Kor lang tid tok det før du var "vandt" til å vere forelder?

En tråd i 'Familieliv og samliv' startet av Moderator Marte, 15 Okt 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Moderator Marte Forelsket i forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Å bli forelder er ein stor omveltning! Tok det lang tid før du blei "vandt" med det når du fekk din fyrste?

2. nense Forumet er livet Mailykke 2018 VIP Februarlykke 2016

2,5 år nå og føler ting begynner å falle på plass

3. lykke_liten Gift med forumet Julibaluba 2017

Han er ett år. Jeg er vandt til å være mamma. Men det tok noen måneder før alt av rutiner satt på plass

4. Mamma til mini Flørter med forumet

Må skille på det å være vandt til å være forelder med morsfølelse. For morsfølelsen kom med en gang. Han er 6 mnd, og er forsåvidt "vandt" til det å være forelder. Men tenker det vil forsterkes når han skal begynne i bhg neste år. Da han får enda mer rutiner på dagene sine og jeg må forholde meg til enda flere som mamma.

Last edited: 10 Nov 2018
  5. Kakedeig Glad i forumet Septembermødre <3

Noen timer kanskje. Det var bare PANG jeg er mamma og som om jeg ikke har vært annet. Fantastisk hvordan alt bare falt på plass.

6. Alle gode ting er 3! Forelsket i forumet Junibarna 2019

Jeg vet ikke. Kan ikke huske noe annet :p

7. Stolt mamma Flørter med forumet

Tror jeg ble «vandt» til å være mamma når storebror begynte i barnehagen. Da ble det så virkelig når jeg ble omtalt som «mammaen til...»

8. AnneS Forumet er livet Desemberlykke2017

Tror det tok et par måneder, var vanskelig å bli vant til at det lille knøttet var så avhengig av meg :p

9. mamma 30.01.08 Glad i forumet

Jeg bare var mamma liksom. Var superklar når eldste ble født. Samme med pappaen. Han var bare pappa sånn med en gang.

10. Dini Blir kjent med forumet

Ja brukte tid til å venne meg til det, hadde nok mye å si hvordan fødselen og den første tiden etter gikk.. Tror det tok en del mnd før det gikk opp for meg at ho var min :)

11. My heart Flørter med forumet

Var klar med en gang.. Dvs følte tilknytning med en gang og morskjærligheten.. men måtte jo bli kjent med babyen og komme i rutine og rytme

• Enig Enig x 1
  12. GladPus Forumet er livet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤ Junibarna 2019

1,5 år før jeg følte ting begynte å gå av seg selv...
    flr det var det mye stress og styr

13. |Frosken| Juni12s hobby/håndarbeider VIP Junibarna 2015

Føler det kom ganske umiddelbart etter fødsel

14. Kengu Forumet er livet VIP

Med engang

15. Aaavinter Glad i forumet Oktoberfruene 2018

Jeg føler vel at det kom med en gang, men samtidig så merker jeg at det har tatt litt tid å venne meg til tanken på å bli kalt mamma:)

16. Cosacita Forumet er livet

Ble vel vandt til det relativt fort, men husker jeg følte meg skikkelig voksen og mamma de første gangene jeg måtte ringe og si "hei, dette er mammaen til ***" :p

17. Babynrto Forumet er livet Marsboerne 20 18 Febbisbebbis'18

Skjedde med en gang overgangen fra 0-1 barn gikk veldig fint!

18. LeneSvima Forumet er livet Febbisbebbis'18 Januarlykke 2016 Snøfnuggene 2018

Skjedde ganske så med en gang:)

19. Bollebaker87 Glad i forumet Septembergull'17

Med en gang. Jeg har vært klar for å være mamma «hele livet» mangla bare ungen :p

Del denne siden