Kor stril e du?

eplemos

Forumet er livet
http://quiz.start.no/96627

Ta testen

Resultat: Kor stril e du?Bedømmelse:midt på treet

men ærlig talt:P Tanta, onkel og 3 søskenbarn kjem frå stryn, og har aldri hatt problem med å skjønne dei ;)

ORIGINAL: AnneEmilie

var sånn midt på treet, mamma og besteforeldra mine er stril [:D]
(Fra Seim i lindås)

Seimara altså[8D][8D][8D]

ORIGINAL: sorciere_

Resultat: Kor stril e du?Bedømmelse:midt på treet

men ærlig talt:P Tanta, onkel og 3 søskenbarn kjem frå stryn, og har aldri hatt problem med å skjønne dei ;)

Eg snakka ikkje likt så dei så bur i Stryn iallefall.

midt på treet - og jeg er østlending

Midt på treet... enda jeg er gift med en stril, og er omgitt av striler daglig[8D]

Stril
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Gå til: navigasjon, søk

Striler fra gammeltiden, Sotra, Fjell kommune. 1930-tallet?
Bryllupsbåt på strilelandet, Meland, Holsnøy. 1920-tallet?Stril er et navn på folket som bor på strilelandet. Strilelandet er et løst definert område i Hordaland fylke. Historieverket «Strilesoga» definerer området til å omfatte Nordhordland og Midthordland utenom det gamle bysenteret i Bergen kommune. «Strilesoga» tar for seg disse kommunene etter kommuneinndelinga pr. 2001: Austevoll, Sund, Fjell, Øygarden, Fedje, Austrheim, Radøy, Meland, Askøy, Bergen, Os, Fusa, Samnanger, Osterøy, Vaksdal, Lindås, Masfjorden Tysnes og Modalen

-synest ikke det var en veldig striletest[8D] mangen ord jeg ikke hadde hørt før.[:D]

ORIGINAL: funny_bunny

Midt på treet... enda jeg er gift med en stril, og er omgitt av striler daglig[8D]

Kor då?[:D][:D]

ORIGINAL: Chokoholic

Øygarden[:-]

Åååja, såpass ja![:-][:-][:-][8D]

skikkelig strilaland[8D] Men Bergensken min holder jeg godt på.... Men ungene har fått skikkelig strilamål[8D]
Fra området du og siden du spør?[8D][;)]

skikkelig strilaland[8D] Men Bergensken min holder jeg godt på.... Men ungene har fått skikkelig strilamål[8D]
Fra området du og siden du spør?[8D][;)]

Nja, bor et stykke fra der egentlig, men er striler her og da[8D][:D]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp