kontroll hos legen

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Hei! Jeg var på min første svangerskapskontroll nå på onsdag. Så lurer jeg på, hvordan kan legen vite at ting står bra til med nurket? Vi vet ikke nøyaktig når unnfangelsen skjedde, har ca en ukes slingringsmål. Hvordan vil legen da kunne ut i fra blodprøven se at alt er i orden? Er det vanlig å få vite HCG-verdiene fra prøven? Eller sier de bare ifra om de er redd verdiene er for lave? Er jo veldig nysgjerrig på når denne unnfangelsen skjedde ;)

Hehe eneste konkrete måten er å ta ul:)

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

De regner fra første dag i siste mens. Mer nøyaktig kan de ikke si før ordinær ultralyd

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Blodprøven du tok er vel for blodtype og antistoffer samt toxoplasmose, rubella..ja, det er de jeg kommer på. En standardpakke med prøver altså.
De tar vel ikke hcg i den pakken.

Ingen blodprøver som ser på om fosteret har det bra, da må du vel på en ul.

Jeg mener at legen sa til meg at blodtype, toxoplasma, etc. var prøver de skulle ta i uke 12?! Kan hende jeg misforstod da. Sløvt av meg å ikke spørre hva de skulle ta blodprøve av meg for :confused:

Det tok de på meg i uke 8 med første.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg mener at legen sa til meg at blodtype, toxoplasma, etc. var prøver de skulle ta i uke 12?! Kan hende jeg misforstod da. Sløvt av meg å ikke spørre hva de skulle ta blodprøve av meg for :confused:
Får ikke ta hiv, toxo og heppatitt før i uke 12 jeg

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ikke sikkert du finner ut akkurat når unnfangelsen skjedde, selv om du tar ultralyd. De utvikler seg så forskjellig, og det varierer hvor mange dager det tar før de fester seg. Jeg for min del var på dag 7+1 (regnet ut fra når jeg hadde eggløsning) da jeg var til ultralyd, og gynekologen satte meg frem til ca 7+6, ut fra størrelsen på den lille. Selv om det er helt 100% garantert når jeg hadde eggløsning og når sæden kom inn i kroppen min. Det er ikke alt vi kan ha oversikt over :)

Back
Topp