Kontroll i dag

Kryssemynte

Forelsket i forumet
Da var dagens kontroll hos jordmor overstått. 
Jeg har gått til kontroll annenhver uke hele svangerskapet, og skal fra nå gå en  gang i uken frem til fødsel.

Urinprøven i dag viste L2-3+ og G3+ så sitter nå å venter på telefon fra legen min om jeg skal komme inn i dag eller vente til i morgen.
Noen erfaringer?
For to uker siden hadde jeg, blod L3+ og eggehvite i urinen, men det ble vurdert til ok etter dyrkning.

Var på ultralyd forleden dag og lillegutt er nå 13% over gjennomsnittet. Han har ligget på rundt 9% over. Så ved termin er han estimert til ca 4100gram.. Litt ekkelt å tenke på for mine to andre ble estimert til å være rundt 2700gram ved termin, men begge var langt over 3500 når de ble født 2 dager over termin. MEN legen sa at hun fikk veldig gode målinger og at jeg ikke burde være bekymret. Men jeg er jo bekymret  Haha! 
Hodet var ikke festet, MEN han ligger ivertfall rett vei nå! JIPPIII! 
Hun anbefalte modningsakupunktur, så på mandag skal jeg til mammastork og bli stukket litt, håper på resultater! Andre som skal eller har vært på modningsakupunktur? 

Bare sniker meg inn fra Juli jeg, for å se hva som er "i vente" ;) Spennende å lese om deres erfaringer!

Ville bare si at jeg har hørt mye bra om modnings akupunktur, og skal definitivt prøve det selv! Nå er jeg ikke heeeeelt objektiv da, siden moren min er akupunktør og jeg har blitt utsatt for en del nålestikk i min tid... ;)

Prøvde akupunktur i forrige svangerskap, veldig god erfaring med det. Tror det var med på å gjøre fødselen så "lettvindt".

TAKK FOR SVAR, salikatt!!! :-D

Kryssemynte skrev:
Da var dagens kontroll hos jordmor overstått. 
Jeg har gått til kontroll annenhver uke hele svangerskapet, og skal fra nå gå en  gang i uken frem til fødsel.

Urinprøven i dag viste L2-3+ og G3+ så sitter nå å venter på telefon fra legen min om jeg skal komme inn i dag eller vente til i morgen.
Noen erfaringer?
For to uker siden hadde jeg, blod L3+ og eggehvite i urinen, men det ble vurdert til ok etter dyrkning.

Var på ultralyd forleden dag og lillegutt er nå 13% over gjennomsnittet. Han har ligget på rundt 9% over. Så ved termin er han estimert til ca 4100gram.. Litt ekkelt å tenke på for mine to andre ble estimert til å være rundt 2700gram ved termin, men begge var langt over 3500 når de ble født 2 dager over termin. MEN legen sa at hun fikk veldig gode målinger og at jeg ikke burde være bekymret. Men jeg er jo bekymret  Haha! 
Hodet var ikke festet, MEN han ligger ivertfall rett vei nå! JIPPIII! 
Hun anbefalte modningsakupunktur, så på mandag skal jeg til mammastork og bli stukket litt, håper på resultater! Andre som skal eller har vært på modningsakupunktur? 

Jeg var på modningsakupuktur hos kommune jordmoren i dag. Trodde det skulle være ekkelt fordi jeg liker ikke å bli stukket i, men det var helt greit. Bare ei eller to nåler som var litt småvonde. Men dette var første akupunktur. Hun anbefalte meg en time til, men er borte neste uke, så jeg og skal bort på mamastork på mandag ettermiddag! Kanskje vi sees på venterommet :)

Jeg har hatt blod (B+ og B2+) og L 2-3+ i en stund, men de sendte prøve til dyrking og ingen UVI. Så det er jo greit. Men får behandlig "Just in case".

Min lillegutt er også over gjennomsnittet, 11% så jeg syns godt han kan komme ut snart, gjerne i helgen! (har termin torsdag neste uke). Jordmor fant 2cm åpning i dag + at litt akupunktur i dag kan jo ha fått fart på sakene til helgen *krysser fingra*.

Ja, jeg husker og at to-tre av de nålene var ubehagelige.. 

Jeg har time kl.9.45 på mandag, så litt tidligere enn ettermiddagen. Gruer meg skikkelig til å komme meg avgårde så tidlig. MEN hva gjør vi ikke for å få fortgang ? hehe..

Jeg tok ny urinprøve i dag. 1+ på sukker i dag og 3+ på L. Den dyrkes til i morgen og er det "skumle" bakterier får jeg en kur. Har gått med det i over 2 uker nå så synns det er litt ekkelt. 

Jeg har ikke termin før 17april. *snøøøft*
Satser på å få vite litt mer om ståa der inni på mandag. Håper på modning !!! 

Hva er L og G egentlig?

De kan jo bomme på UL motsatt vei også da! Håper det går den vei!
Uansett er det vel hodeomkretsen det kommer an på!
Lykke til!

L er noe sånn lautistutter eller noe sånn. Med andre ord bakterier i urinen.
G er glukose, altså sukker i urinen.

Kryssemynte skrev:
Ja, jeg husker og at to-tre av de nålene var ubehagelige.. 

Jeg har time kl.9.45 på mandag, så litt tidligere enn ettermiddagen. Gruer meg skikkelig til å komme meg avgårde så tidlig. MEN hva gjør vi ikke for å få fortgang ? hehe..

Jeg tok ny urinprøve i dag. 1+ på sukker i dag og 3+ på L. Den dyrkes til i morgen og er det "skumle" bakterier får jeg en kur. Har gått med det i over 2 uker nå så synns det er litt ekkelt. 

Jeg har ikke termin før 17april. *snøøøft*
Satser på å få vite litt mer om ståa der inni på mandag. Håper på modning !!! 

Aha, min er 13:30 så da sees vi nok ikke :) Er gulleglad for å få time såpass sent, jeg er heeeelt zombie om morran for tida og ligger som oftest i senga til ti, halv elleve! Men heller tidlig time enn ikke i det hele tatt ja!

Ja skjønner godt du syns det er litt ekkelt å gå å ikke vite helt ang. urinprøven. Blir jo godt å få ett endelig svar og begynne behandling. Er litt ekkelt å gå å tenke på at ting kanskje ikke er som det helt skal :/

Modningen hos meg startet veldig forsiktig for ca 3uker siden, så det kan jo godt hende du har begynt du og nå :)

Back
Topp