Kor gamalt var barnet når det starta i barnehage?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Når begynte ditt barn i barnehage? :) 1 år, 2 år, 3 år? Kanskje barnet ditt skal starte i barnehage til hausten?
Då har du kanskje lyst å lese denne artikkelen med flotte tips om kva ein trenger til barnehagestart!

Eldste begynte august 2018, nært 2,5år gammel. Minsten begynner nå i august, blir 2 i desember :)

Her begynner første i barnehage i januar 2020, da har hun akkurat fylt året...

20 mnd om vi får plass i januar, ellers 2 år og 3 mnd i august 2020.

Eldste var 2 år og minste var 1 år og 10 mnd :)

Eldste var 1 år (nå 2 år), elsker barnehagen. Yngste skal også få begynne som ettåring, så da håper vi at det blir ledig plass da og vi ikke må vente helt til høsten etter fylte ett år, for det blir litt lenge å vente.

1 år begge to.

Ser ut fra svarene ar barna begynner på ulik tid med ulik alder. Jeg tenker at lille jeg har i magen skal begynne når lille er 15-16 måneder. Jeg synes de som oftest er for små når de er 1 år, så da får vi heller betale for BHG. plass noen måneder uten å bruke den. Det blir dyrt, men det viktigste er den lille.

Eldste var 12 mnd, yngste begynner når han er 18 mnd hvis han får plass, hvis ikke blir han 2 år og 1 mnd ved barnehagestart :)

Eldste var 20 mnd fordi hun var født i desember... hun var veldig klar lenge før.

Yngste begynner når hun er 13 mnd. Det er ikke tilfeldig at hun er et sommerbarn for å si det sånn. Veldig planlagt tidspunkt

Ser ut fra svarene ar barna begynner på ulik tid med ulik alder. Jeg tenker at lille jeg har i magen skal begynne når lille er 15-16 måneder. Jeg synes de som oftest er for små når de er 1 år, så da får vi heller betale for BHG. plass noen måneder uten å bruke den. Det blir dyrt, men det viktigste er den lille.

Bare et tips at det kan være lurt å sjekke opp i den kommunen du bor.

Ikke sikkert du får gjøre det, i kommunen min er det maks 1 mnd du kan holde plassen uten å bruke den, selv om man betaler:-/ det er litt av grunnen til at jenta vår starter i barnehagen i september, selv om pappaen har perm til november, men hun kommer til å ha veldig korte og så dager i starten, da tar vi det også som en lang barnehagetilvenning:-)

Back
Topp