Kontantstøtte?

Såvidt jeg husker er det ikke mye.. [8|]

Skal leite litt - for det lurer jeg også på[8|]

Trygdeetaten skriver på sine nettsider:

Kontantstøtten reduseres   Kontantstøtten stanses fra måneden før barnet fyller tre år, og satsene reduseres.
Regjeringen foreslår i sitt budsjett å forkorte utbetalingsperioden av kontantstøtte med en måned, slik at støtten skal stanses fra og med måneden før barnet fyller tre år. Kontantstøtten vil etter dette maksimalt kunne utbetales i 23 måneder.
For adoptivbarn vil kontantstøtten maksimalt kunne utbetales i 23 måneder i perioden etter at fulle adopsjonspenger opphørte eller ville ha opphørt og fram til barnet begynner på skolen.
Regjeringen foreslår videre å redusere satsene for kontantstøtte. Full kontantstøtte vil utgjøre 3303 per måned.
Begge endringene foreslås å gjelde fra og med utbetalingen av kontantstøtten i januar 2006. For barn som fyller tre år i januar 2006, vil dermed siste utbetaling av kontantstøtte være desember 2005.

3303,- er det vi får.  Det er full kontantstøtte.

ORIGINAL: Hellemor

Får håpe de ikke kutter den, da[8|][8|][8|]

takk for svarene..
ikke mye å skryte av må jeg si. Spørs om jeg ikke må satse på en kveldsjobb for å spe på intekten.....

ORIGINAL: AS

takk for svarene..
ikke mye å skryte av må jeg si. Spørs om jeg ikke må satse på en kveldsjobb for å spe på intekten.....

Lurer på om jeg skal ha en liten deltids jeg også [8|]

- bytte jobb med mamma'n min  en dag eller to i uka
(hun har eget firma der hun har tilbudt meg jobb - og hun vil være gratis-dagmamma/bestemor imens[;)])

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Ja, med storesøster her fikk vi 3700,- eller noe sånt...  Hun er 5 år nå.

Den skal være til 2008 hvertfall... Blir ikke full barnehagedekning før det

ORIGINAL: Trulte74

Tviler på de klarer det til dess heller.. [8D]
Dessuten vil jeg ikke ha barnehageplass - jeg vil ha barnet mittt hjemme[8|]

ORIGINAL: Trulte74

Tviler på de klarer det til dess heller.. [8D]
Dessuten vil jeg ikke ha barnehageplass - jeg vil ha barnet mittt hjemme[8|]

Har også lyst å være hjemme, men får se om jeg klarer kombinere det med jobben. Hadde jeg hatt noen til å passe henne 1-2 dager i uka så hadde det ikke vært problem. Blir å søke om 50% plass fra våren vil jeg tro. Har ikke håp om å få det da...

Før var småbarns tillegge i.
Når vi fikk Ole Martin var de vær for seg så når vi var ferdig me kontantstøtta så la de den inn men tatt ut igjen.
Ble feil for de som hadde barnehage.

Kontantstøtte, barnetrygd, barnehage, jobb, 100% - 50%, være hjemme med guttungen..........

Skulle ønske det hadde vært lettere å ta de valgene... Har ønske om å kunne være hjemme litt med sønnen min, men vet ikke om penga strekker til så jeg kan det og det er egentlig utrolig frustrerende!

ORIGINAL: Vibeke :)

Kontantstøtte, barnetrygd, barnehage, jobb, 100% - 50%, være hjemme med guttungen..........

Skulle ønske det hadde vært lettere å ta de valgene... Har ønske om å kunne være hjemme litt med sønnen min, men vet ikke om penga strekker til så jeg kan det og det er egentlig utrolig frustrerende!

Såååå enig - men hos meg er det ikke aktuellt å ha han i barnehage i begynnelsen iallefall!! SKAL klare å finne en løsning der jeg kan jobbe endel hjemme om ikke annet ordner seg... [8|]

Ja,kontantstøtta var på 3675,- mener jeg... Og nå da på 3303,- ,dette med småbarnstillegget. Som de ikke har lagt over til barnetrygden enda...
De har nå sagt de skal det og...[8|]
Får håpe vi har kontantstøtte ut denna regjeringsperioden,med de mpå topp skulle det ikke forundre meg om den brått blir borte...

Back
Topp