Kontroll hos jordmor

Henriettemamma09+12

Elsker forumet
Husker ikke fra sist , men hvor ofte er det vanlig med kontroll hos jordmor ? :p
Skal på tirsdag i neste uke, men bare fordi eg ringte å bestilte selv fordi eg er så spent, da er eg 9+3 :)
Hos legen fikk eg ikke vite menstermin eller nåke, men regna meg til det selv.. :)
Begynner å bli veldig dårlig i tillegg å tenkte det var greit å ta det opp med jordmora..
Har nåken andre vert hos jordmor? :))

Nei, ikke ennå, men har fått legetime 13. september der jeg skal få tildelt jordmor - over 11 uker på vei. Er treeeeeg, men likevel spent :)

Husker ikke hvor ofte eg gjekk til jordmor sist gang, men fikk et sjema, der det sto når eg skulle på kontroll, og så var det annehver med lege og jordmor. Har ikke vore på kontroll enda. Her er det vanlig med første kontroll rundt uke 12 trur eg. 

Her er det vanlig å ha første kontroll i uke 10-12. Jeg skal vente til da tror jeg :-)

Husker ikke heller helt hvor ofte det var..gikk ikke til jormor før etter uke 20,tror det var sånn ca hver 4.-6. Uke fra da av..da gikk jeg kun til jordmor altså,og ikke lege i tillegg.

Var innom HS i dag for å bestille time, men da merket jeg at jeg syns det er vanskelig å skulle be meg fri for å gå til denne timen, ettersom jeg nettopp er begynt i ny jobb. Heldigvis er det noen uker til jeg "må" på denne kontrollen, selv om jeg gleder meg veldig altså..

Jeg er jo enda bare 4 + 6 nå, så jeg har jo god tid.
Første kontroll skal være mellom uke 9 og 12? ...mener det var det som ble sagt her i alle fall... :)

Frøken firkløver skrev:
Var innom HS i dag for å bestille time, men da merket jeg at jeg syns det er vanskelig å skulle be meg fri for å gå til denne timen, ettersom jeg nettopp er begynt i ny jobb. Heldigvis er det noen uker til jeg "må" på denne kontrollen, selv om jeg gleder meg veldig altså..

Jeg er jo enda bare 4 + 6 nå, så jeg har jo god tid.
Første kontroll skal være mellom uke 9 og 12? ...mener det var det som ble sagt her i alle fall... :)

Okei :) Er jo over 9 uker da, så da er det vell kanskje greit :) Gleder meg uansett!:)

Jeg var til jordmor hver 4. uke ca! Gikk nesten kun til jordmor i forrige svangerskap..

Da jeg jobbet på legekontor satte vi opp første gangs kontroll rundt uke 10 :) Vet ikke med jordmødre...

Da jeg var gravid sist gikk jeg annenhver gang lege og jordmor, ca en gang i mnd. 

Back
Topp