Kontroll oppdateringer.

Mesaana

Forumet er livet
Alle her har jo forskjellige svangerskap. Er så nysgjerrig på hvordan det går med dere nå på slutten. Finner litt info her og der, men tenkte vi kunne prøve og samle det litt.

Så de som vil kan komme med info om siste kontroll, bare det de har lyst og si da. Trenger ikke og komme med vekt og svar på urinprøve vist de ikke vil. Men bare si at alt ser bra ut feks.

Har selv vært med jordmora i dag. Og nå har han begynt og feste seg, noe som er kjempe spennede. Vet at det ikke betyr at det er nærmere fødselen en tidliger, men det er så gøy og høre at han gjør seg klar.
Ellers så var blodtrykket mitt fint og magemålene fremdeles store, snart ikke mer plass på skjema, 38 cm no.

Hun fant spor av hviteblodlegemer i urinprøva mi da, hun sa det ikke trengte og bety noe, men at jeg skulle være litt obs vist det begynte og svi når jeg tisset. Noen andre som har fått det i urinen??

Ellers så har jeg bare gått opp 5 kg dem siste 5 ukene, og hun mente at det var mest vann og bebis.[:)]
Er litt stolt over at det ikke har kommet mer fett på kroppen da.

Hei,hei!
Hodet til lille festet seg for 3 uker siden (er nå i uke 37) Har litt lavt blodtrykk og lav blod% så er endel svimmel, men virker som det begynner å bli bedre! :)

Ellers, er lille aktiv i magen, og kynnerne er der hele døgnet. Har ikke hatt noe mer falske rier.

Har lagt på meg 13 kg. men det er mest på magen tror jeg, har den struttemagen..hehe.

Man må jo tenke på at alt forsvinner ganske så fort. Husk å ligg mye på magen etter fødsel, da trekker livmoren seg fortere sammen.

Hm...Vi er så spente på når lille jenta vår kommer...og gleder oss stort!!!

Lykke til videre jenter!!!![:D]

Jeg glemte helt timen min hos jordmor denne uken *smiler* så jeg fikk ikke noen ny time før til Onsdag. Og da er jeg vel 38uker. Så jeg håper at jeg får beskjed da at hode har festet seg!?!? Men hvem vet?

Ellers er formen bra. Har merket at jeg får vondt i bekkene innimellom (spesielt når jeg er ute å går) Så nå jeg er møkka lei og vil bare ha min lille jente baby ut...

Jeg var på kontroll hos legen på fredag.
Hodet er nedi bekkenet, han kunne kjenne hodet, og skuldrene.. Det synes jeg var litt artig, at han kjente skuldrene!
Ikke så mye at han ligger akkurat som han skal, for da blir det mest sannsynlig normal fødsel. Ikke keisersnitt. Som jeg sa under en tråd på fødsel og, så har jeg jo ikke lyst på keisersnitt, men har enda mindre lyst på fødsel. [>:] Legen skjønner meg godt, etter forrige fødsel...

Legen var imponert over blodtrykket mitt da. Var enda lavere nå enn sist, og sa det var kjempebra! Sist var det 120/80, men nå lå det på 110/70..

Hadde også litt hvite blodlegemer i urinen, men de sa det ikke behøver bety så mye. Hadde det sist også, på slutten. Da ble den prøven sendt til dyrking, og det ble fastslått at jeg hadde urinveisinfeksjon. Men jeg kjente ingenting av det, hadde ikke vondt i det hele tatt jeg.

Magen min lå på 35 cm den. Er innenfor den grønne kurven igjen. [:)]

Jeg hadde gått opp 1 1/2 kg på ei uke!! Det synes jeg var mye! Men er jo bare vann..
Tilsammen har jeg gått opp 12 1/2 kg.

Jeg synes alltid det er så godt når jeg får beskjed om at alt er i orden, både med meg og knerten!!! [:D]

Har også vært på kontroll. Onsdag 23/11

Opp 17,5 kg..puhhff. Masse vann i kroppen de siste 2 ukene, så jeg tror noe er vann.

BT lå på 120/75 og det var bra, urinen var det noe bakterier, men ikke infeksjon foreløpig.

SF målet var på 36 cm, ligger godt innenfor den grønne kurven..[:D]

Ellers var alt bra, pulsen til bebisen var 140, noe den har vært gjennom hele stortsett, bortsett fra på første kontroll.

Jeg og samboer skal til fødselsforberedende samtale hos jordmor på tirsdag 29. Gleder meg....

Har vært på kontroll onsd 30.11

Var med jordmor på sykehuset i da, så jeg fikk ikke ul.

Vimen meg hadde glemt helsekortet og greier. Huska urinprøva da, utrolig nok.

Har er helt fint med meg enda, blodtrykk og alt.
Nå har han festa seg helt og hun sa at stikking i underlivet kan væe tegn på at modningen har begynt.

Prøvde igjen og ta opp at mor mi hadde en veldig vanskelig fødsel med store bror min, pga utvekster på bekkenet, og at hele familien min er veldiog bekyret for at det samme skal skje med meg.

