Kontroll?

jordbæret

Flørter med forumet
Når går dere til lege for første kontroll? Hva er mest vanlig?

Jeg tror det er vanlig mellom uke 8-12 med første kontroll :)

Jeg har allerede vært, men det er pga. at jeg har mistet de to siste gangene.

Det er vel veldig individuelt. Har man ingen plager og vet ca hvor langt man er på vei er det bare å vente litt. Sist var jeg for første gang 5 +5.
Denne graviditeten har jeg også time hos legen omtr samme tid. Både fordi jeg er så spent og "må" få bekreftelse hos legen for å tro det og fordi jeg forrige gang hadde en fæl opplevelse rundt fødselen og vil ha behov for å snakke meg igjennom den frem til neste fødsel. Så tenker at jo tidligere jeg starter, jo bedre "fødeplan" blir spikket ;)

:) Første gang var jeg hos legen i uke 6 for å få det bekreftet. Men fikk ikke svangerskapspapirer før i uke 9-10 mener jeg :)

Ser ikke poenget med time før uke 12. Men må innom for å få henvisning til sykehuset pga komplikasjoner tidligere. Men ordentlig svangerskapskontroll venter jeg med :)

Jeg tenker kun jordmor så lenge alt er normalt. Tenkte å vente til uke 12...

Skal til jordmor 10+3 :) Fastlegen, blir neste kontroll :)

Jeg har allered vært en gang men hovedgrunnen for time var en annen. Derimot ville jeg også forsikre meg at medisinene jeg går på ikle skader babyen. Jeg kutta ut noen av dem første gang jeg var gravid. Og skal prøve å kutte nå og.

Det blir nok en ny time snart på meg for å få henvisning til fysio/manuellterapeut i og med at jeg slet med sterke bekkenplager sist svangerskap.
Men blir ikke noe kontroll før nærmere uke 12 :) det er det normale mellom uke 8 og 12 ja :)

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app

Man bør til fastlege mellom uke 8-12 fordi fastlege må sende henvisning til sykehus for ultralyd. Ellers kan du sikkert ta annenhver kontroll hos lege/jordmor.

Man bør til fastlege mellom uke 8-12 fordi fastlege må sende henvisning til sykehus for ultralyd. Ellers kan du sikkert ta annenhver kontroll hos lege/jordmor.
...jeg var av den oppfatning at jordmor også kan henvise til rutineultralyd...?

Her får vi ikke komme til jordmor før uke 22 eller noe sånt. Derfor skal jeg gå til legen, sist gikk jeg tidlig til legen, sikkert altfor tidlig. Derfor jeg lurte på hva som var normalt :-)

Sist gikk jeg bare til jordmor på kontroll, kun den første kontrollen var hos legen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen, da vi satt opp time uke 10+4 til jordmor, at vi da søker sykehusplass osv :)

jeg må nok tidligere til legen for jeg antar jeg trenger sykemelding pga fysiskt tungt arbeid og skadelige stoffer/gasser.. blir også nokså dårlig så jeg har nok ikke sjangs..

Back
Topp