Kor gamalt var barnet når det starta i barnehage?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
Bare et tips at det kan være lurt å sjekke opp i den kommunen du bor.

Ikke sikkert du får gjøre det, i kommunen min er det maks 1 mnd du kan holde plassen uten å bruke den, selv om man betaler:-/ det er litt av grunnen til at jenta vår starter i barnehagen i september, selv om pappaen har perm til november, men hun kommer til å ha veldig korte og så dager i starten, da tar vi det også som en lang barnehagetilvenning:)

Takk, det var det fint at du sa. Må finne ut av det. For planen vår er at den lille skal være hjemme med far ut desember da far har pappaperm. Kanskje litt rolig BHG. start fra desember, men da må lille kanskje begynne med noen korte dager i uka fra september.

Bare et tips at det kan være lurt å sjekke opp i den kommunen du bor.

Ikke sikkert du får gjøre det, i kommunen min er det maks 1 mnd du kan holde plassen uten å bruke den, selv om man betaler:-/ det er litt av grunnen til at jenta vår starter i barnehagen i september, selv om pappaen har perm til november, men hun kommer til å ha veldig korte og så dager i starten, da tar vi det også som en lang barnehagetilvenning:)

Lønner seg å få barn før sommeren tydeligvis for at ungen ikke skal begynne i BHG. før de er klare for det.

Min begynte nå nylig og var 2 år og 2 mnd gammel :)

Står på venteliste :( er fullt i kommunen, men håper på å få han i barnehage etter januar 2020 :) blir 1 år I januar

Eldste var rett over året, og veldig klar for det. Hadde korte dager, og det har hun stort sett nå og. Blir snart 4.

Yngste begynner i august og vil da være 16 mnd. Han virker veldig klar han og, og skal gjerne være igjen å leke når vi henter storesøster. Ingen av de vil bli med hjem :p

Eldste var 12 måneder, mellomste 11 måneder. Vesla begynner når hun er litt over 16 måneder.

Takk, det var det fint at du sa. Må finne ut av det. For planen vår er at den lille skal være hjemme med far ut desember da far har pappaperm. Kanskje litt rolig BHG. start fra desember, men da må lille kanskje begynne med noen korte dager i uka fra september.

Lønner seg å få barn før sommeren tydeligvis for at ungen ikke skal begynne i BHG. før de er klare for det.

Huff nei det skal ikke være enkelt:-/ etter jeg fikk barn ser jeg at det er mye rundt systemet i dette landet som virkelig kunne vært bedre, vi har det bra er enig i det altså, men enkelte ting er lagt opp veldig tungvindt og kunne vært bedre tenker jeg:-/

Håper dere finner en god løsning da:-)

Huff nei det skal ikke være enkelt:-/ etter jeg fikk barn ser jeg at det er mye rundt systemet i dette landet som virkelig kunne vært bedre, vi har det bra er enig i det altså, men enkelte ting er lagt opp veldig tungvindt og kunne vært bedre tenker jeg:-/

Håper dere finner en god løsning da:)

Takk :) ja alt er ikke alltid lagt opp på beste måte, mye tungvint i systemet som gjør det vanskelig for folk. Fint å høre at du har det bra uansett. Nå må vi som bor i nord bare nyte sommeren B)

Hun var 18 mnd når hun starta, helt perfekt tidspunkt for henne og oss. Hun kjente flere av barna fra før, og tusla bare inn og fant seg til rette fra dag én.

Eldste begynt når ho var 3 år, minste er fortsatt bare 9 mnd, men tenker å ha han hjemme til han er minst 2 år, kanskje 3 :happy:

Back
Topp