpte kakemiks i går, men det var sjokoladekake og det spiste vi forrige helg for då laget eg kake for å sjekke hvordan kaken til Sander blir og den skal vi jo ha igjen neste helg så eg sa at han ikke trengte å lage den. Eg er ikke noe begreistret for enkel sjokoladekake uansett så. Er det veldig utakknemlig? [8|] Eg sa det til han på en fin måte, at tanken var veldig god og alt det der, men siden det blei så mye kake så trengte han ikke. Tentke det var bedre at han fikk beskjed før enn at kaken knapt blir rørt idag. Han er ikke glad i kake heller.. Veldig fin tanke, men ikke så gjennomtenkt (typisk han) [8D]

har ikke no spesiell feiring....fikk rosebukett igår fra Pernille[:)] mormor og morfar som hadde ordna mens jeg lå syk i går[8D] idag er vi hos mamma å pappa å skal spise middag, som vi gjør hver søndag...mamma fikk en liten blomst fra meg og pernille[:)]

er ikke så veldig opptatt av morsdag å farsdag her i huset.....

Ikkje så møje feiring her heller i grunn... Hadde jo selskap med fullt hus i går på dagen, men mor og far kjeme ner på kaffimat (restefest frå i går) om ikkje så lenge. Å så har me jo besøk av svigers i tillegg... Mannen kom faktisk heim med ein nyyyyydelige Hortensia på fredag, ganske øveraska då ja... Å i tillegg hadde han kjøpt til svigermor og mi mor[:)][:)][:)]

Jeg hadde barnefri og fikk sove lenge!

Nå kommer hun snart hjem igjen, og blir spennende å se om jeg får noe som helst av bf (jeg forventer ikke det, men han fikk jo av meg til farsdagen).
Her om dagen fikk jeg kort og en "verdens beste mamma"-kopp av mammaen min (som skule være fra Thea da [:D])

Også skal jeg invitere mammaen min med ut på forsinket morsdags-middag når vi har tid begge to, for hun er ikke hjemme i helga. [:)]

Her har det vært spenstig gitt..[8|] Jeg lå på soverommet til kl 14.30, hostet meg ut i stua, fikk en kopp kakao, to wienerbrød og ett kort som mannen og gullet hadde skrevet i, hehe!!

Det var den markeringen hehe!! Ligger enda på sofen jeg, så har ikke gjort en pøkk for at det skal være noe større markering heller, hehe!

Morsdagsfeiring?? Hmmm, dagen startet med at jeg stod opp med snuppa, stelte henne og vi to spiste frokost sammen. Gubben lå og sov og rundt halv ti stod han opp. Snakket med min mamma på tlf en time senere og han hørte jo samtalen, men enda var det ikke noe ang morsdag til meg, ikke gratulerer med morsdagen [&o]. Så var det lunsj til snuppa, som jeg lagde og gav henne, og så la jeg henne for formiddagslur. For så å steke egg og bacon til gubben...[:@] han er super allergisk for rått egg så han kan ikke steke selv.

Og jeg har ryddet stua for den så ikke ut, jeg har lekt med snuppa, vaska tøy, satt i gang vaskemaskin, og gubben sovner på sofaen.
Så da han våkna gikk jeg å la meg, for jeg er så sliten for tiden. Etter en time våkner jeg for da har han lagt snuppa i senga, men hun vil ikke sove, så da var det bare opp og underholde henne.

Om litt drar vi til svigers, for det er jo morsdag [&o][:o][&o]

Til farsdagen gav en gave som var fra snuppa til han og gjorde det litt hyggelig for ham den dagen, må si jeg er skuffet ja. Hadde i grunn forventet ihvertfall gratulerer med morsdagen i det minste. Er jo første morsdagen og synes det hadde vært litt koselig om han kunne ihvertfall husket på den...[:o]

Aaaaeeew søøøte BF altså! Jeg fikk en kjempefin orkidé [:D][:D][:D]
Også beklaga han seg for at han hadde glemt kort [:)]|

vært hoss mamma og pappa og spist og fått kake[:D] fått roser.. og nå er det slappings av[:)]

tja, egentlig skulle mannen min og Fridtjof lage fin frokost i dag, men siden vi jobbet nesten hele natten og han enda lengere en meg, har jeg stodd opp da guttene våknet. Men han skal lage en bedre middag for oss i dag. Så jeg få bare slappe av og leke med guttene mens gubben lager marinert rådyrstek med kantarell,  mandelpotet og brokkoli i avokadosaus.

Blomester har jeg aldri fått til morsdag, har aldri forventet noe slikt heller.
Vi har blitt enig om at dagen skal markeres slik at man viser anerkjennelse for mor, men ikke med dyre gaver eller lignende. Noe hjemmelaget fra guttene er greit eller at manbeinet lage fin frokost eller middag, men vi skal ikke kjøpe gaver.

Er mange som har gode menn som gjør litt ekstra for damene sine idag :) Men er tydelig at vi damer er flinkere enn menn til å gjøre noe for hverandre på dager som dette..
No har sambo begynt på middagen, han prøver seg på innbakt på pizza, har holdt på en time no :P Mye surr og rot og tar himla lang tid, selv om eg lagde deigen og alt :P Men tanken som teller [:)]

Helt enig med deg Addi, at man trenger nødvendigvis ikke gaver eller sånt, men litt ekstra omtanke eller oppmerksomhet er gjerne kjekt. Og om man får en liten ting som en blomst eller kopp syns no eg at det er stas hvertfall :)

Pleier ikke feire så mye morsdag og farsdag, men jentene gjør jo alltid litt stas med hjemmelaget kort, kaff og frokost[:D]

I dag sov jeg lenge (gubben stod opp).
Har faktisk fått blomster og nydelige lysestaker av mannen(men var egentlig i forbindelse med Tobias sin 1 års dag jeg fikk det).

Spist god middag(laget den selv da), så spiste vi kakerester fra bursdagen i helga...

hehe ble en noe amputert feiring da min mann vekket meg og sa han hadde ringt legevakta og skulle ditt til halv ti(vond rygg).
Tror han gartulerte meg med morsdagen i to tia også drakk vi kaffe med foreldrene mine.
Hadde vel ikke forventa så mye men ble vel litt amputert kanskje.

mamma og pappa var her akkurat en tur. og hu hadde med roser til meg også var det noen andre små blomster innimellom... søte mamman min![:D][:D]

Jeg har fått ett bilde som snuppa har malt med fingrene og en guess lommebok [:)][:)][:)] med prislapp på.. huff.. craaaazy mannen min [8|]
Ellers har vi hatt både barneselskap og vært i 2 morsdager.. så det har vært full rulle [:D]

Back
Topp