Kontroll etter nesespray

Svirrevipp

Forelsket i forumet
Er det noen som kan fortelle meg hva denne kontrollen går ut på? Hva skjer på kontrollen man skal på etter å ha gått på nesespray 14 dager/ 3 uker? Jeg vet man skal få vite om sprøytestart, men hvordan finner de ut av dette?

Håper på svar… Hilsen ei som er litt vel spent på morgendagens kontroll ;)

De tar ul for å sjekke at du er nedregulert. Dvs innskrumpa som en 50-åring:) Så kick starter du kroppen med sprøytene og kommer i "puberteten":):)

Ååå! Så de TAR ul? Haha.. Ja, da er det godt siste vaska med undertøy etter hektisk uke og helg ikke er tatt! :P hahaha… Leste nemlig et sted at det ikke kom til å være innvendig ul denne kontrollen, men ja- jeg må jo si at jeg syntes det virket rart om det ikke var det, og iallefall siden det er et år siden jeg var der sist…
Håpe jeg kommer i gang med sprøytene snart, ja! :)
Men et spørsmål til.. Får jeg nå vite noen dato til uttak? Eller blir det på en neste kontroll igjen?

Jeg ville synes det var rart om noen leger satte pasienten på sprøyter uten å sjekke om nedreguleringen var bra nok:) Du får nok ikke vite dato før på neste kontroll etter å ha gått på sprøyter noen dager. De må jo sjekke om det vokser bra nok osv. Men som regel kan man regne ca 2 uker etter sprøytestart:) Noen mer, noen mindre. Men da har du et utgangspunkt ihvertfall :):)

Jeg ville synes det var rart om noen leger satte pasienten på sprøyter uten å sjekke om nedreguleringen var bra nok:) Du får nok ikke vite dato før på neste kontroll etter å ha gått på sprøyter noen dager. De må jo sjekke om det vokser bra nok osv. Men som regel kan man regne ca 2 uker etter sprøytestart:) Noen mer, noen mindre. Men da har du et utgangspunkt ihvertfall :):)

Kontroll gikk veldig bra. Innvendig UL, og oppstart på sprøyter. Tatt første sprøyte i dag, og det gikk faktisk helt fint. :) Fått avtale om ny time neste tirsdag, 6 dager etter sprøytestart. De så mellom 8 og 10 egg klare til modning i hver av eggstokkene mine, så dette blir spennende :)

Wuhuu! Nå begynner det å nærme seg:):) Kanskje uttak på fredagen da?:)

Tror du det? Allerede så tidlig? :O
Hehe.. Jeg har fått uke 40 som pekepinn, men jeg er klar for hva enn det er jeg altså! Gruer meg til uttaket, men vet at jeg må igjennom det for å komme meg vidre i prosessen, så jeg skal ikke klage :)

Og noen som vet om det er bra at man ser masse egg klare til modning allerede på kontrollen etter nesespray? Større sjans for å bli overstimulert? Kortere stimulering når man allerede da ser eggene? Eller er dette helt normalt?

Jeg bare tipper jeg. Håper og tipper:) Noen ganger kan det gå fortere enn man aner:) Jeg har alltid bøttevis med egg (pco), og har aldri blitt overstimulert. Har ca 20 eggposer på hver side. De kan ikke se eggene på ul, men de kan se eggposene som vokser. Disse skal jo helst vokse jevnt og fint, men noen ganger vokser noen seg større enn andre. Correct me if I'm wrong, men tror de skal være rundt 20 mm ved uttak:)

Ingen fare altså:) Bare ta det helt med ro:)

Som en kommentar til om det er UL før sprøytestart når man først går på spray: jeg skal ikke ha UL før sprøytestarten de sier at så lenge jeg har hatt en menslignende blødning skal jeg starte på sprøytene... det finnes så mye forskjellige prosedyrer altså..! :O

Men, Starbucks, når du fikk denne menslignende blødningen var den helt lik din vanlige mensblødning? Jeg har begynt å blø/spotte så smått nå på andre dagen med litt mensmurringer av og på... jeg klør meg i hodet!! :P