Men de vil ikke ta røngten av bekkenet mitt, de sier at de vil heller følge med under fødselen og ta det som det kommer!!
Makan til dritt altso, tror ikke de skjønner hvor aøvorlig fødselen til mamma var og hvor redd jeg og min familie er.

Jeg vil ikke ta sjangsen på og føde vaginalt også går det galt. Vil selvf føde selv, men ikke uten at jeg vet at bekkenet er ok!! Hvorfor skal det være vanskelig og skjønne detta da. Har fått mamma til og sende journalen til bror min sin fødsel, så jeg kan slå i bordet med på neste kontroll, så kanskje de tror på meg!!!

Mesaana:
Ikke gi deg!
Du må nok bare være litt tøff og stå på!! De skal ta deg alvorlig! Selv om du bare er redd og har angst, skal de gjøre alt for å berolige deg! Men du har jo en grunn til å være redd for dette og, så ta med papirene du! Og slå i bordet! [:)]

Jeg var på kontroll igjen i går, 5 des., 39 uker.
Blodtrykket var fortsatt knall, litt mer vann i kroppen, fikk en toer nå.. Ellers er symfysemålet akkurat likt som sist, (uke 37+4) 35 cm, så nå er jeg nesten innpå den røde streken igjen også nå!!

Hadde faktisk gått ned 1,5 kg, siden siste kontroll. Ikke vet jeg hvordan det har gått til, men da er jeg oppe i 11 kg totalt så langt. Eller nede i igjen??

Uansett, selv om det er tungt nå, har jeg det ganske bra om dagen!
Ihvertfall sett i forhold til forrige svangerskap! [:D]

Var på kontroll idag!
Gått opp bare ett kilo på tre uke! *storfornøyd* [:D] Dette til tross for mye baking og smaking av julekaker... [&:]
Hode har festet seg, og hun jordmora sa hun ikke ble overrasket hvis vi ikke kom på kontrollen om ei uke... [:D]
Blodtrykk og urinprøve var som det skulle.

Skulle ønske noen kunne si det til meg oxo. Skal på kontroll i morra da og det er 2 uke sia hode festa seg her.

Når har du termin?? Ser du har igjen like lenge som meg??

BLÆ!!

Var på kontroll i går, alt var fint og bra sf målene gikk helt opp til der det står om jeg er vaksinert for rubella!!

Jordmora fikk lese et skriv jeg ha tatt med i forbindelse med en vanskelig fødsel som mor mi har hatt og at bestemor mi har mista 2 pga trangt bekken. De vil fremdelse ikke ta røntgen, men de vil sette i gang fødselen før termin og være ekstra obs på at der kan være trangt.

Søstrene til mamma fikk akkurat samme beskejd når de skulle føde og de kom med samme opplysninger som meg. Det ente med hastesnitt med full narkose på begge 2!!

Det vil ikke jeg, jeg vil se ungen min i det han har komt ut!!

Er ikke i nærheten av og være moden enda, og jeg har ikke hatt no særlig med verken kynnere eller rier!!
Hadde håpet at han ville komme før jul, men det ser dårlig ut!!

Pokker!!!
Hadde vist misforstått jordmora sist gang, hode har ikke festet seg! [:'(]
Men det var ingen fare, hode ligger såpass langt nede at hvis vannet skulle gå så trenger vi ikke ambulanse, og hode ville sannsynligvis feste seg da.
Ellers var alt som det skulle.
Fikk tillatelse til å snu døgnet hvis jeg sov dårlig om natten.
Magen fortsetter å vokse...

Har akkurat kommet igjen fra kontroll.

I dag har jeg blitt krafset på og røsket i. De vil ikke at jeg skal gå over tida, så lege dama røska i meg i dag, i håp om og få til noen rier, kjennest ut som om det funker da.

Hun sa det kjentes ikke ut som om han ha festa seg helt, men han ligger ganske langt nede her også, hun kom faktisk bort i han og dytta han opp så jeg kjente det i ribbebeina.

Nå er han 26% større enn g.snittet, fikk ikke vite vekta da, men jeg tror det ca 4200 han er nå, så han har ikke vokst så mye på 2 uker, heldigvis.

Men ellers så er både jeg og han friske og fine, han var helt vill da vi tok ctg målingene, så jeg satt bare og trykte på knappen i ett sett[:D] Og når hun skulle ta mål av han på ul, så ville han heller ikke ligge stille og han gjorde så mange pustebevegelser, så ho sleit litt med og få målt. Tror der ligger en liten morroklump[:D]

Hadde heller ikke lagt på meg og er kjempefornøyd med det! [:)]

Var på kontroll i dag.. Hodet var ikke festet, men lå langt nede.
BT og alt var helt fint og normalt. Så nå er det bare å vente.
Si meg? Hvordan klarer dere å ikke legge på dere de siste ukene? Har lagt på meg 2 kg på 2 uker jeg... Sprekker snart tror jeg...[;)]

Back
Topp