Kontroller

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Noen som kan svare meg på ca hvor mange ganger jeg må inn til sykehuset fra tr kommer til etter innsett?
Og ca hvor kort varsel får jeg på når jeg må dra? Ser flere skriver om ul-kontroller osv. Har en jobb der jeg ikke kan ta en time fri for å stikke innom sykehuset, og der det ikke er så lett å finne noen til å jobbe for meg på kort varsel. Så greit å være forberedt allerede nå :)

Jeg var på ul kontroll en gang før uttak. Med uttak og innsett ble det derfor 3 ganger tilsammen fra tr til jeg var "ferdig". Og mellom uttak og innsett blir man oftest sykmeldt også. Noen trenger derimot flere kontroller da, det er nok individuelt!

Jeg måtte på ul to ganger pga små folikler. Så det avhenger av hvor godt man responderer på sprøytene :)

Jeg var på 2-3 kontroller under stimulering :) Det er fler enn vanlig:p Kommer litt ann på hvordan foliklene responderer.

Jeg var på 2-3 kontroller under stimulering :) Det er fler enn vanlig:p Kommer litt ann på hvordan foliklene responderer.
Jeg måtte på ul to ganger pga små folikler. Så det avhenger av hvor godt man responderer på sprøytene :)
Jeg var på ul kontroll en gang før uttak. Med uttak og innsett ble det derfor 3 ganger tilsammen fra tr til jeg var "ferdig". Og mellom uttak og innsett blir man oftest sykmeldt også. Noen trenger derimot flere kontroller da, det er nok individuelt!
Tusen takk for svar!
Men hvor lang tid før fikk dere vite om datoene for kontroll og uttak? Er det bestemt en dato noen dager før?

Jeg fikk dato for ul etter 1.kontroll etter nedregulering. .. :) fra oppstart sprøyter til 1.kontroll er det 7 dager :) får vite nærmere dato etter denne kontrollen :)

Du får vite første kontroll i god tid. Hvor mange du må ha kommer an på hvordan eggposene utvikler seg og om du må regulere medisineringen. Uansett får du vite neste dato når du er på ul. Jeg var på hvertfall tre eller fire ul på første forsøket mitt. Da var det vel to dager i mellom de siste.

Jeg var på UL to ganger før uttak. Den første ble bestemt før sprøytestart, den skulle være på sprøytedag 6. På den ULen fikk jeg beskjed om en UL til før uttak. På UL nummer to ble dagen for uttak og innsett bestemt. Ble overstimulert, så var sykemeldt i tre uker. Det er ikke lett å planlegge det som skjer i de ukene man medisineres :)

Ene gangen min hadde jeg første kontroll satt fra jeg ringte inn mens, på den kontrollen fikk jeg beskjed om å komme tilbake dagen etter og på den to dager etter.. og på den fikk jeg vite uttak/innsettdato.. så jeg fikk veldig kort varsel på de fleste.. nå skal det sies de fleste slippet så mange kontroller da :p

Første forsøk var jeg på en kontroll. Siste forsøket i september var jeg på tre! Lurer på hvor mange det blir denne gangen ;)

Tusen takk alle sammen for bra svar! Da kan jeg slappe av og vite at jeg i det minste har litt god tid til å varsle de på jobb. Er ikke så glad i å bli sykmeldt, så utrolig deilig å kunne gi beskjed i god tid. Da slipper jeg dårlig samvitighet fordi jeg vet at de mangler en person på jobb :)

Back
Topp