kontroll

tippetue

Forumet er livet
Må bare lufte hode.
I forrige uke fikk vi en innkallelse til helsestasjonen til eldste gutten,skjønte lite siden det ikke er noe kontroll igjen nå føre 4år,og sto ikke noe i brevet.
Kom til helsestasjonen i dag,kontordama viste heller ikke hvorfor vi var der så vi veide og målte som vanlig.

Så kom legen OG VILLE PRATE MED MEG,HU Så Så LEI SEG UT.
HU SA VI VAR  DER FOR JEG VAR INNOM PåEGET INISJATIV I PÅSKEN FOR å MåLE HODE HANS OG DA HADDE DET IKKE VOKST NOE SOM HELST SIDEN NOVEMBER,OG LITE FøRE DET OGSå.
HU HADDE SKREVET UT GRAFEN OVER VEKSTEN AV HODE OG DA FIKK VI BEGGE SJOKK,HODE HANS HADDE PLUTTSELIG VOKST 0,5CM PÅ 1mnd!
JEG SPURTE HVA LEGEN HADDE GJORT HVIS DET IKKE HADDE VOKST, OG FIKK ETT SVAR JEG OVERHODE IKKE VAR FORBEREDT PÅ.
HADDE IKKE HODE HANS VOKST TIL I DAG HADDE LEGEN VÆRT NØDT TIL Å HENNVISE OSS TIL SYKEHUSET FOR SCANNING AV HJERNEN/HODE MEN DE MÅTTE DA OGSÅ SPRØYTE INN EN KONTRASTVÆSKE I HJERNEN FOR Å SE. LEGEN STO MED TÅRER I ØYNENE NÅR HU SA DET. OG VI AR BEGGE UTROLIG GLAD FOR AT HODE VAR VOKST SÅ VI SLAPP ALT DET GRUSOME.
SÅ NÅ SKAL VI PÅ KONTROLL IGJEN I AUGUST SÅ KRYSS FINGRENE FOR OSS FOR AT HODE HANS HAR VOKST LITT TIL DET =)
HODEOMKRETSENS HANS IDAG VAR 47,6CM

Skal krysse fingrene! Jeg vet lite om hvor mye de små hodene skal vokse osv., kan egentlig ikke huske om de målte hodet til Alma på 2-årskontrollen, tror ikke det. Men det høres jo bra ut at hodet plutselig har vokst såpass på kort tid, da er sikkert ting i rute! Bra dere blir fulgt opp:)

Krysser fingrene for dere, hørtes dramatisk ut. Kan jeg spørre hva omkretesen har vært tidligere?
Min eldste har/hadde lite hode; 36 ved fødsel og sist målt da han var 15 mnd målte da 45,6. Helsesøter ville henvise meg til barne lege på sykehuset men jeg spurte om ikke legen på helsestasjonen kunne se på han først. Han var veldig rolig og sa det var bedre å ha lite hode enn stort, han mente også at arv hadde en del å si (mannen min har lite hode) samt at hvis utviklingen ellers gikk sin gang så var ikke han så veldig bekymret.

Krysser fingrene for dere, og håper at dere slipper mange undersøkelser. Stor klem.emoticon

siggen skrev:
Krysser fingrene for dere, hørtes dramatisk ut. Kan jeg spørre hva omkretesen har vært tidligere?
Min eldste har/hadde lite hode; 36 ved fødsel og sist målt da han var 15 mnd målte da 45,6. Helsesøter ville henvise meg til barne lege på sykehuset men jeg spurte om ikke legen på helsestasjonen kunne se på han først. Han var veldig rolig og sa det var bedre å ha lite hode enn stort, han mente også at arv hadde en del å si (mannen min har lite hode) samt at hvis utviklingen ellers gikk sin gang så var ikke han så veldig bekymret.
HER HADDE HAN 35CM VED FøDSEL,MEN GRUNNEN ER IKKE BARE LITE HODE,MEN AT HODE IKKE VOKSTE. FOR VI HAR Å SMÅ HODER I MIN FAMILIE,MEN BEKYMRINGEN VAR GUNNET AT HODE STOPPET OPP OG VOKSE. 

Så skummelt..! godt dere kom på kontroll og endelig godt at hodetomkretsen har økt - krysser fingra for dere!!

Bare tenker her jeg sitter, at jeg kan ikke huske sist hodet til JV ble målt egentlig...ikke på 2års og ikke på 15 mnd...så gud vet.

Men veldig glad for at det ser bra ut hos dere da! Håper alt går seg til!

Back
Topp