Kontantstøtten...

ORIGINAL: oktober08

ORIGINAL: *Warry*

Hei jenter .
Måte bare komentere deres innlegg dere har skrev om os  utlendinger.
Jeg er selv utledning og har bod her i Norge lenge ,.... har gått skole, jobber og betaler skatt som alle dere..får ikke noenting extra for at jeg er utlendning..
Synes det er urettferdig at dere tror at vi får alt servert på sølvfatt. de som får det vel, er de som kommer asyl.....for at dere skal vite det, Norge tjener masse å ha asylsøkere her .

Nå sikter du helt sikkert til det eg har skrevet.

ikke ta det personlig, er ikke til deg, eller dem som gjør noe for samfunnet. ville bare skrive dette til deg, og dere andre..

dette med utlendinger er en diskusjon, og kommer alltid til å være en diskusjon.. folk har sine meninger!

Skjønner ,,, skal si deg en ting og..jeg blir oxo rimlig irriter at de andre folka som ikke jobber/betaler skatt elr gjør noe for samfunnet , skal få alt servert . så på en måte så er vi enige.
men vet at ikke alle utlendinger er like.

ORIGINAL: AnnaFrost

ORIGINAL: maryjoleen

ORIGINAL: Camillas Gutta

Okei...hva er alternativet da?? ut i jobb hele gjengen?

Er i jobb allerede, og student. Deltid begge deler. Kan ikke jobbe noe særlig mer.
Alternativet blir å sende i deltidsbarnehage, men egentlig hadde vi håpet å kunne ha han i åpen barnehage og fortsette å ha han hjemme. Blir trangere uten kontantstøtten.

hørtes vanskelig ut![&o]

Jepp, er trangt nok fra før av som student. :(
Typisk Ap å detaljstyre eller innskrenke enkeltmenneskets rett til å kunne velge selv. Alt skal være så sinnsykt statsstyrt.

haha, best jeg har lest på lenge...

Hva med å ta ansvar for de ungene du trøkker ut selv??? Det kan jo også være et alternativ.. De er faktisk ikke statens ansvar[;)]

ORIGINAL: *Schmoopy*

ORIGINAL: maryjoleen

ORIGINAL: Camillas Gutta

Okei...hva er alternativet da?? ut i jobb hele gjengen?

Er i jobb allerede, og student. Deltid begge deler. Kan ikke jobbe noe særlig mer.
Alternativet blir å sende i deltidsbarnehage, men egentlig hadde vi håpet å kunne ha han i åpen barnehage og fortsette å ha han hjemme. Blir trangere uten kontantstøtten.

hørtes vanskelig ut![&o]

Jepp, er trangt nok fra før av som student. :(
Typisk Ap å detaljstyre eller innskrenke enkeltmenneskets rett til å kunne velge selv. Alt skal være så sinnsykt statsstyrt.

haha, best jeg har lest på lenge...

Hva med å ta ansvar for de ungene du trøkker ut selv??? Det kan jo også være et alternativ.. De er faktisk ikke statens ansvar[;)]
Hvis du har barnet i bgh så får jo barnet støtte der,kvifor skal ikkje vi kunne velge  få den samme støtten( eller mindre som det er no) når vi vil være hjemme med barnet???

ORIGINAL: Junemamma

ikkje for å være stygg på noen som helst måte. men eg syns det e godt at det tar bort kontantstøtten eg. syns det er på høy tid at det skjer... de skal vel gjøre noe med det i januar.
de snakker om at det er så mye invandrer kvinner så nytter kontantstøtten. de vil ha det ut i jobb å barna i barnehage slik det lærer norsk å integrerer seg i det norske samfunn!!!

syns det ikkeer ett godt nok argument overhode jeg, skal et liksom  gå utover f eks de som studerer da ??? (jeg gjør ikke, vært 100% i jobb)

syns det er kjempe synd at de tar vekk kontantstøttn, som gir noe igje til emsomønskr å kunne være hjemme lengre, og selv om det ikke er masse, er det en god del =)

Jeg ler jeg.. tilogmed gapskratter: ang invandrerkvinner og at de sitter hjemme på Ræva og ikke gidder å integrere seg- eller komme ut i jobb p.ga kontantsøtten : Det synes jeg er meget teit! For det første er ikke 3300 ,- ingen penger ! hvor mange barn kan man ha som er eldre enn et år og yngre enn 3 år toppens 2 barn- som samtidig mottar KS- da blir det 6600,- 6600 er ikke noe penger eller 3300,- - for å si det sånn- Det kryr heller ikke av jobber, slik at noen frivillig unnlater å jobbe- jobber man fullt tjener man minst ca 15000,- kr etter skatt og oppover - Hadde disse invandrer kvinnene et jobb å gå til hadde de gjerne gjort det- og tjent det trdobbelte av det usle KS- De kvinnene som sitter hjemme, hadde sittet hjemme uansett om det var KS, eller ikke - Og som sagt det kryr heller ikke av jobber - Og har hørt mange arb.givere har motholdninger til utlendingene, og at de havner nederst på bunken - så det med integrering skjer tversover menneskene- begge parter MÅ ville det- altså nordmenn burde bli mer åpne for å bli kjent med innvandrere -og omvendt når stykket kommer til integrering - Men ikke gå i fellen , det politikere sier , med innvandrer kvinner o.l - Vet om mange innvandrer kvinner som sårt ønsker seg jobb- men det er såå vanskelig å skaffe seg- pga motholdninger hos arb.giv.

Men hvis de fjerner kontantstøtten, så må dem vel for pokker
skaffe ALLE barnehageplass da??

Alexander har 22 stk foran seg, (det er den barnehagen med minst ventetid her)
Kan ikke se for meg at han kommer inn i barnehagen fra januar..

ORIGINAL: Mrs.B

ORIGINAL: oktober08

ORIGINAL: Junemamma

ikkje for å være stygg på noen som helst måte. men eg syns det e godt at det tar bort kontantstøtten eg. syns det er på høy tid at det skjer... de skal vel gjøre noe med det i januar.
de snakker om at det er så mye invandrer kvinner så nytter kontantstøtten. de vil ha det ut i jobb å barna i barnehage slik det lærer norsk å integrerer seg i det norske samfunn!!!

Ikke for å virke rasistisk eller noe slikt no[:)] 

men så syns eg at det Norskeland, begynner å tilrette legge seg mer å mer for utlendinger! utlendinger ditt, utlendinger datt [:'(] og det går utover vi som er NORSKE.

hadde personlig tenkt å være hjemme med snuppa, til hun får barnehage plass i august 2010. og jobbe litt, og 3200 hjelper for oss mye, så slipper eg å gå ut i 100% stilling!

men men.. vi får bruke skattepengene våres på norskkurs.

er enig!

sååå enig!!

Back
Topp