Kontroller hos hs

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva gjør dere med kontroller på hs i sovetid? Jeg får helt vondt av å vekke mi. Kontroller er jo frivillig? Føler det er så unødvendig å veie og måle på kontroll når man kan gjøre det nårsomhelst ellers. Og å vekke babyen for å sette sprøyte er jo bare slemt! Jeg føler liksom ikke noe behov for en time hos helsesøster - er liksom bare for å få satt de sprøytene. Det tar jo bare et par minutter, går det an å komme innom når det passer tror dere? Dere som har tilgang til skjult skjønner vel hvorfor jeg ikke klarer tanken på å vekke henne når hun sliter nok med å få nok sammenhengende søvn på dagtid som det er.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg aner ikke hvordan det er med å droppe inn for sprøytene, men du kan vel sikkert høre med din hs og forklare situasjonen. Her har jeg vekt han for time, syns ikke det er gøy, men har jo ikke problemer med å få han til å sove igjen etterpå.

Februar-14 mamma <3

Hos min hs spør hun hvilket kl slett som passer best. Skjønner det er vanskelig å time når hun sover eller ikke mtp situasjonen. Men hvis hun har et tid på dagen hvor du vet ca at hun er "alltid" våken på. Høre om det et mulighet å få time rundt de tidene.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg hater kontroller. Mini sover helst ikke, og det passer aldri med kontroll :p kunne bare kommet innom, men skjønner jo også at det ikke går. Også er det vel kanskje litt for mor sin del også? Her spør alltid hs hvordan det går og blabla, ikke alle som tør å spørre og evt få hjelp om man ikke får time kanskje?

Jeg synes det er hyggelig med kontroller hos HS. Har hatt behov for å prate om diverse, og hun er helt topp. Det er uansett ikke så ofte at det gjør noe om jeg må vekke. Om det er ved sovetid legger jeg henne i vogna hjemme, så er hun klar når jeg skal gå. :)

Vesla våkner alltid til kontroll. Hun ligger å smiler og pludrer i vogna. Min hs er flink. Hun er veldig fleksibel når det kommer til tidspunkter for timer. Vi liker henne alle tre.

Hos min hs spør hun hvilket kl slett som passer best. Skjønner det er vanskelig å time når hun sover eller ikke mtp situasjonen. Men hvis hun har et tid på dagen hvor du vet ca at hun er "alltid" våken på. Høre om det et mulighet å få time rundt de tidene.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Ja jeg kan jo spørre om jeg bare kan komme for sprøytene, at hun kan bare sette de på 2 minutter innimellom noen andre timer.

Får vondt av å vekke, men tar de tidligste timene så sovner hun etter pupp når vi er på vei hjem eller kommet hjem. Jeg har avlyst med storesøster før når det ikke var vaksiner. Hater å vekke spedbarn! :(

jeg får også vondt av å vekke! men prøver å gå en runde først med vognen sånn at han har sovet en stund før jeg må vekke han, men ja.. i din situasjon forstår jeg at du virkelig ikke vil vekke når hun først finner søvnen! hadde jeg vært deg ville jeg ringt helsestasjonen og forklart situasjonen, de har nok opplevd det før :)

Forresten, jeg fikk time under åpen helsestasjon så jeg kunne komme mellom 12.30 og 14.30 for at baby skulle få satt Polio. Da hadde de satt meg opp slik at de visste det i forveien. Hør om det er mulig. Da var det kun sprøyten og ikke høyde og vekt.

Er vel ikke så ofte det er kontroll? 3 og 5 måneder bare? Husker ikke når neste er etter det, tror det er 8 måneder?

Er vel ikke så ofte det er kontroll? 3 og 5 måneder bare? Husker ikke når neste er etter det, tror det er 8 måneder?

Om jeg må vekke min ødelegger jeg for et par uker fremover. Her er det kontroll en gang pr mnd :)

Om jeg må vekke min ødelegger jeg for et par uker fremover. Her er det kontroll en gang pr mnd :)

Hørtes mye ut. Og litt unødvendig. Da hadde jeg hørt om jeg kunne droppa noen.
Trodde det var likt i alle kommuner jeg. Men man blir jo litt låst hvis man aldri kan gjøre noe når baby sover.
Det hender jeg må ta henne opp av senga på dahen hvis vi f.eks. skal rekke en buss eller avgårde på noe.
Hvis jeg ikke hadde kunnet det hadde jeg blitt sprø, blir jo veldig uforutsigbart å måtte forholde seg til når hun skal sove hver eneste gang.

Trodde det var likt i alle kommuner jeg. Men man blir jo litt låst hvis man aldri kan gjøre noe når baby sover.
Det hender jeg må ta henne opp av senga på dahen hvis vi f.eks. skal rekke en buss eller avgårde på noe.
Hvis jeg ikke hadde kunnet det hadde jeg blitt sprø, blir jo veldig uforutsigbart å måtte forholde seg til når hun skal sove hver eneste gang.
Jo takk, sprø er bare fornavnet. Men blir jo også sprø av å ha en grinete trøtt unge som ikke sovner av seg selv. Ikke noe gøy å dra noe sted når ungen bare sutrer og hyler og du bruker tiden på besøk eller hvor du nå er på å stå å bysse ungen i søvn og rugge konstant for at h*n ikke skal våkne og håpe ingen skarpe lyder kommer osv. Jeg gleder meg SÅÅÅ til da rutinene er inne og jeg vet at hun sover fra "11-13 og 16-17"! Sønnen min sov til faste tider og da styrte jeg bare livet mitt rundt det. Han sov i vogn da så trengte ikke være hjemme

Man blir sprø. Jeg syns det er kjempekjedelig å være hjemme, lenge siden jeg begynte å lengte tilbake til jobb. Man blir mer sprø av en grinete baby. Har heldigvis bil og lappen, så har ikke behov for buss ;)

Synes det er kjekt med kontrollene jeg, får veie og målt lillegull :) itillegg er helsesøsteren som hører til her vi bor kjempe hyggelig! Kan spørre om småting om det er noe jeg/vi lurer på :) dette er da innreinet barselgruppen :)

Her spør hun alltid hvilket tidspunkt det passer best for oss, tar hensyn til når det er størst sjans for at lille sover..
Kjører på ti min, eller går på en liten time :)

Back
Topp