Kontrollblodprøve rhesus negativ

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Dere som er rhesus negativ; har dere fått resultatet på kontrollblodprøven (der hvor fosterets rhesus-type sjekkes)? Hvor lang tid tok det etter prøvetaking? Og måtte dere vente på papirsvar i posten?

Dere som er rhesus negativ; har dere fått resultatet på kontrollblodprøven (der hvor fosterets rhesus-type sjekkes)? Hvor lang tid tok det etter prøvetaking? Og måtte dere vente på papirsvar i posten?
Her i Stavanger får man ikke svar med mindre fosteret er rhesus positiv. Da får du telefon fra sykehuset hvor de setter opp time til profylakse i uke 28.

Jordmor bruker å gi beskjed om det er noe spesielt med prøvene. Er alt ok så hører jeg ingenting. :happy:

Her tok jeg prøven på en mandag og fikk svar fra fastlege fredag samme uke. Ca en uke senere hadde jeg fått brev i posten vedrørende time for profylakse ved St.Olavs hospital. Effektivt :happy:

Jeg tror det er vanlig å få svar en uke etter. Jeg har fått det i begge mine svangerskap, begge mine babyer har vært rhesus positive da. Profylaksesprøyten skal tas mellom uke 28 og 30 fikk jeg beskjed om når jeg tok den på mandag. :)

Tok prøven for to uker siden og ikke fått noe svar.
Håper det betyr at ungen er rhesus negativ som meg. Er jo kuuuul umulig å nå gjennom på telefon til legekontoret også :rolleyes:
Finnes det noe elektronisk prøvesvar noe sted?

Sniker. Jeg etterlyste mine prøvesvar men fastlegen fikk dem ikke. Laben hadde visst sendt det til kvinneklinikken på Ahus, så der lå svaret. Ungen var positiv så fikk ett lite stikk i stumpen når jeg var der på kontroll ;)

Fikk svar i posten etter litt over 2 uker tror jeg, og ungen er positiv. Sto der at jeg får innkallelse i posten til sprøyte, men venter enda... er 28+1 idag.

Back
Topp