Som en kommentar til om det er UL før sprøytestart når man først går på spray: jeg skal ikke ha UL før sprøytestarten de sier at så lenge jeg har hatt en menslignende blødning skal jeg starte på sprøytene... det finnes så mye forskjellige prosedyrer altså..! :O

Men, Starbucks, når du fikk denne menslignende blødningen var den helt lik din vanlige mensblødning? Jeg har begynt å blø/spotte så smått nå på andre dagen med litt mensmurringer av og på... jeg klør meg i hodet!! :p

Min mens var IKKE lik…
Jeg hadde rosa utflod ene ettermiddagen, og ikke noe mer. Dagen etter kom det litt rosa utflod, og så stoppet det igjen, og det var ikke før på kvelden samme dagen at jeg begynte å blø… Og da blødde jeg virkelig også, så det var ikke tvil.. Tok ca 6 dager fra første rosa utflod til siste mens-dag..

Min mens var IKKE lik…
Jeg hadde rosa utflod ene ettermiddagen, og ikke noe mer. Dagen etter kom det litt rosa utflod, og så stoppet det igjen, og det var ikke før på kvelden samme dagen at jeg begynte å blø… Og da blødde jeg virkelig også, så det var ikke tvil.. Tok ca 6 dager fra første rosa utflod til siste mens-dag..
Ååå dæven!! Det var ikke akkurat normal oppførsel det der nei!! :/ Her har jeg hatt litt murringer av og på en ukes tid, men i dag (etter 1-2 dager med småååååblødninger) har den kommet, men definitivt ikke for fullt så får no se.... men, det kjennes ut som mensen på krampene og på at jeg kjenner at det tar seg opp i mengde blødning såå... det er inntil videre en gledens dag i dag hahahaha syke greier ;)

Men, Starbucks, når du fikk denne menslignende blødningen var den helt lik din vanlige mensblødning? Jeg har begynt å blø/spotte så smått nå på andre dagen med litt mensmurringer av og på... jeg klør meg i hodet!! :P
Ja, det virker som om det er flere forskjellige prosedyrer. Men det viktigste er at man har hatt mensen. Min var helt lik som vanlig mens.

Ja, det virker som om det er flere forskjellige prosedyrer. Men det viktigste er at man har hatt mensen. Min var helt lik som vanlig mens.
Herlig, ja, i dag har mensen kommet *juuubler** meeen, så er meningen at jeg skal starte på sprøyter 24.sept, altså neste uke onsdag, men, er det sånn at jeg må være ferdig med mensen for å kunne starte eller er kriteriet at jeg skal ha fått/påbegynt mens før start? vil vel tro at jeg kan starte på sprøyter sålenge mensen bare har startet ihvertfall og ikke at den må være ferdig lism...

Herlig, ja, i dag har mensen kommet *juuubler** meeen, så er meningen at jeg skal starte på sprøyter 24.sept, altså neste uke onsdag, men, er det sånn at jeg må være ferdig med mensen for å kunne starte eller er kriteriet at jeg skal ha fått/påbegynt mens før start? vil vel tro at jeg kan starte på sprøyter sålenge mensen bare har startet ihvertfall og ikke at den må være ferdig lism...

Jeg er ingen ekspert, men jeg har lest at flere fikk mensen bare noen dager før kontrollen, og de fikk starte på sprøyter, etter hva jeg forstod.
Jeg tror det viktigste er at du har mens, og jeg vil tro at i værste fall kan det være de utsetter sprøytestarten din noen dager.. Men vi krysser fingrene for at du får starte som avtalt! :)
Det skal sies at jeg bare hadde lyserosa utflod siste dagen selv. Hos meg kom mensen 10.09, og jeg hadde kontroll 16.09, og sprøytestart 17.09. :)

Nei, du må bare ha fått mensen. Jeg bruker aldri være ferdig før kontrollen, men det spiller ingen rolle :-)

Nei, du må bare ha fått mensen. Jeg bruker aldri være ferdig før kontrollen, men det spiller ingen rolle :-)
Digg!! Da blir det definitivt oppstart sprøyter på onsdag wohoo!!! :D

Krysser fingrene for deg!! :-)

Back
Topp