Kontroll i dag

sukkersnusk

Fanget i babybobla:-)
VIP
Da har jeg vært på svangerskapskontroll, og legen klør seg i hodet av meg.
Jeg har ikke lagt på meg noe under svangerskapet, hver gang jeg har gått opp noen kg er de borte på neste kontroll. I starten gikk jeg ned 8 kg.
Jeg har spist normalt og kost meg i helgene, vært ganske innaktiv på grunn på bekkenløsning. Dette skal vel ikke være mulig, flere som har/hatt det slik? I så fall var babyen liten da den kom?

Kan ikke si at jeg har hatt det sånn nei, lagt på meg 18,5kg! Men var du normalvektig når du ble gravid da? Spennende å se hva som skjer etter fødselen da ;)

Har du ikkje lagt på deg det du gjekk ned til å begynne med heller? Har berre lagt på meg 3.5 kg frå utgangsvekta, men eg gjekk ned 3 kg først, så alt i alt blir jo det 6,5. Legen min ser kun på kva eg har lagt på meg frå utgangsvekt. Eg hadde litt ekstra i utgangspunktet, så det er ikkje så farlig at eg ikkje har gått opp meir;) Dei estimerte veslejenta til 2800g når eg var på ul for halvanna veke sidan, så ho ligg på -10% , men det er jo innafor normalen:) Eg har heller ikkje tenkt så mykje på kva eg har ete. Har ete det eg har hatt lyst på. Gjekk mykje tur til å begynne med, men dei siste mnd har eg Og vore ganske så innaktiv pga bekkenet.

Nei jeg har ikke lagt på meg alle de 8 kg jeg gikk ned, seks av dem er tilbake. Jeg er normalvektig. Legen synes det var rart, men heldigvis ikke bekymret. Hun er veldig aktiv der inne, så tror nok hun har det godt. Men lurer veldig på hvor stor hun er:-)

Veldig bra at jordmor ikke er bekymret da. 
Må ærlig innrømme at jeg synes det høres lite bra ut å faktisk ha gått ned to kilo nesten til termin, babyen må jo ta næringen fra et sted og vil kanskje bruke av reservelager til mor?
Skjønner at du ikke har gjort dette med "vilje", altså =) Ikke misforstå meg. 

Babyen har det nok strålande, men du har gått ned litt i vekt tenker eg;) Du har jo trass alt gått opp 6 av dei kiloane som forsvann i byrjinga, det er ikkje slik at du berre har gått ned. I byrjinga veg jo babyen ingen ting, men no mot slutten reknar dei vel med at baby, fostervatn, morkake og auka brystvev veg ca 6 kg. I så tilfelle vil eg tru at babyen er akkurat passelig stor, medan mamma har minka litt;) Eg får komentarer på at eg har blitt " tynn" og det er jo litt rart når eg føler meg rimeleg stor om dagen;)

lenlen skrev:
Babyen har det nok strålande, men du har gått ned litt i vekt tenker eg;) Du har jo trass alt gått opp 6 av dei kiloane som forsvann i byrjinga, det er ikkje slik at du berre har gått ned. I byrjinga veg jo babyen ingen ting, men no mot slutten reknar dei vel med at baby, fostervatn, morkake og auka brystvev veg ca 6 kg. I så tilfelle vil eg tru at babyen er akkurat passelig stor, medan mamma har minka litt;) Eg får komentarer på at eg har blitt " tynn" og det er jo litt rart når eg føler meg rimeleg stor om dagen;)

Jeg skal på en ny kontroll neste uke for å sjekke igjen. Babyen har nok tatt næring fra meg eller noe, jeg har hvertfall ikke slanket meg. Fikk litt dilla på is i sommer, og har ikke nektet meg selv det en gang i blant:-)
Hun er hvertfall veldig aktiv der inne, så hvis hun har lite næring hadde hun vel vært rolig for å spare på kreftene. Bra det ikke er bare meg som har blitt tynnere, man blir jo en smule oppkavet når man får beskjed om at noe er rart.

Back
Topp