Kontroller og UL

Babiiis

Andre møte med forumet
Hei Noen som vet når det er vi skal kontakte lege eller jordmor for å starte på kontroller? Og så har jeg fått med meg at vi nå har rett på tidlig ultralyd i tillegg til ordinær. Noen som vet hvilken uke er det vi får henvisning til den?
 
Jeg har brukt å kontakte legen min rundt uke 7-8 for å få time til blodprøver og henvisning til tidlig ultralyd :) Jordmødrene her ser helst at man venter til etter tidlig ultralyd for å få satt opp time hos de, men du kan bare ringe jordmor hos deg når du vil og høre, det er ulikt fra sted til sted tror jeg.
 
Jeg har vært hos legen og tatt blodprøver, tror det er han som henviser til tidlig ultralyd. Jeg har første time hos jordmor 3.september.
 
Jeg var hos legen min forrige uke (ikke pga graviditeten), og da fikk jeg time til når jeg er 9-10 uker for å ta blodprøver og sånn. Ringte også helsestasjonen og spurte når de ville ha meg inn, og fikk også time rundt samme tid som legetimen. Og så bestilte jeg meg time til privat tidlig UL i uke 7-8.
Tror vi skal få offentlig tidlig UL rundt uke 12-13?
 
Jeg var hos legen min forrige uke (ikke pga graviditeten), og da fikk jeg time til når jeg er 9-10 uker for å ta blodprøver og sånn. Ringte også helsestasjonen og spurte når de ville ha meg inn, og fikk også time rundt samme tid som legetimen. Og så bestilte jeg meg time til privat tidlig UL i uke 7-8.
Tror vi skal få offentlig tidlig UL rundt uke 12-13?
Ja, ultralyden er rundt uke 12. :)
 
Ved forrige graviditet var jeg tidlig hos lege, men jordmor på helsestasjonen ville ikke ha meg inn før uke 16. TUL er mellom uke 11-14, altså fra 11+0 til 14+6 ettersom jeg har skjønt, hvis det er kapasitet ønsker de nok ca uke 12-13.
 
Bestilte meg legetime den kommende uken, vil ha en samtale og få høre litt hva jeg må fikse selv, og få sendt henvisning til TUL. Tar man selv kontakt med jordmor i kommunen eller sendes henvisning der også? :shy:
 
Skal til lege på tirsdag
Bestilte meg legetime den kommende uken, vil ha en samtale og få høre litt hva jeg må fikse selv, og få sendt henvisning til TUL. Tar man selv kontakt med jordmor i kommunen eller sendes henvisning der også? :shy:
Kan avhenge fra kommune til kommune. Her ringer man bare helsestasjonen og informerer om graviditet også settes man opp til time. Forrige gang ønsket jeg selv å komme inn til jordmor tidlig, så hadde første time rundt uke 7 :)
 
Jeg kontaktet helsestasjon ved uke 5 forrige gang, og ble satt opp på time uken etter. Denne gangen venter jeg nok hvert fall til etter privat UL som er i uke 7.
 
Jeg og skal på privat UL når jeg er 7+1 :) Har bestilt time til blodprøver i uke 11 og venter på time hos jordmor for henvisning til TUL:Heartblue:Heartpink
 
Back
Topp