Kor lang tid tok det før du var "vandt" til å vere forelder?

M

Moderator Marte

Guest
Å bli forelder er ein stor omveltning! Tok det lang tid før du blei "vandt" med det når du fekk din fyrste?
 
2,5 år nå og føler ting begynner å falle på plass
 
Han er ett år. Jeg er vandt til å være mamma. Men det tok noen måneder før alt av rutiner satt på plass
 
Må skille på det å være vandt til å være forelder med morsfølelse. For morsfølelsen kom med en gang. Han er 6 mnd, og er forsåvidt "vandt" til det å være forelder. Men tenker det vil forsterkes når han skal begynne i bhg neste år. Da han får enda mer rutiner på dagene sine og jeg må forholde meg til enda flere som mamma.
 
Last edited:
Noen timer kanskje. Det var bare PANG jeg er mamma og som om jeg ikke har vært annet. Fantastisk hvordan alt bare falt på plass.
 
Tror jeg ble «vandt» til å være mamma når storebror begynte i barnehagen. Da ble det så virkelig når jeg ble omtalt som «mammaen til...»
 
Tror det tok et par måneder, var vanskelig å bli vant til at det lille knøttet var så avhengig av meg :p
 
Jeg bare var mamma liksom. Var superklar når eldste ble født. Samme med pappaen. Han var bare pappa sånn med en gang.
 
Ja brukte tid til å venne meg til det, hadde nok mye å si hvordan fødselen og den første tiden etter gikk.. Tror det tok en del mnd før det gikk opp for meg at ho var min :)
 
Var klar med en gang.. Dvs følte tilknytning med en gang og morskjærligheten.. men måtte jo bli kjent med babyen og komme i rutine og rytme
 
1,5 år før jeg følte ting begynte å gå av seg selv...
flr det var det mye stress og styr
 
Jeg føler vel at det kom med en gang, men samtidig så merker jeg at det har tatt litt tid å venne meg til tanken på å bli kalt mamma:)
 
Ble vel vandt til det relativt fort, men husker jeg følte meg skikkelig voksen og mamma de første gangene jeg måtte ringe og si "hei, dette er mammaen til ***" :p
 
Skjedde med en gang [emoji4] overgangen fra 0-1 barn gikk veldig fint!
 
Morsfølelsen g kjærligheten til barnet mitt var der med en gang etter fødselen var over, men rutiner og selvsikkerheten var nok ikke på plass før det var gått sånn rundt 6 måneder kanskje?
 
Back
Topp