Kontroller

Jeg har hatt en ordinær kontoll hos legen. Og oul. Og skal til jm om en måned
Det er det vanlige.

Så har du vært tre ekstra ul og en tur til jm for å finne hjertelyden, pga blødning. Og en glukosebelastning. Det må jeg på en gang til.

Jeg har også lavt blodtrykk, men ikke så lavt da. Og urinprøven var fin.

Har også vært en gang pga blødning i tillegg, har vell bare fortrengt det siden det så bra ut :)

Glukosebelastning, hva er det? :)

Jeg har vært hos jm to ganger og en gang på tidlig ul i uke 12. Normalen nå er vel første ktr uke 10-12, så oul, ktr i uke 24 og deretter hver 4. uke frem til nærmere termin all det et oftere. Sånn ca. Mange holder fortsatt på det gamle med en ktr i mnd. Jeg fikk velge selv og syns det er koselig å få målt SF-målet og skravla litt. Må også følge med lavt bt.

I går var første gang de målte SF, skal de ikke gjøre det hver gang?

Jeg er ikke helt trygg hos jormødrene enda, har jo bare vært hos forskjellige, men fikk heldigvis velge hvem jeg vil gå til nå :)

Til jordmor har jeg bare vært en gang, i uke 10. Neste gang til henne er i uke 22. Skal på oul på sykehuset når jeg er 19+1.
Har vært mange ganger til legen min pga at jeg har vært sykmeldt siden 2 juni pga kvalme og pga måling av blodtrykk, da jeg har høyt bt.

De følger vel mer opp høyt BT enn lavt, etter det jeg har forstått. Satser på at det retter på seg med BT og kvalme slik at du kommer i jobb igjen :)

Jeg er snart 19 uker og har kun vært en gang hos legen. Skal på oul i morgen. Jeg har også spor av protein i urinen, det er ganske normalt. Har hatt det med de 3 andre også, og ikke hatt svangerskapsforgiftning.
Godt å høre, at det ikke nødvendigvis er svangerskapsforgiftning! Lykke til på oul! :)

De følger vel mer opp høyt BT enn lavt, etter det jeg har forstått. Satser på at det retter på seg med BT og kvalme slik at du kommer i jobb igjen :)
Kvalmen forsvant plutselig i uke 16 heildivis :D bt mitt har vært høyt i alle tre sv.skapene å har blitt værre jo lengre jeg kommer. Ettersom jeg jobber på et lakseslakteri med mye stressarbeid, får jeg ikke jobbe med høyt bt, men har jo et håp om at det bedrer seg så jeg får jobbe litt igjen :)

Kvalmen forsvant plutselig i uke 16 heildivis :D bt mitt har vært høyt i alle tre sv.skapene å har blitt værre jo lengre jeg kommer. Ettersom jeg jobber på et lakseslakteri med mye stressarbeid, får jeg ikke jobbe med høyt bt, men har jo et håp om at det bedrer seg så jeg får jobbe litt igjen :)
Det var da enda godt! :)

Skjønner den, er ikke så enkelt når det er arbeid med risiko, kjenner godt til den! Men er jo lov å håpe :)

I går var første gang de målte SF, skal de ikke gjøre det hver gang?

Jeg er ikke helt trygg hos jormødrene enda, har jo bare vært hos forskjellige, men fikk heldigvis velge hvem jeg vil gå til nå :)
Nei, det nye er at skal begynne med det i uke 24. Min jordmor og mange flere starter før :)

Har også vært en gang pga blødning i tillegg, har vell bare fortrengt det siden det så bra ut :)

Glukosebelastning, hva er det? :)
Glukosebelastning er å måle blodsukkeret, drikke 2 dl sukkervann, vente to timer og måle det igjen. Jeg må gjøre det pga risiko for svangerskapsdiabetes fordi min mor har diabetes

Glukosebelastning er å måle blodsukkeret, drikke 2 dl sukkervann, vente to timer og måle det igjen. Jeg må gjøre det pga risiko for svangerskapsdiabetes fordi min mor har diabetes
Ah, skjønner!
Jeg har glemt å informere om at min mor har hatt svangerskapsdiabetes, bør jeg gjøre det kanskje? Eller er det kun hvis hun har diabetes? :)

Håper du slipper å ha lavt bt hele sv.skapet, høres veldig ubehagelig ut iforhold til høyt, jeg kjenner ikke noe av det vertfall :)
Heldig som ikke kjenner noe da!

