Kor lenge haldt du graviditeten skjult for venar/kollegaer/familie?

Det var ikke lenge, de fleste visste det innen jeg var 12 uker :)
 
Uke 20. Hadde fortsatt klart å skjule nå(21+4), men var et tilfelle da jeg måtte si i fra til en liten gruppe og det var som ild i tørt gress:joyful:
 
Jeg sa det til skjefen sånn i uke 14, og til noen andre i uke 15-16. Så gikk jungeltelegrafen og nå er det såpas synelig uansett.
 
Fortalte noen få venner det før uke 11, aller nærmeste familie og venner i uke 11 etter TUL. Sa det til sjefen og nærmeste kollega i uke 12. Så lot jeg bare andre få vite når de så det, ble synlig rundt uke 20 :)
 
Sjefen fikk vite det veldig tidlig. De fleste andre etter uke 12. :)
 
Første gang sa vi det til familien uke 6-7. Denne gangen trodde vi at vi fortalte det når jeg var 8+3, men ifølge oul var jeg bare 7+4. Så føltes ut som vi holdt det for oss selv kjempe lenge i forhold til første gang. Men ser vi er jo veldig tidlig med å si det i forholdt til de fleste her.

Venner har vi fortalt det til noen uker senere, men før uke 12 sist og ca uke 12 denne gangen (ventet svar på en jobb). :)

Måtte fortelle det på jobb i uke 9 sist (egentlig før, men visste ikke om det). Denne gangen siden jeg var i permisjon fikk jeg holde det for meg selv en stund og ringte etter vi hadde vært på oul ca 18 uker.
 
Familien og andre nære fikk vite det i uke 16/17. Etter det har jungeltelegrafen tatt seg av resten.:knegg:
 
Var 20 uker da vi fortalte det til familiene våre. Holdt det hemmelig for familien ved å unngå å treffe dem og ved å gå med store gensere.

Fortalte det til nærmeste kollegaer i uke 5 for å forberede de på å måtte steppe inn hvis vi mistet. Storesøster fikk vite det ved positiv test. Lillesøster fikk vite det i uke 11.
 
Trur vi sa det til nærmeste familie etter 4-5 uker :) Sjefen fikk vite det kort det. Resten var vel rundt uke 12-13 trur æ :)
 
Sa det ganske tidlig på jobb vertfall, var så enormt trøtt og helt i svima, så følte for å gi en forklaring på hvorfor siden vi jobber så tett sammen.

Nærmeste venner og mamma fikk vite det nesten med en gang. De visste det også før jeg mistet i fjor og var en enorm støtte da, så vet at den støtten ville jeg hatt om det skjedde igjen.

Svigers fikk vite det av de kommende storesøstrene i uke 12
 
Dette er min første graviditet:Heartpink Planen var å holde det hemmelig noen uker, men min mor er som en menneskelig graviditetstest.. Så i uke 4-5 da jeg knapt hadde funnet det ut selv kom spørsmålet fra henne om jeg var gravid, noe hun aldri har spurt om før. Hun fersket også to av kusinene mine tidlig..

Jobben måtte jeg fortelle det veldig tidlig til pga tilretteleggelse og vennene mine fikk nettopp vite det i uke 20-21
 
Ble sykemeldt i uke 6 pga hypermesis og synes da det var likegreit å si fra for å unngå at folk trakk sine egne konklusjoner om hvorfor jeg var lenge borte. Når halve arbeidsplassen viste det ble det rart å ikke si noe til familie og venner. Så her sprakk nyheten tidlig:p
 
Jeg fortalte sjefen i uke 7-8 da jeg var så forferdelig dårlig.
Søsken til mannen, deres partnere samt svigers fikk vite det 7+0. Vi var på en festkveld for oss, med planlagt alkohol mm og ja.
Min familie fikk vite på en familiebursdag ca 11+2.

Ingen på jobb hadde anelse før jeg ble 100% sykmeldt 11+4. De kunne ikke tenke seg noen annen grunn og la to og to sammen med vektnedgangen min.

Resten av venneflokken har fått vite nå ved oul
 
Back
Topp