Kontroll

Maanestråle

Gift med forumet
da har jeg vært på kontroll hos legen [:D] Alt virket helt fint, bortsett fra at det ser ut som jeg kan regne med å ikke få jobbe 100% ut svangerskapet. Må ta mer hensyn til den lille i magen, får ikke ta så mye smertestillende for hodet lengre pluss at jeg merker på kroppen at jeg har presset meg selv alt for mye i det siste... så nå går jeg på 50%.
Symfysemålet lå så vidt innenfor det grønne feltet [&:] så redd dette kan bli en stor unge [;)] Haha, slekter på pappa'en sin allerede [;)]
Hadde gått opp 5 kg, men så jo i følge vektøkningstråden at det så normalt ut i forhold til hvor langt jeg er på vei! Puh... var redd jeg hadde lagt på meg mye...

Han tok også en titt på minsten i magen
Han turte ikke si hva det ble, men vi skal på ul neste uke, og det gleder jeg meg så mye til!
Men det jeg syns var rart var at legen telte hjerteslagene til 157, mens når jeg måler med doppleren så måler den 144...? Og det har den gjort hver gang jeg har målt...kan det hende at den ikke får med alle slagene...?

Hjerteslagene er ikke det sammme hele tiden. Kan hende at fosteret sover og da er hjerteslagene litt tregere og er h*n våken så er hjerteslagene litt raskere

Ja, jeg hadde en ulykke i fjor som førte til litt ekstrem hodepine. Den har jeg hatt hver dag i snart et år og det er litt slitsomt...så brukt mye paralgin og det er jo ikke farlig for fosteret, men vil jo ikke ha et barn som er avhengig av smertestillende pga deg... [&:] Så må begynne å begrense det mer, selv om jeg ikke tar mye lengre i forhold til før!
Har en jobb hvor jeg nistirrer i pc'en hele dagen og det er ikke særlig godt. Har også hatt store konsentrasjonsvansker og blir fort trett og sliten pga den ulykken...
Babyen har det ikke noe godt når mor går rundt og kjenner store smerter i hodet, så smertestillende (ikke ibux) er lov å bruke under svangerskapet. Så ta deg det når du kjenner det komme, du gjør både deg selv og babyen en tjeneste da hvis du er plaget med hodepine!

ORIGINAL: Leyah

ORIGINAL: Maanestråle

Ja, jeg hadde en ulykke i fjor som førte til litt ekstrem hodepine. Den har jeg hatt hver dag i snart et år og det er litt slitsomt...så brukt mye paralgin og det er jo ikke farlig for fosteret, men vil jo ikke ha et barn som er avhengig av smertestillende pga deg... [&:] Så må begynne å begrense det mer, selv om jeg ikke tar mye lengre i forhold til før!
Har en jobb hvor jeg nistirrer i pc'en hele dagen og det er ikke særlig godt. Har også hatt store konsentrasjonsvansker og blir fort trett og sliten pga den ulykken...
Babyen har det ikke noe godt når mor går rundt og kjenner store smerter i hodet, så smertestillende (ikke ibux) er lov å bruke under svangerskapet. Så ta deg det når du kjenner det komme, du gjør både deg selv og babyen en tjeneste da hvis du er plaget med hodepine!

Åh [&:][&o] det hørtes ikke godt ut for deg! Det må være slitsomt ja. Kjenner at jeg ikke har grunn til å klage over min hodepine når jeg leser historien din iallfall! Håper situasjonen din forbedrer seg med tiden [:)]

Jeg syns alle bør få kalge over hodepine, uansett så er det vondt, og det holder...
Håper det gir seg for deg også, men ikke få dårlig samvittighet om du må ta en paracet eller to. Det er nesten bedre å unngå stresset ved smertene.

har dårlig nok sanvittighet for at jeg tar allergi medisinen. også blir jeg sløv av paracet så de forsøker jeg å unngå.

er lett å få dårlig samvittighet fordi vi må ta medisiner som vi alle har hørt man helst ikke skal ta når man er gravid...
Men det er sant at når vi ikke har det godt, så har heller ikke minsten i magen det godt, så pass på dere selv også! Så lenge det er medisiner vi har fått ok på å bruke så er de ikke skadelig for minsten.

skal på kontroll nå idag jeg og. veldig spent!

Lykke til Carine! Må få oppdatering etterpå! [:D]

Back
Topp