Kontroll uke 36?

Er det vanlig at det sjekkes for modning og slikt i uke 36? Kjenner at eg er litt skeptisk til en slik sjekk, spesielt når eg ikkje kjenner legen så godt (hatt 2 timer med ham). Skal til jordmor i uke 38, mer komfortabel med evt sjekk der.
Kontroll er neste uke, bare begynt å tenke litt på det/nesten grue meg nå....
Sist jeg var gravid, ble jeg ikke sjekket for noe som helst før jeg var inne til overtidskontroll. Men det kommer vel litt an på legen/jordmor vil jeg tro. Og det er ikke noe du MÅ
 
De gjør det kun om det er modning/åpent. Er deg null modning gjør de ikke noe :)

De ville prøve dette med meg forrige svangerskap, mye på grunn av veldig slitsomme kynnere men jeg ble aldri moden [emoji23] så ble modning med ballong og tabletter for meg :p


Det er sant :) Er livmorhalsen lang og lukket er det ikke sjans å komme til. Modningsballong er et bedre alternativ da, ja :) Men siden mannfolk produserer prostglandiner er det bare å be mannen om å utføre sine ekteskapelige plikter når termin nærmer seg. Det hjelper på modninga, og gøy er det også:smug: Og dessuten bidrar det også til produksjon av oksytosin, som også er viktig for å få igang fødsel (the love hormone). Stripping derimot vil nok neppe føre til at en produserer særlig oksytosin. Heller tvert imot:knegg:
 
Det er sant :) Er livmorhalsen lang og lukket er det ikke sjans å komme til. Modningsballong er et bedre alternativ da, ja :) Men siden mannfolk produserer prostglandiner er det bare å be mannen om å utføre sine ekteskapelige plikter når termin nærmer seg. Det hjelper på modninga, og gøy er det også:smug: Og dessuten bidrar det også til produksjon av oksytosin, som også er viktig for å få igang fødsel (the love hormone). Stripping derimot vil nok neppe føre til at en produserer særlig oksytosin. Heller tvert imot:knegg:
Sex rett før termin er ikke gøy hvis du har vondt overalt og spesielt i bekkenet og ber mannen gjøre seg ferdig fort fordi du bare vil ha sæden så fødsel kanskje starter :p
 
Sex rett før termin er ikke gøy hvis du har vondt overalt og spesielt i bekkenet og ber mannen gjøre seg ferdig fort fordi du bare vil ha sæden så fødsel kanskje starter :p

Hehe, sant nok:p En må muligens i hvert fall bli litt kreativ hva stillinger angår så en (forhåpentlig) finner en som er vennlig mot bekkenet:joyful:
 
Skal til kontroll i uke 36 nå på tirsdag så har ikke erfaring med det fra dette sv.skapet. Men har to barn fra før. Min lege har aldri sjekket modning.
 
Sex rett før termin er ikke gøy hvis du har vondt overalt og spesielt i bekkenet og ber mannen gjøre seg ferdig fort fordi du bare vil ha sæden så fødsel kanskje starter :p
Nei, kan nesten sies om sex i 3.trimester føler eg....når det er vondt å ligge på ryggen blir det litt vanskelig.
 
Nei, kan nesten sies om sex i 3.trimester føler eg....når det er vondt å ligge på ryggen blir det litt vanskelig.
Vondt å ligge på rygg, vondt å ligge på siden, vondt å få "støt", ikke plass til å sitte oppå og dessuten vondt å skreve :p Vi er sjarmerende :p
 
Vondt å ligge på rygg, vondt å ligge på siden, vondt å få "støt", ikke plass til å sitte oppå og dessuten vondt å skreve :p Vi er sjarmerende :p

Vi har jo ganske mange andre stillinger også da [emoji28][emoji23] ikke for å gå helt i detalj. Men her har bakfra med samlede føtter og god støtte fra dyna hjulpet [emoji23][emoji23][emoji85]
 
Jeg har bare kuttet ut alt som heter sex jeg! Føler det er best for meg (ikke mannen) :P
 
Vi har jo ganske mange andre stillinger også da [emoji28][emoji23] ikke for å gå helt i detalj. Men her har bakfra med samlede føtter og god støtte fra dyna hjulpet [emoji23][emoji23][emoji85]
Den går under "vondt å få støt" :P Men da uten putestøtte. Kanskje vi skulle testet det. Om jeg orker :D
 
Den går under "vondt å få støt" :P Men da uten putestøtte. Kanskje vi skulle testet det. Om jeg orker :D

Han må ta det rolig bak der da, ikke noen harde støt, men rolige myke [emoji23][emoji23][emoji1305] Verste for meg er at jeg alltid får kynnere under akten [emoji29][emoji85]
 
Her er heldigvis jeg og mannen like høye, så kanten på senga er mye brukt [emoji23][emoji106] med hotellpute og dobbeltdyne til å støtte opp forran!
 
Back
Topp