kontantstøtte

Det er allerede innført, mener du om den kommer til å forsvinne??

Om den regjeringen som sitter nå blir sittende, så forsvinner den nok.

Ka for nåke! Kontanstøtto e no allerede innført [8D]

Antaglivis nåke eg har gått glipp av no, fill me in dåh!! [:)]

ORIGINAL: ~lilla gumman~

Er redd jeg ikke skjønner spm ditt.. kontantstøtten eksisterer vel ennå.. ?

ORIGINAL: Manne85

Det er allerede innført, mener du om den kommer til å forsvinne??

Om den regjeringen som sitter nå blir sittende, så forsvinner den nok.

sorry, forklarte ikke det[8|][:D] jo hva synes dere om at regjeringen vil kutte den ut?hvis jeg kjønte riktig så skal de diskuterre det til mandagen og kanskje bestemme seg for det[:@]

jeg synes det er trist dersom den forsvinner.. Det vil gjøre det enda vanskeligere for de som ønsker å være hjemme med barna sine lengre enn 9-12 mnd..

syns den bør være behovsprøvd jeg hvis de skal fortsette å ha den. samme med barnetrygd.

ORIGINAL: EmmaT

syns den bør være behovsprøvd jeg hvis de skal fortsette å ha den. samme med barnetrygd.

[8|]hvordan da? skjønt ikke helt

ORIGINAL: tafas

at f eks har du lønna til røkke trenger du heller ikke kontantstøtten/barnetrygden [:D]

ORIGINAL: tafas

hehe, hvem ikke trenger litt ekstra da[:D]

at f eks har du lønna til røkke trenger du heller ikke kontantstøtten/barnetrygden [:D]

Er ikkje enig med deg. Dei som tjenar over middels har som regel invistert i utdanning. Er ikkje rett at ein skal bli "straffa" for å ha god lønn. Mange med høg utdanning og høg lønn sit med store studielån.

ORIGINAL: @dnim

Er ikkje enig med deg. Dei som tjenar over middels har som regel invistert i utdanning. Er ikkje rett at ein skal bli "straffa" for å ha god lønn. Mange med høg utdanning og høg lønn sit med store studielån.

enig..itillegg staten skal betale ekstra penger for å skjekke hvem som tjener ikke tjener bra..best at de pengene går til kontantstøtte slik at foreldre kan bli hjemme m barnet

ORIGINAL: @dnim

jeg sa aldri hva jeg syns grensa bør være, nevnte røkke litt oppi her da. men ja jeg syns den bør være behovsprøvd. for å luke ut de som ikke trenger den og heller bruke de pengene på andre mer nyttige ting.

Tror ikke de kan fjerne den uten å ha full barnehage dekning til alle.. Det blir jo helt feil, dette er jo tatt opp flere ganger uten at noe har skjedd.. Så tror ikke det skjer noe denne gangen heller..

ORIGINAL: MorraTeFreja™

De har som mål at kontantstøtten skal avikles innen (eller var det i løpet av..) 2010 med mulighet for at den beholdes for barn mellom 1 år og 1 år og 11 mnd, siden de faller utefor den lovpålagte retten til bhgplass....

Så lenge de kan skilte med 100% barnehagedekning så har jeg ingen motforestillinger mot at kontantstøtten forsvinner.

Enig her..

synns det er tragisk om det skal være sånn at alle MÅ jobbe for at man skal ha rå til å leve.
alle sammen skal gjøre det samme og di som vil være hjemme å ta vare på barna sine sånn som mødre har gjort i lange tider, di må enten slite eller så må di bare sende barna i bh og få seg jobb.
trist om det ikke skal finnes hjemmemammaer lengre.
for det er mange som vil det og som ikke bare går og venter på å endelig få sende barna i bh.

Back
Topp