Kontrollene våre.

Oppdatert.

Skal prøve å oppdatere ca daglig, men det er mye sommergjester (=minimalt med netttid) den neste uka.

2.kontroll hos legen 04.08 kl 10.00 da er jeg 12+2 uker[:)]

Da hr jeg endelig bestillt meg time til første kontroll:)

Jeg skal til jordmor den 28.juli kl 14.00. Da er jeg 11+6 uker på vei:)

17 juni 1 kontroll hos lege, utfylling av papirer, blodprøver osv...

26 juni ul på legevakt

6 juli tidlig ul etter eget ønske hos privat fødselslege.

11 august 2 kontroll hos lege

26 august 1 kontroll hos jordmor

23 september 1 ordinære ul.

dette er forløpig satt opp for meg da[:D]

Bare ett lite spørsmål.. sia æ aldri har vært gravid før... Om man må bestille time og finne jordmor sjøl??
Tenke bare på det at æ ska ikke te 1.kontroll før i uke 14+3 og at d kansje va litt lenge te og få vite ka æ ska gjøre hos legen me tanke på at jordmora ska jo oxo ha ti...

Har vært på 1. kontroll 02.07.10 - Ble veid, tok blodprøve, fyllte ut helsekort, litt høyt blodtrykk

Skal på:
16.07 Kontroll hos legen av blodtrykk og urinprøve.
11.08 1. kontroll hos JB

Mandag 28 juni kl 10.30

Var hos legen for en sjekk av lille reka og hvor morkaka lå...Den lå ganske så langt ned, mulig over exiten....Er litt blur for meg...[&o]

Oppdatert.

Maca: du får nok videre sjekk av den morkaka dersom den ligger over exit på ordinær UL, den kan "trekke seg oppover" når livmora vokser.

Livva81: håper du har funnet ut av dette, for i denne tråden druknet det visst litt, men ja, det er ganske vanlig at man selv må kontakte jordmoren på sin lokale helsestasjon (du finner den via kommunens hjemmeside om du ikke vet hvor den er) men hvorvidt det er "fulle lister" hos jm slik at det er lurt å ta kontakt der allerede, varierer nok. Dessuten skal du nok antakelig ikke ha time hos jm før etter den ordinære ultralyden dersom du følger standard kontrollintervall for friske grav ide. (dog 14+3 var veldig sent for førstetime da, den er normalt mellom uke 8 og 12. Med mindre du bor i Oslo og trenger å få søkt fødeplass sånn omtrent i det du tester positivt er det dog sånnsett ingen krise, men litt sent, sånn i forhold til at du kanskje kunne trenge litt informasjon. Men det går nok bra, spørr oss her om det er noe du :) )

13 Juli første gang te jordmor uke 9+1.
9 august ska æ for andre gang på UL uke 13.

Jordmortimen min ble forandret fra 6. august kl 10.00, til 13. august kl 10.00
Time til ordinær ultralyd 6. september kl 12.00!

Oppdatert.

Som vanlig, oppdager dere at jeg har gjort noe feil (skrevet feil, gitt dere to ulike farger, synes dere har for lik farge en annen, plassert dere to plasser i "kontroller vi har vært på", eller noe annet) så gi meg beskjed.

14.07 tidlig ul på riksen 8+1
10.08 fastlegen 12
19.08 jordmor 13+2
20.08 gyn 13+3

Første svangerskapskontroll-17.08.10, 12+4

Andre svangerskapskontroll hos lege 12. august [:D] ca. 14 uker på vei.

2. kontroll unna gjort...
13 juli kl 9...

Tok blodprøver og fikk svangerskapspapirene mine...Målte blod trykk som var 100/50 og hadde gått opp fra 57 til 59,8 kg...Urinen var fin...[:)]

De neste kontrollene...

3 kontroll

6 august kl 9.15
Hos lege.

Ul kontroll

10 august kl 13
Sjekk av morkaken

4 kontroll kommer....
Men blir vel hos legen troooor jeg...

5 Kontroll

14 september kl 8.30

Første time hos JM...

Var på kontroll 13 juli. Fikk/skrev papirer, tok blodprøver osv. Tror vi hørte hjertelyd, men det var litt tidlig egentlig sa legen, så skulle ikke bekymre meg. Var 9+3 da[:)]

Skal på ny kontroll nå på mandag 2 august, 10.40. Ul og lytting til hjertelyd. Ul-apparatet er eldgammelt og pittelite så har ingen forhåpninger, men håper ihvertfall på å kunne se et dunkende hjerte![;)] Er 12+2 på mandag.

Glemte å skrive opp Ordinær UL 16 september, kl.08.15. Uke 18+2

Back
Topp