Kontroll til jordmor uke 29 :-S

Cicilie85

Forelsket i forumet
Idag var jeg til jordmor for kontroll..lille pia vår har ikke blitt noe større enn sist jeg var der (2 uker siden) hun har visst stoppet på 25 cm. Må tilbake til jordmor for å se om hun har vokst innen da.. flere som opplever dette? 

Jeg har fått påvist bakterien Gbs i urinen.. i svangerskaps uke 27 fikk jeg plutselig veldig vondt i magen og peste som gal mens jeg gikk rundt på gulvet.. Smertene varte i 2 timer, men føden mente jeg skulle få øyeblikkelig hjelp time dagen etter på sv.poliklinikken. Våknet klokke 4 om natten med smerter igjen. Når jeg ringer poliklinikken kl. 9 dagen etter sier de jeg ikke trenger og komme inn fordi det mest sannsynlig er vokse smerter. Fikk heldigvis mast på helsestasjonen slik at jeg fikk henvisning. Idag når jeg kommer til min jordmor(hadde ferie da dette skjedde) forteller hun meg at jeg hadde rier den kvelden og at det kunne endt i fødsel:-O Viste ikke at rier kunne oppstå og bare gå over???
Ble langt og rotete dette men jeg lurer på om flere har opplevd rier? 
Jeg fikk antibiotika for bakterie på sykehuset denne dagen, men jeg hadde visst gått med den siden mai ifølge datan deres.. Skjønner ikke hvordan slike resultater ikke blir videre sendt? Jeg viste ingenting om dette jeg:-S Irriternde.. har vurdert å klage på dette ang pasientrettigheter. Ifølge internett kan sv.ende med for tidlig fødsel og foster død pga Gbs. så er jo litt alvorlig dette der???

Dette var ikke noe hyggelig å lese. Ser ut til at du ikke har fått den behandlingen du burde og at det kunne blitt ett helt anna utfall enn at babyen fortsatt er i magen.

endelig godt at du nå har fått behandling for Gbs- bakteriene.

Håper lille i magen vokser og at du får en fin avslutning på svangerskapet:)!

Uff, så trist at du ble møtt slik da. :( Veldig rart om ikke legen din fikk tilbake svaret på urinprøven, men enda bra at du har fått behandling nå. 

Vet du hvordan babyen din ligger i magen? Er det samme person som har målt magen din hver gang? Det blir lett forskjellige mål uten at det betyr noe. Lillesøster her la seg på tvers, og da fikk jeg et SF-mål som ikke vokste. Da jeg fikk sjekket på UL viste det seg at hun vokste helt fint. Krysser fingrene for at din lille gir et større mål neste gang, ellers blir du nok sendt til vekstmåling du også. Lykke til! :)

hmm.. hva vil vekstmåling si? :-) jeg har spurt om jeg bør få extra ultralyder pga dette, men jordmor mente det ikke var nødvendig værtfall.. 

Det er fint at hun synes det er unødvendig, da er ikke jordmora di bekymret for babyen din. :) Hvis SF-målet ditt ikke vokser videre, slik at du ser at kurven på helsekortet ditt flater ut, ikke følger den kurven som er tegnet på, så blir du henvist til UL. Hvis jordmora di begynner å lure på om babyen vokser som den skal, så måler de størrelse på UL, og sjekker at det er god blodgjennomstrømning i navlesnoren. Det er ikke nødvendig på grunn av ett litt lavt mål, men hvis det fortsetter så får du UL.

Back
Topp