Kontroller *september-18*

Hvor tidlig føler dere behov for å kontakte jordmor?

Gikk til jordmor forrige svangerskap og klarer ikke å huske hvor tidlig jeg begynte - men det var jo omtrent bare prating og test av urin. Følte ikke jeg fikk mye ut av det...

Hvor tidlig føler dere behov for å kontakte jordmor?

Gikk til jordmor forrige svangerskap og klarer ikke å huske hvor tidlig jeg begynte - men det var jo omtrent bare prating og test av urin. Følte ikke jeg fikk mye ut av det...
Jeg har tenkt på at jeg vil dit en tur ganske lenge, men har ikke kommet så langt ettersom jeg er i så dårlig form... tenker å ringe når formen blir bedre, er 10+3 nå. Skal til legen 13+2 så mulig det ikke blir før etter det hvis kvalmen sitter i mye lenger.

Ringer kanskje til uka. Usikker på hvor fort det blir time

Jeg skal til legen på kontroll 15.02. Da er jeg ca 8 uker:) så vet jeg at må tilbake når jeg er 12 uker å ta blodprøver for enkelte av de måtte vi vente med til da. Har ikke bestilt time hos jordmor enda. Gruer meg veldig til det av en eller annen grunn..

Jeg har legetime 5.3 og bestilte time til jordmor i går. Skal dit på mandag. Jeg skal få nr 2, og føler jeg trenger å følge opp helt fra starten av.. [emoji28]

Skal på førstegangskontroll 20. Mars, da er jeg 12+4.
Føles som en evighet til! For min del kan vi bare hoppe over hele februar og hoppe rett til mars [emoji85]
Vurderer å bestille privat TUL rundt uke 9-10 [emoji1]

Jeg skal på første legetime 9.2, er da 9+6. Føler de første 12 ukene snegler avgårde [emoji28][emoji85]

Man kan velge bort kontroll hos jm om man ønsker? :dontknow Jeg er ikke så begeistret for jordmoren som jobber på helsestasjonen her... hun sier så mye rart! Dessuten er fastlegen min til gjengjeld en utrolig behagelig og fornuftig person, så jeg vil helst bare gå til han.

Dette er min 3. Amming og barseltid har jeg kontroll på. Fødsel blir planlagt keisersnitt for meg denne gang pga tidligere komplikasjoner ifbm fødsel. Jordmoren som jobber her er tilhenger av så naturlig fødsel som mulig og er imot enhver form for smertelindring, inngripen, osv.... tror ikke jeg orker å høre på henne denne gangen rett og slett :-P

Man kan velge bort kontroll hos jm om man ønsker? :dontknow Jeg er ikke så begeistret for jordmoren som jobber på helsestasjonen her... hun sier så mye rart! Dessuten er fastlegen min til gjengjeld en utrolig behagelig og fornuftig person, så jeg vil helst bare gå til han.

Dette er min 3. Amming og barseltid har jeg kontroll på. Fødsel blir planlagt keisersnitt for meg denne gang pga tidligere komplikasjoner ifbm fødsel. Jordmoren som jobber her er tilhenger av så naturlig fødsel som mulig og er imot enhver form for smertelindring, inngripen, osv.... tror ikke jeg orker å høre på henne denne gangen rett og slett :-P
Det velger du helt selv. Om du kun ønsker å gå til fastlege så er det helt opp til deg! [emoji4]

Hun jordmoren hørtes ikke ut som den mest trivelige å gå til [emoji85] greit å kunne gå til noen man trives med og er fornøyd med! [emoji4][emoji106]

Har vært på to kontroller; 02.02 og 16.02. Neste kontroll er 09.03 (blodprøver). Tenker det blir litt roligere etter det[emoji28] Fått bestilt ordinær ultralyd også nå, så gleder meg på brev i postkassen[emoji122][emoji3]

Tror jeg er eldre enn legevikaren og tror ikke hun har barn eller gubbe selv så kanskje hun ikke visste:facepalm: :banghead:
Må det være morgenurin?
Helst skal det det, men viktigst å ha med urinprøve.
Settes kaldt til du skal til legen

Back
Topp