Skal til lege på Unn Tromsø i morgen. Ser litt frem til det.
Har også bestilt ultralyd neste torsdag privat, sånn at jeg kan berolige meg på at alt er ok med knerten. Det gleder jeg meg til! Og virkelig verd de ekstra kronene.
Vet ikke hvem jeg skal si jeg trives best med angående kontrollene jeg har vært på hos fastlege og jordmor. Har jo bare vært på 1 time hos dem hver. Å tenkte jeg skulle ta opp det meste med jordmor, men hun har jo så dårlig tid, at jeg føler det er ganske døfødt prosjekt. Har hatt tegn til svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiapetes så liker ikke at det går nesten 1 måned mellom sjekkene hos jordmor og lege, i tillegg får jeg da dobbel sjekk innenfor 1 uke mellom hver, så tenkte jeg skal spørre legen om hun kan ta meg inn 2 uker etter jordmor neste gang, selv om hun har faste datoer hun bruker å kontrollere de gravide, men kanskje jeg får en litt jevnere oppfølging, er jo liten vits å sjekke 2 ganger på 1 uke, bortkasta ressurser. Selv om jeg skjønner det blir et problem når man har liten jordmorstilling i kommunen å mange gravide. Men nå skal jeg jo neppe så mange flere kontroller uannsett. Men som førstegangsfødende hadde jeg nok ikke overlevd med den oppfølgningen hos legene alene. Å sykt glad dette forumet ennå finnes, finner stadig ting som kan berolige meg, og ting jeg ønsker å forberede meg til i forhold til fødselen som jeg ikke var klar over.