Kontroller

Bkno7469872

Flørter med forumet
Jeg er førstegangs og veldig usikker. Har også en lege som er veldig usikker virker det som. Var på første kontroll i uke 8 ca, tok prøvene man skulle. Utenom det har jeg ikke fått noe informasjon om noen ting. Jeg lurer da veldig på npr skal jeg ha en neste kontroll? Når skal man kontakte jordmor?

Kan jo også føye til at jeg blir veldig usikker på han rundt dette med graviditet også. Han visste heller ikke hvordan prøver han skulle ta så i stede for å lese seg opp på forhånd gjorde han det mens jeg satt der.

Ring jordmor å spørr når hun vil ha deg inn:)

Ring og spør jordmor :) Jeg ringte legekontoret og spurte når de helst ville jeg skulle inn, i forhold til at jeg ikke har noen kjente sykdommer etc, så de satte meg opp på 12+1 på første kontroll for blodprøver etc. Ikke vært til noen andre kontroller enda (er 10+0 i dag) :)

Kommer til å bestille time til uke 12 med lege også ta kontakt med jordmor for kontroll mellom uke 14-16.

Jeg hadde en fastlege som ikke hadde peiling på gravide i første svangerskap. Heldigvis var ikke jeg usikker på noe. Jeg gikk bare til fastlegen når jeg trengte sykemelding og for blodprøver ut over hb helsesøster ofte tar. Ellers er det best å gå til jordmor når man har en såpass ubrukelig fastlege. Du får tildelt jordmor når du ringer helsestasjonen du hører til, dette er selvfølgelig gratis. Det skal fastlege være også når man er gravid.

Back
Topp