Kontroller og ferie

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Er dere sikret kontroller hos lege/jordmor hele veien?
Legen min går i ferie rett etter mine 36 uker. Jordmor går også i ferie ved slutten av juni.
Hvor bør jeg da få evt. videre kontroller, dersom jeg ennå skulle være gravid?

Jeg har fått satt opp timer hos jordmor helt fram til bare noen dager før termin, så hun har sikkert senere ferie. Legen vet jeg ikke noe om, men håper jeg ikke trenger å dra dit. Men de pleier vel å ha vikarer når de tar ferie, så en eller annen skal vel ta over pasientene?

Jeg aner ikke når mi skal ha ferie.. får neste time når jeg er der.. så får vel hlre på neste kontroll i juni:) om jeg ikke får til henne, så aner jeg ikke hvor jeg skal gå.. fastlegen min har jeg aldri vært til..

Jeg aner ikke når min jm skal på ferie og fastlegen min er det 3 - 4 ukers ventetid på å få time..
Føler jeg aldri kommer meg på kontroller allerede.. har vært så mye tull å jm min har vært mye syk. Skulle vært på 32 ukers kontroll denne uken men hun er syk IGJEN å jeg fikk beskjed om å prøve å ta denne hos fastlegen men hun hadde ikke ledig time før 10 juni å da er jeg 35 uker så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.... hmm...

Hos meg virker det ikke som om jm har stedfortreder ved fravær/ ferie men jeg vet fastlegen har.

36 og 38 uker nå skal jeg til min faste jm, men så går hun i ferie. Men på 32-ukerskontrollen satte hun opp 2 kontroller til, en før og en etter termin, hos en annen jm på ABC. Det var tydeligvis godt planlagt av henne da, og trygt for meg.

Skal på kontroll hos jordmor i uke 34, 36 og 38, men i uke 40 hadde hun ferie... Så den må jeg eventuelt prøve å få hos fastlege... Litt kjedelig, da jeg har hatt absolutt alle kontrollene hos jordmor...

Har ikke tenkt på dette engang, men så Hamburg termin før felles ferien setter inn;)

Jeg hadde siste kontroll hos jordmor i dag, hun er fullbooket frem til hun begynner med ferie. Skal ha kontroll hos fastlegen om 1 uke, regner med at jeg får timer hos ham frem til termin, men har ikke satt opp noen ennå. Hvis han går i ferie før jeg føder, så er det alltid andre leger ved legesenteret som har kapasitet, så det ordner seg :)

De fleste leger har vel ordning på legekontoret at du bare går til en annen lege? Det gjør i hvert fall jeg... :) men kan jo høre med legen også :)

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Er dere sikret kontroller hos lege/jordmor hele veien?
Legen min går i ferie rett etter mine 36 uker. Jordmor går også i ferie ved slutten av juni.
Hvor bør jeg da få evt. videre kontroller, dersom jeg ennå skulle være gravid?

Jordmora eg går til skal ha feri rundt st.hans tider, men her inne er det 3 lokale jordmødre,så skulle få tid hos en av dem..
Kanskje du skulle sett opp timer hos legen viss du ikkje har anledning til å gå til en annen jordmor.

Back
Topp