Kontroll uke 35+3

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Hurra! 101kg, dvs IKKE EN ENESTE kg opp siden sist jeg var hos jordmor (4 uker siden, var hos lege på forrige kontroll) [:D] Kroppen min har hatt godt av denne graviditeten, ja [:D]

Spurte jordmor litt om dette med at de på sykehuset hadde sagt at babyen var liten, og hun synes også at h*n var litt liten, men ikke bekymringsverdig.. hun kunne berolige meg med (som de fleste har prøvd å si) at babyen tar det den trenger og hun trodde IKKE jeg hadde gjort noe som skulle tilsi at den lille ble mindre pga noe jeg gjorde.. - Du røyker jo ikke, og lever forholdsvis sunt, så det er IKKE din feil, forstår at du bekymrer deg, men dette går bra[;)]

Hodet var "NESTEN" festet - babyen lå langt nede nå.. det mistenkte jeg egentlig, for jeg synes det har blitt litt mindre halsbrann og oppstøt de siste dagene, så magen presses ikke SÅ langt opp i spiserøret [8D]

Hjertelyden til den lille: 142

MYE hevelser, men urinprøve var negativ og og blodtrykk var 110/70 som er bra [:)]..

Det høres jo bra ut! Du trenger sikkert ikke bekymre deg for størrelsen til den lille. Jeg har termin to dager etter deg og skal til jordmor på onsdag, da håper jeg og å få beskjed om at hodet ligger godt nede i bekkenet. Hadde setefødsel forrige gang, så jeg skal få ultralyd hvis jordmoren er usikker på leiet. Krysser fingrene!
Lykke til videre

Høres bra ut Fiorelina! [:D]

Hvordan kan man fortelle om hvorvidt babyen er liten eller ikke, når man kun tar utvendig mål? Synes dette er unødvendig stress for oss gravide, når magen vokser som den skal, og alle målinger viser gode resultater. Jeg var på kontroll i forrige uke (34+3) og fikk høre at hodet var festet....litt tidlig synes nå jeg....men jordmor kunne fortelle at jeg hadde god plass i bekkenet og hadde sterk muskulatur som holdt hodet på plass!! Ja ja, det er ennå 16 dgr igjen av desember.....;)

Størrelsen på babyen ble sjekket med UL da jeg var inne til kontroll på sykehuset i helga og på mandag.. (ekstrasjekk pga lite bevegelse et par dager)

Jordmora mi har vert jordmor i over 30 år, har to barn og to barnebarn, og kjendt på endel babyer oppigjennom tidene - hun kjenner jo om babyen er stor eller liten, men ikke mye om HVOR stor eller liten[;)]

da skjønner jeg ja;) For jeg og mente at UL var løsningen når det gjald å se størrelsen ann. Var ikke meningen å virkenedlatende nei du. Vi bærer jo disse barna så forskjellig atte....noen langt inni seg, slik at det kan virke som om babyen er liten. Men godt å vite at alt er bra uansett da du.

Så bra at kontrollen gikk bra for deg [:D]
Vi skal bli januar mamma alle sammen [;)]

Back
Topp