Kontroller

Solalala

Forelsket i forumet
Når er de forskjellige kontrollene fremover? Første svangerskapskontroll er vel på rundt 12 uker, men når kommer de neste?

Jeg skal på oul 19+0 og har vært på én legetime til nå. Tror jeg bestiller første jordmortime til etter oul. Fin den oversikten på helsenorge som det ble lenket til over her :)

Jeg har også bare vært på første sv.kontroll.. Vet ikke når jeg skal på neste. Eller hvor det blir :P

Jeg ser du har fått link til det oppsatte programmet over her..
Mitt foreløpige kontrollopplegg har vært sånn her:
Lege uke 6
Ul uke 9
Jm uke 10
Ul uke 12
Lege uke 12
Så kommer:
Jm uke 16
Oul (vet ikke?)
Jm uke 24
Lege uke 28
Jm uke 32
Lege uke 36
Jm uke 38
Lege uke 39
Jm uke 40
Lege uke 41

Men nå skal jeg følges litt mer opp enn standarden, så blir sikkert flere turer enn detta også :p

Jeg har vært på en halveis første kontroll i uke 11, og skal tilbake i uke 15 for å ta blodprøver, sjekke stoffskifte og høre etter fosterlyd. Så blir det OUL uke 18 og tenkte å ta kontrollen i uke 24 hos jm. Jeg må til legen hver 4 uke for å måle stoffskifte så godt mulig hun tar hele kontrollen samtidig.

Fikk ekstra oppfølging sist fra uke 27 pga vekstavvik så da var jeg på kontroll og/eller ul fra hver 4 til 2 uke frem til uke 40. Dette fikk mamma også da hun var gravid med 2/4 barn, så blir spennende om jeg må det denne gangen også! Håper selvfølgelig at jeg kan spare meg for alle ekstra kontroller..

Back
Topp