Kontantstøtten

Lykkeline

Glad i forumet
Januarhula 2014
Noen som vet hvor lenge man får den? Da mener jeg når barnet begynner i bhg...altså: jenta vår starter i bhg 3.aug...får vi da kontantstøtte ut juli (altså siste utbetaling nå?) eller er det også utbetaling første måned etter bhg.start?? Mener jeg har lest det en plass, og nå lurer jeg.
Jeg har kun tatt høyde for at jeg får ut juli og at det er siste gang.
Veldig flott om det også blir noen kroner i august...men noen som vet??

Nå får jeg 6000,-, men i juli blir snuppa 1,5 år...noen som vet hvor mye det er etter det?

Noen som vet hvor lenge man får den? Da mener jeg når barnet begynner i bhg...altså: jenta vår starter i bhg 3.aug...får vi da kontantstøtte ut juli (altså siste utbetaling nå?) eller er det også utbetaling første måned etter bhg.start?? Mener jeg har lest det en plass, og nå lurer jeg.
Jeg har kun tatt høyde for at jeg får ut juli og at det er siste gang.
Veldig flott om det også blir noen kroner i august...men noen som vet??

Nå får jeg 6000,-, men i juli blir snuppa 1,5 år...noen som vet hvor mye det er etter det?
Du får kontantstøtte for siste gang i august :) Husk å gi beskjed om at dere har fått plass :)

Jeg har fått innvilget for juli og august. Min er født i juni. Begynner også i barnehagen 3. August :)

Ok. Skal høre med bhg om det er sånn prosedyre at de sier i fra....det er slik i noen kommuner, hvis ikke kontakter jeg NAV selv.

Da ser det jammen ut som der blir noen ekstra kroner i august også da.
Jenta mi er født i januar, pappaen hadde sin permisjon fra januar til juni, så vi har ikke hatt behov for bhg før nå.

Ok. Skal høre med bhg om det er sånn prosedyre at de sier i fra....det er slik i noen kommuner, hvis ikke kontakter jeg NAV selv.

Da ser det jammen ut som der blir noen ekstra kroner i august også da.
Jenta mi er født i januar, pappaen hadde sin permisjon fra januar til juni, så vi har ikke hatt behov for bhg før nå.
Fikk dere kontantstøtte mens far var hjemme i lønnet perm?

Ja, kontantstøtte har ikke med lønn og gjøre, det får du om du ikke bruker bhg...du får 6000,- om du ikke har bhg i det hele tatt...så reduseres det ette hvor mange timer bhg du bruker....når barnet fyller 1,5 år, reduseres kontantstøtten til 3303,- ved å ikke bruke bhg i det hele tatt...og blir redusert etter antall timer bhg om du bruker det.

Back
Topp