Her holder jeg på å svime av opp til flere ganger for dag, går jeg rett i dusjen etter bare noen skurker vann på morningen så risikerer jeg enten å svime av i dusjen eller akkurat å rekke å komme meg til do for oppkast! Heldigvis har jeg lært meg å kjenne, så jeg tar det mer med ro nå enn i begynnelsen :) men er VELDIG kjedelig nå når vi nettopp har kjøpt hus og driver å flytter og skal pusse opp litt, mannen er utålmodig å skjønner ikke alltid at jeg ikke har mer å gå på og at enkelte dager må jeg ligge hele dagen å ikke gjøre noe.. Her ryr det inn med folk også som vil "hjelpe" (se hvordan vi får det og så dra etter ett par kopper kaffe)!

Dagens utblåsning :p

Heldig som ikke kjenner noe da!

Her holder jeg på å svime av opp til flere ganger for dag, går jeg rett i dusjen etter bare noen skurker vann på morningen så risikerer jeg enten å svime av i dusjen eller akkurat å rekke å komme meg til do for oppkast! Heldigvis har jeg lært meg å kjenne, så jeg tar det mer med ro nå enn i begynnelsen :) men er VELDIG kjedelig nå når vi nettopp har kjøpt hus og driver å flytter og skal pusse opp litt, mannen er utålmodig å skjønner ikke alltid at jeg ikke har mer å gå på og at enkelte dager må jeg ligge hele dagen å ikke gjøre noe.. Her ryr det inn med folk også som vil "hjelpe" (se hvordan vi får det og så dra etter ett par kopper kaffe)!

Dagens utblåsning :p
Høres helt forferdelig ut å ha det sån :o Med høyt blodtrykk er det vel ingen symptomer, annet enn at jeg har veldig høy puls (selv om det er hvilepuls) Det kan være ubehagelig når hjerte banker utenpå kroppen :p Vet ikke om det er pga det høye bt heller.
Skjønner at det er fælt når dere har så mye å gjøre hjemme! selv om man har grunn til å ikke hjelpe til får man kanskje litt dårlig samvittighet :) Med høyr bt kan man ikke gjøre så mye heller, så føler det samme noen ganger :p
Dårlig gjort å si at de skal "hjelpe" til da å ikke gjøre det! Skjønner fortvilelsen din :)

Høres helt forferdelig ut å ha det sån :o Med høyt blodtrykk er det vel ingen symptomer, annet enn at jeg har veldig høy puls (selv om det er hvilepuls) Det kan være ubehagelig når hjerte banker utenpå kroppen :p Vet ikke om det er pga det høye bt heller.
Skjønner at det er fælt når dere har så mye å gjøre hjemme! selv om man har grunn til å ikke hjelpe til får man kanskje litt dårlig samvittighet :) Med høyr bt kan man ikke gjøre så mye heller, så føler det samme noen ganger :p
Dårlig gjort å si at de skal "hjelpe" til da å ikke gjøre det! Skjønner fortvilelsen din :)
Får kjæmpedårlig samvittighet :) men det får så være, så lenge vi er ferdige til lillegullet kommer så er jeg fornøyd :)

Jeg ser hjertet banke utenpå jeg også, regner med der er normalt i og med at man får litt mer blodvolum og slikt :p men mærkelig :)

Jeg har vært på 3 svangerskapskontroller hos jordmor, og to ganger hos lege for andre ting. Er 19+5. Syns det er koselig å gå til jordmor ofte jeg:)

Får kjæmpedårlig samvittighet :) men det får så være, så lenge vi er ferdige til lillegullet kommer så er jeg fornøyd :)

Jeg ser hjertet banke utenpå jeg også, regner med der er normalt i og med at man får litt mer blodvolum og slikt :p men mærkelig :)
Vi skal lage nytt bad av et soverom å soverom til lille i magen av et bad, å det før julen ringer inn :p Så kommer til å få masse dårlig samvittighet jeg å for ikke å kunne hjelpe til så mye. Men føler det er en mannfolk jobb uansett jeg da knis :D
Ja er vel pga at vi har mer blod i kroppen :)

Jeg har vært på en kontroll til fastlegen og på en oul. Skal på rn ultralyd til ettersom de ikke fikk gode bilder av hjertet. Så går jeg til gynekolog hver 9.uke pga cin III (celleforandringer).

Vi skal lage nytt bad av et soverom å soverom til lille i magen av et bad, å det før julen ringer inn :p Så kommer til å få masse dårlig samvittighet jeg å for ikke å kunne hjelpe til så mye. Men føler det er en mannfolk jobb uansett jeg da knis :D
Ja er vel pga at vi har mer blod i kroppen :)
Så gøy, jeg er så glad i å holde på med sånt, så sliter med å holde meg unna :p er nok litt mannfolkjobb ja, så får bare være tålmodig :)

Back
Topp