Kontroller den siste måneden..

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Hva har dere av kontroller de siste ukene?
Jeg ruller inn i uke 39 på mandag og har JM kontroll og legetime den uka.

Har dere masse kontroller rett før termin?

Jeg er på ultralyd hver mandag. Skal til jm neste torsdag. Har ikke termin før 31 så henger litt etter alle andre her:shy:

Jeg er på ultralyd hver mandag. Skal til jm neste torsdag. Har ikke termin før 31 så henger litt etter alle andre her:shy:
Jeg har hatt UL en gang i mnd på grunn av risikosvangerskap. Var der sist i uke 36. Men trenger vist ikke mer frem til termin.
Forrige svangerskap var jeg også der en gang i uken. :confused:

Vet ikke helt hva som er mye, men var i hvert fall til jm 14/12, ul 18/12, jm 30/12. Skal til jm 13/1 og ul på termin 20/1.

(Har generelt ikke hatt annen oppfølging hos lege enn blodprøver.)

Jeg har ganske lite, var hos jm i uke 38 og skal tilbake i uke 40 (neste torsdag). Med mindre jeg føder før den tid så blir vel neste etter det en overtidskontroll på sykehuset? Hørtes hvertfall ut som at det blir siste hos jm neste gang i uke 40. Har ikke vært på ul siden oul i uke 18, så begynner egentlig å kjenne på at det hadde vært fint å bare få en titt for å se at alt er ok:Heartred

Er førstegangs og har ikke hatt noen problemer utover veldig hyppig migrene, så jeg er nok nede på "minimum" av kontroller. Det er jeg selvsagt utrolig takknemlig for!

Jeg var hos jordmor nå i romjula og skal ikke tilbake før den 15. januar igjen. Har termin den 16. januar. Hvis jeg ikke har født før den tid så får jeg først ny kontroll en uke etter termin.

Jm 28/12, ul 30/12, Jm 6/1, ul 14/1. Blir fulgt opp ekstra pga seteleie og stor baby i sist svangerskap. Er 36+2 i dag

Jm 28/12, ul 30/12, Jm 6/1, ul 14/1. Blir fulgt opp ekstra pga seteleie og stor baby i sist svangerskap. Er 36+2 i dag
Er babyen stor denne gangen også? Hadde stor baby sist å ble fulgt opp ekstra. Fått noen ekstra ultralyder, men str på babyen ligger heldigvis bare på +1% denne gangen :)

Er babyen stor denne gangen også? Hadde stor baby sist å ble fulgt opp ekstra. Fått noen ekstra ultralyder, men str på babyen ligger heldigvis bare på +1% denne gangen :)
Heldigvis ikke så veldig stor, +4% foreløpig. Var +1% for en måned siden så skal på en sjekk til. Også for å sjekke leie, han har visst god plass :p

Jeg var på kontroll 37+6 hos jordmor og skal på min siste kontroll hos henne når jeg er 40+1. Etter det blir det trivselskontroll på sykehus hvis baby har bestemt seg for å være sein :p Litt trist at jeg bare skal på en kontroll til hos jordmor, liker hun så godt!

Har vært på kontroll uke 32, 36, 38 og neste er uke 40. De har kun jordmor her på torsdager, så neste time blir enten en uke før eller akkurat på termindagen! :happy: Tenker jeg bestiller til termindag, jeg.

Jeg har ganske lite, var hos jm i uke 38 og skal tilbake i uke 40 (neste torsdag). Med mindre jeg føder før den tid så blir vel neste etter det en overtidskontroll på sykehuset? Hørtes hvertfall ut som at det blir siste hos jm neste gang i uke 40. Har ikke vært på ul siden oul i uke 18, så begynner egentlig å kjenne på at det hadde vært fint å bare få en titt for å se at alt er ok:Heartred

Er førstegangs og har ikke hatt noen problemer utover veldig hyppig migrene, så jeg er nok nede på "minimum" av kontroller. Det er jeg selvsagt utrolig takknemlig for!
Hos oss har JM tilgang til UL. Vet hun kan ta en kjapp en hvis man er veldig bekymret. Du kan jo høre med din JM

Jeg var på kontroll 37+6 hos jordmor og skal på min siste kontroll hos henne når jeg er 40+1. Etter det blir det trivselskontroll på sykehus hvis baby har bestemt seg for å være sein :p Litt trist at jeg bare skal på en kontroll til hos jordmor, liker hun så godt!
Det er litt trist når man ikke skal se dem igjen. har det sånn med de på barneavdelingen på SiV.

Back
Topp