Kontroller på ABC

cindi

Flørter med forumet
Vet at det er noen andre her som skal føde på ABC også. Bare lurte på: Hvor hyppig har dere kontroller nå på slutten?

Jeg hadde kontroll 35 + 1, og ble ikke satt opp på neste kontroll før 38 + 3. Er dette vanlig? Trodde kontrollene var hyppigere nå på slutten? Er dette en forglemmelse fra jordmor bare, eller er det vanlig? Bare lurer, for hodet har ikke festet seg enda, og jeg er jo litt ekstra nervøs da, som førstegangsfødende..

Jeg hadde også 3 ukers mellomrom fra 33 til uke 36 pga jordmor hadde vinterferie. Men nå har jeg timer med 2 ukers mellomrom frem til termin :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har hatt hver andre uke fra uke 34 tror jeg, har også det fremover..bare tre uker til termin i dag da :-)

Burde jeg ringe å spørre jordmor da? Hvorfor jeg ikke ble satt opp på kontroll en uke før? Om det var en glipp eller om det skal være sånn? Vil jo ikke mase, men syns jo det var litt lenge også, siden det er mye som kan skje siste ukene. :(

Min jordmor sa at det er fra uke 36 de setter opp hyppigere kontroller såfremt det ikke er behøvelig med flere. Altså, normalt sett går man 1 gang i mnd- men den siste måneden er det 2 gang i mnd, og hvis man går overtid er det hver uke.. Såvidt jeg har forstått det!

Jeg hadde kontroll i uke 32, ska ikke ha neste før i uke 36, så i uke 38, har kun de to kontrollene igjen før KS :/

Uke 35 og jordmoren min har reist på ferie.
Jeg har fått beskjed om å ringe sykehuset eller legen.

Men jeg får så god oppfølging og skal snart settes igang, så det går bra for min del.
Men hadde jeg hatt ett a4 svangerskap hadde det ikke blitt så mye nå siste tiden

Back
Topp