Kontroll uke 24

Lillym

Blir kjent med forumet
Hei flinke damer!
Jeg var på kontroll hos legen min i dag (uke 17).
Hun satt da opp ny time i uke 24, og sa at jeg måtte endre denne hvis jeg fikk endret termin etter OUL slik at jeg kommer til henne i uke 24. Og da ble jeg litt nysgjerrig da. Er det noe spesielt som gjør at jeg ikke kan komme i uke 25 for eksempel? Jeg googlet litt og den eneste jeg kunne skjønne var hvis man er rhD negativ så skal man ta prøve av fosteret, men jeg er positiv så forstod ikke helt at man skal være såååå nøye akkurat denne uken :) noen som vet?

Regner med hun mente hvis du ble flyttet andre vei, dvs er kortere på vei enn uke 24. Hvis du f.eks skal ta glukosebelastning skal det taes mellom uke 24-26.
Ellers kommer jeg ikke på noe..

Kan være som de andre foreslår, men også for å overholde de anbefalingene retningslinjene kommer med ift når man skal ha kontroller om det ikke er noe spesielt.
Da er det 24 som er neste etter OUL.

Jeg skal til jordmord i uke 24. Hun anbefalte å dra til legen for kontroll i uke 28 og måle blodprosent og ta glukosebelastning samtidig når jeg var der.

Jeg skal til jordmor en uke før ultralyd. Hun velger og følge meg en gang i månden og passer på jeg får info jeg trenger denne gangen siden jeg fikk skjokk med den første. Og hun er redd for jeg ikke skal føle med sett denne gangen og ikke for den hjelpen jeg ønsker for en fødsel. Føler med super trygg på henne nå vært hos henne 2 ganger og er 18+6 neste gang

Back
Topp