kordan e natta?

mammabella

storesøster og lillebror :-)
Kordan søv babyan om natta?

Her va vi borskjemt med Att han sov hele natta fra start..
sov fra 22-23 til formiddag med oppvåkninge for pupp å bleieskift bare.

men da han va ca 3mnd snudde det helt..
Han e 4mnd no..
no sovne han i den tia storesøster legg sæ. I 20tia. Sover t 23-24 å e våken t 4-5.. m kanskje en dupp på 15-20 min inni der... så sover hsn jo da t 12-14 om vi ikkje vekke han tidligere!

nån andre som har endra sovemønster å e våken på natta? Nån tips? :)
 
Dei siste 2 mnd har han sove 8-10 timer sammenhengande kvar natt. :) Er av og til me nett må opp å putta i smokken, men det er sjelden. :)
 
Du har det godt babyglede!

Her har vi fått til rutine der hun får mat kl 19 og er i seng kl 19:30. Har nettopp (for 2 uker siden) begynt å kunne legge henne ned i sengen og at hun sovner av seg selv. Før det måtte hun bysses i søvn... Hun våkner hver 3. time natten igjennom som regel for å få pupp, men sovner igjen med en gang. Har noen få ganger hvert våken en time eller to midt på natten, men kan telle det på en hånd hvor mange ganger det har vært siden fødselen...
 
Emma sovner i 22-22.30 tiden og sover til mellom 7 og 8.30. Hun pleier å våkne for pupp en til to ganger i løpet av natten.
Hun er veldig avhengig av å ha meg i nærheten de første par timene så hvis jeg legger hun i senga og går ned for å gjøre noe våkner hun veldig lett. Det blir til at jeg går og legger meg samtidig som hun eller ligger i senga og ser på film eller noe.
Hun sover sjeldent hele natta i sin seng, ofte hele natta i vår seng. Jeg og hun synes det er veldig koselig med pappaen er ikke helt enig :)

Har ingen råd for natteravner.... Vi har heldigvis klart å ha natt på natten hele tiden. Men noen ganger lys våkner hun og vil bare leke og ha det moro med uroen og da tar jeg hun i vår seng og koser med hun og da sovner hun fort igjen.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Min er snart 5 mnd, og de siste to ukene har vi begynt å gi henne grøt kl 19 etterfulgt av kveldsstell, og innen kl 20 har hun ofte sovnet. Da sover hun til kl 7-9 på morgenen. Hun sover i senga sammen med meg (pappan på sofaen) x) og da sovner hun når hun ammes. Dessverre tar hun ikke smokk, så når hun "våkner" 2.-3.time må jeg inn og ty til puppen, men da sovner hun raskt igjen. Det er derfor hun sover i senga sammen med meg, enklere å gi henne pupp uten å måtte ta henne opp..

Vet ikke helt hvordan jeg kan få henne til å sovne i egen seng uten å måtte gå igjennom skrikekur, for det har jeg ikke hjerte til.
Tenker det blir bedre etterhvert som hun blir eldre. :)

Men for oss så hjalp det henne til å sove bedre om nattan når hun ikke fikk noe lur etter kl 17.
Hun sover 2 ganger om dagen; ca 1,5 time kl 11 og ca 1,5 t kl 14-15.
 
Emma sovner i 22-22.30 tiden og sover til mellom 7 og 8.30. Hun pleier å våkne for pupp en til to ganger i løpet av natten.
Hun er veldig avhengig av å ha meg i nærheten de første par timene så hvis jeg legger hun i senga og går ned for å gjøre noe våkner hun veldig lett. Det blir til at jeg går og legger meg samtidig som hun eller ligger i senga og ser på film eller noe.
Hun sover sjeldent hele natta i sin seng, ofte hele natta i vår seng. Jeg og hun synes det er veldig koselig med pappaen er ikke helt enig :)

Har ingen råd for natteravner.... Vi har heldigvis klart å ha natt på natten hele tiden. Men noen ganger lys våkner hun og vil bare leke og ha det moro med uroen og da tar jeg hun i vår seng og koser med hun og da sovner hun fort igjen.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Herlig! :)
 
Min er snart 5 mnd, og de siste to ukene har vi begynt å gi henne grøt kl 19 etterfulgt av kveldsstell, og innen kl 20 har hun ofte sovnet. Da sover hun til kl 7-9 på morgenen. Hun sover i senga sammen med meg (pappan på sofaen) x) og da sovner hun når hun ammes. Dessverre tar hun ikke smokk, så når hun "våkner" 2.-3.time må jeg inn og ty til puppen, men da sovner hun raskt igjen. Det er derfor hun sover i senga sammen med meg, enklere å gi henne pupp uten å måtte ta henne opp..

Vet ikke helt hvordan jeg kan få henne til å sovne i egen seng uten å måtte gå igjennom skrikekur, for det har jeg ikke hjerte til.
Tenker det blir bedre etterhvert som hun blir eldre. :)

Men for oss så hjalp det henne til å sove bedre om nattan når hun ikke fikk noe lur etter kl 17.
Hun sover 2 ganger om dagen; ca 1,5 time kl 11 og ca 1,5 t kl 14-15.

