Kontroll idag..

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Idag var vi på den berømte tilvekst kontrollen.. Kan ikke akkurat si at jeg føler meg noe beroliget, selv om legen sa at ting egentlig så normalt ut.. Det er et stort avvik på hode og magemål.. (hode ble målt til uke 32 og magen til uke 36) Synes det er rimelig mye jeg.. Men han sa at det var greit.. Klarer ikke slå meg helt til ro med det jeg! Hele ungen veide ca 2700 sa han.. Jeg aner ikke om det er stort eller lite.. Fikk generelt lite info + at legen var utlending så jeg skjønte bare bittelitt av alt han sa.. Ellers så fikk vi sett et skikkelig bra bilde av ansiktet, har stort sett bare sett dårlige bilder av alt, men han her kunne faktisk dette veldig bra! Både legen og pappaen sa at det var mine lepper.. Tihi[:D] Skal ikke store tingen til for å glede et lite hjerte..? [:D]
Etter vi var ferdig hos legen skulle vi ta journal-innskrivningen på føden.. Traff ei ærlig og herlig jordmor.. Det var så deilig å bli tatt på alvor med angsten og få sannheten servert, ikke den tilsmurte "å føde er så fantastisk" greia som min jordmor prøver seg på.. Følte meg mye tryggere! (høres kanskje helt feil ut da, men for meg er det sannheten som er viktigst.. Skal ikke være nødvendig å pynte på sannheten, da blir man mere skremt, virker som om dem har noe å skjule) Vi fikk sett to forskjellige fødestuer (den som er beregnet med medisinsk smertelindring og den uten), fikk prøve fødekrakken og se litt andre hjelpemidler, også fikk vi se gjenopplivningsrommet.. Fikk spørre og greve om alt mulig, og alltid fikk vi sannheten servert.. Prøvde å få henne til å skrive privat nummeret på helsekortet, men hun lot seg ikke lure[8D]
Ellers så er formen litt så som så.. Har sovet fantastisk de sisste nettene, men er trøtt hele dagen.. Har mye kynnere, men det føles ikke som om noe er på gang.. Er så utrolig lei nå at jeg kunne betalt for å være ferdig.. Alt er så forferdelig tungt.. Jeg som er vandt til å bruke max 15 minutter på badet, peser meg nå gjennom en hel time.. Har ikke tid til slikt[8D]
Er det forresten noen som vet hvilken bokstav som står for blod i urinen? Vet at G er sukker og A er et protein, men vet ikke hva blod er.. Jordmoren kommenterte at jeg hadde hatt det på en kontroll, men legen min har ikke sagt noe om det til meg.. Legen min kommenterte ikke at jeg hadde 4+ på sukker heller, så han er ikke så nøye på ting med andre ord..
Å dette med blodtrykk, er det bare undertrykket som teller? For overtrykket mitt var på 128.. Dvs at det var 28 mer enn det bruker å være, men jordmora sa at det var helt fint.. Jeg synes det hørtes høyt ut.. Undertrykket på 68.. Også høyere enn det jeg bruker å ha..
Nei, nå har jeg virkelig skrevet nok her, men gud så godt det var å få luftet litt tanker..
Takk for at du leste[:)] Klem!

Vil bare kommentere blodtrykket ditt for det første. Et trykk på 128/68 er et supert blodtrykk og du skal være kjempeglad[:D] Sukker i urinen skal du ta på alvor og ta det opp med legen din med en gang. Det kan være tegn på svangerskapsdiabetes[:'(] Når det gjelder blod i urinen vil det mest sannsynlig stå en B i margen på resultatet du fikk. Spør og grav når du er der eller ring og krev svar[;)] Barnet ditt høres ikke unormalt stort eller lite ut og det vil nok jevne seg ut de siste ukene som er igjen[;)] Hadde samme problemet med veksten som deg, men det går bra nå[:D]

Det med sukkeret var bare fordi jeg var så dum å drakk brus på natta.. Så mårraurinen min var reint sukker.. Har tatt glukosebelastning å den var super[:)] B ja, ja da har jeg blod i urinen.. Merkelig at han ikke sa noe da.. Eller ville ha meg inn for å sjekke på nytt.. Teite lege[:'(]

Hei på deg lindaen.

Godt at du treff en super jordmor. Jeg hadde også en super en når jeg lå inne på sykehuset. Det gjør så mye forskjell på hvordan man tenker og føler om sykehuset og fødselen.
Håper ikke at det er noe i veien med dere da. Likte ikke blod i urinen, men du får spørre lege eller jordmor neste gang. Ser du også har tatt glukosebelastningsprøven. Var ikke det gøy??? Smakte jo nesten ikke sukker....hehehehe.... Var ikke så ille, men søtt var det. Glad da jeg var ferdig.

Hold oss oppdatert om hva som skjer da for jeg vil gjerne vite at alt er ok med deg og barnet[:)].
Klem

For et koselig svar.. Ble jo nesten helt rørt her jeg satt[:)] Skal ta det opp med legen når jeg drar dit den 6.. Prøver å tenke at siden han ikke sa noe, så er det ikke noe[:D] Åååh.. Den glukosebelastninga er det verste jeg har gjort i hele mitt liv.. Alle på venterommet luktet grusomt så jeg var livredd for å kaste opp hele gugga igjen! Gla jeg ikke skal gjøre det igjen!! Klart jeg holder dere oppdatert, gjør jo ikke stort annet[8D] Klemmer fra oss!

Håper alt fortsatt står bra til med dere begge[;)] Det med blodet i urinen trenger ikke å være noe farlig hvis han ikke sa noe eller ville ha deg til ny undersøkelse kjapt. Du kan jo også bare levere fra deg en ny prøve for å se om du får samme resultat[:)] Blodtrykket mitt ligger på 140/95 og er litt høyt, men det er det vanligvis også. De vil ha det ned på 120/ 70 så ditt er helt supert. Det er jo heller ikke uvanlig at det stiger litt på slutten av graviditeten[;)] Tross alt mye ekstra kroppen bærer på og hjertet jobber jo for to på en måte[;)]

Back
Topp