Kontroll

Forglemmegei8

Betatt av forumet
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Hei! Har noen bestilt jordmor ennå..? Når er det vanlig igjen? Vet første kontroll er hos legen ca uke 8-12, men jeg vil helst gå til jordmor. Så tenker å ringe å bestille så jeg veit jeg får hun jeg vil ha.. :) Er drt noen av dere som har bestilt time til jordmor ennå? Evt hvilken uke skal dere dit?

Jeg sendt e-post til jordmor nå nettopp. Her er det vanlig å ha en tidlig samtale med jordmor mellom uke 6 og 8, så siden jeg straks er 6 fullgåtte uker så er jeg vel allerede litt for sent ute... men føler ingen hastverk :rolleyes: Med førstemann bodde jeg i en annen kommune og da var vi ikke så tidlig hos jordmor, så det er kanskje derfor jeg tar det litt kuli. Føler jeg har så god tid :hilarious:

Tenker jeg venter en stund til før jeg ringer jordmor. Her jeg bor er det ikke vanlig å komme inn til lege eller jordmor før tidligst uke 10, helst rundt uke 12-15. Nå fikk jeg omtrent kverulert meg til legetime onsdag 20 februar, så etter den legetimen tenker jeg at jeg venter til ca uke 8-9 før jeg ringer jordmor :p

Jeg har fått time hos jordmor, henvendte meg bare direkte til helsestasjonen, har time 1. mars :)

Fikk time mandag 18. februar. Da er jeg nesten 7 fullgåtte uker... synes det er litt tidlig.. men jeg har litt spørsmål ang svangerskapsforgiftning ettersom jeg fikk det helt på slutten av forrige svangerskap så det kan være greit å få snakket om det allerede nå :)

Neste avtale blir hos legen for blodprøver i uke 12 eller rundt der.

Hei! Har noen bestilt jordmor ennå..? Når er det vanlig igjen? Vet første kontroll er hos legen ca uke 8-12, men jeg vil helst gå til jordmor. Så tenker å ringe å bestille så jeg veit jeg får hun jeg vil ha.. :) Er drt noen av dere som har bestilt time til jordmor ennå? Evt hvilken uke skal dere dit?

Jeg går til lege når jeg er 6+4. Fikk svangerskapsforgiftning forrige gang, og ble satt igang fem uker før, og fått streng beskjed om at jeg må begynne med blodfortynnende fra uke 12. I tillegg skal jeg så tidlig inn siden jeg fikk lavt stoffskifte etter førstemann, så det må også følges opp.

Var hos legen da jeg var 5+6. Mistet forrige gang, så ønsket sjekke at hCG var på et bra nivå. Jeg fikk da beskjed om å både kontakte gynekologen og jordmord med det samme, men at han gjerne ønsket at jeg gikk til ham også siden det vil være han som følger opp etter fødsel og det da er greit at han også har en viss kontinuitet.
Var på TUL hos gynekolog i går på 7+4, skal til legen for første svangerskapskontroll på 9+3, skal ha ny TUL hos gynekolog 12+0, til kommunal jordmor 13+4 og fått satt opp OUL hos gynekologen 18+0.
Så føler meg nå veldig godt ivaretatt, så nå får vi bare håpe kroppen fortsetter å oppføre seg like bra den har gjort så langt og at det går veien denne gangen. TUL i går var en positiv opplevelse i det minste :)

Jeg sjekket planen nå for min kommune og her også står det at de ønsker oss inn allerede i uke 6-8 og igjen i uke 10-12 osv :) så hvis alt går bra med prøvene ringer jeg dit snart :)

Hva er det som er normalt? Skal jeg ringe direlte til jm? Jeg er IKKE noe fan av min fastlege, så jeg ønsker ikke at han skal følge meg opp. Har prøvd å bytta, men her jeg bor er det så få fastleger og alle har milevis lang venteliste..

Hva er det som er normalt? Skal jeg ringe direlte til jm? Jeg er IKKE noe fan av min fastlege, så jeg ønsker ikke at han skal følge meg opp. Har prøvd å bytta, men her jeg bor er det så få fastleger og alle har milevis lang venteliste..

Begge deler er like normalt. Noen har oppfølging bare hos jm, andre bare hos lege, og noen tar annenhver sjekk. De tkommer, som du nevner, også litt an på hvordan man opplever den enkelte person evt også, som skal følge opp.

Jeg tenker å gå til legen første gangen, så har jeg resten av kontrollene hos jordmor. Tenkte å gå til legen rundt 7+0

Kommer til å kontakte jordmor hvis alt ser bra ut på ul på torsdag, vet hun ønsker oss inn tidlig, men vil vente til jeg har sett at det er «noe» der!

Back
Topp