Fniiis! Pappaen på sofaen :)
Kjøp større seng! Hehe... her e vi ofte 4stk i senga... litt trangt syns pappaen dog.. :rolleyes:
Ja vi har t no bare latt han sove når han vil. Han kan nån daga ha mange korte lura på dagtid å nån daga en par lange!
har samme rutina på kveld da han legges sammen med storesøster.
men d funka bare plutselig ikkje mer...
 
Her legger vi henne 22.00 og sover til 7-8 tiden for mat og sover videre til ca 10-11. Jeg sover jo mye mer nå enn det jeg gjorde som gravid :) Hun begynte å ville ha mat midt på natta (3-4 tiden) etter 3mnd vaksinen. Men etter 1 uke så sluttet hun igjen. Har ikke fått rutiner på soving på dagen.
 
Hun legger seg ca kl.19 og spiser 2-3(sjelden gang 4) ganger før vi står opp. Og hun er straks 5mnd :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her legger vi henne 22.00 og sover til 7-8 tiden for mat og sover videre til ca 10-11. Jeg sover jo mye mer nå enn det jeg gjorde som gravid :) Hun begynte å ville ha mat midt på natta (3-4 tiden) etter 3mnd vaksinen. Men etter 1 uke så sluttet hun igjen. Har ikke fått rutiner på soving på dagen.

Oi oi som ho søv da :)
 
Min er snart 5 mnd, og de siste to ukene har vi begynt å gi henne grøt kl 19 etterfulgt av kveldsstell, og innen kl 20 har hun ofte sovnet. Da sover hun til kl 7-9 på morgenen. Hun sover i senga sammen med meg (pappan på sofaen) x) og da sovner hun når hun ammes. Dessverre tar hun ikke smokk, så når hun "våkner" 2.-3.time må jeg inn og ty til puppen, men da sovner hun raskt igjen. Det er derfor hun sover i senga sammen med meg, enklere å gi henne pupp uten å måtte ta henne opp..

Vet ikke helt hvordan jeg kan få henne til å sovne i egen seng uten å måtte gå igjennom skrikekur, for det har jeg ikke hjerte til.
Tenker det blir bedre etterhvert som hun blir eldre. :)

Men for oss så hjalp det henne til å sove bedre om nattan når hun ikke fikk noe lur etter kl 17.
Hun sover 2 ganger om dagen; ca 1,5 time kl 11 og ca 1,5 t kl 14-15.
Godt å se det ikke bare er her i hus pappaen ligger på sofaen ;) Sånn blir det når man bor i en liten 2-roms midt i tjukkeste Oslo...
 
Snudd igjen?
Ettet en runde m spysjuka her så sovna lillebror kl 16 å sov t 7... va selvfølgelig våken å spiste :)
No har han de siste nettern sovne før 20 å stådd opp mellom 7-9... Æ håpe d hold sæ sånn, men e vel for tidlig å jublee :rolleyes:;)
 
Her har litla funnet ut at det er kjempe gøy å være våken i 4-5 tida på morgenen. Er da våken i en god time før hun sovner igjen. Kan prøve å gi tytt, ha henne på siden av meg og alt mulig, men det funker ikke før hun blir trøtt nok til å sovne igjen... Håper det snart går over!!!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her har litla funnet ut at det er kjempe gøy å være våken i 4-5 tida på morgenen. Er da våken i en god time før hun sovner igjen. Kan prøve å gi tytt, ha henne på siden av meg og alt mulig, men det funker ikke før hun blir trøtt nok til å sovne igjen... Håper det snart går over!!!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Føle m dæ!!etter rundt 1,5mnd m maaaange lange nattetima m en skravlanes ropanes baby så va d godt m litt nattesøvn igjen :)
 
Føle m dæ!!etter rundt 1,5mnd m maaaange lange nattetima m en skravlanes ropanes baby så va d godt m litt nattesøvn igjen :)
Ja, hun skravler som bare det, ligger og fekter med armer og bein og hyler noen helt aldeles høye hyl... Er virkelig klar for en ny dag selv om vi holder oss i senga og med veldig lite lys på... Er vel forhåpentligvis bare en periode som går over av seg selv...
 
Ja, hun skravler som bare det, ligger og fekter med armer og bein og hyler noen helt aldeles høye hyl... Er virkelig klar for en ny dag selv om vi holder oss i senga og med veldig lite lys på... Er vel forhåpentligvis bare en periode som går over av seg selv...

Hehe... høres veldig kjent ut! Samme greia her... men han kunne holde på i flere tima han.. :p
Håpe vi e på riktig.vei her i huset no :)
 
Her har litla funnet ut at det er kjempe gøy å være våken i 4-5 tida på morgenen. Er da våken i en god time før hun sovner igjen. Kan prøve å gi tytt, ha henne på siden av meg og alt mulig, men det funker ikke før hun blir trøtt nok til å sovne igjen... Håper det snart går over!!!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Samme er det her hver natt. Med unntak av i natt, til gjengjeld våknet han 6:20 i stedet for rundt 7:30 som han pleier. Håper nesten på at han heller tar den timen våken i 5-tida for jeg sovner igjen mens han holder på likevel :p
 
Back
Topp