Kontantstøtte

lille liss

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hei.

Jeg er med juli gruppa, hadde termin 7.juli, men fikk 25.juni :)

Det jeg lurer på nå er, jeg tenkte å søke kontantstøtte i juli... Vi har fått bhg plass fra 15.august, så gjelder vel for 1 mnd... Vet ikke om de gir ut for halve mnd.
Men på skjemaet står det ikke noe om hvor lenge en søker.. Får nav automatisk med seg at han begynner i bhg? Hvordan stopper den, så jeg ikke får evt for mye..? Huff, er så dårlig til å forklare. Håper noen skjønner hva jeg mener og har ett bra svar.
Hadde vært greit med 6000,- ;)
 
Vet ikke svaret på det du spør om. Men du skal få for både juli og august slik jeg har forstått det. Fra og med måneden etter fylte ett år til og med måneden ungen begynner i barnehage :)
 
Jeg skrev og når hun skal starte i barnehagen.
Og for sikkerhets skyld har jeg brukt å sende Mail til nav i august at ungen starter i Bhg den mnd så får en bekreftelse på at de stopper utbetaling
 
Sikkert et teit spm... Men får man dette, selv om man tar ut ferie? Vår permisjon går ut nå om 2 uker, og vi klarer det akkurat frem til barnehagestart, med å ta ut ferie.. Både årets, og noe oppspart fra i fjor..
 
Sikkert et teit spm... Men får man dette, selv om man tar ut ferie? Vår permisjon går ut nå om 2 uker, og vi klarer det akkurat frem til barnehagestart, med å ta ut ferie.. Både årets, og noe oppspart fra i fjor..
Man har rett på kontantstøtte for barn fra 1 mnd etter 1år så lenge de ikke går i bhg, når de begynner der får bhg betalt pr barn av staten, så du har uansett rett på kontantstøtte selv om dere har ferie om ikke dere har plass i bhg.
 
Man har rett på kontantstøtte for barn fra 1 mnd etter 1år så lenge de ikke går i bhg, når de begynner der får bhg betalt pr barn av staten, så du har uansett rett på kontantstøtte selv om dere har ferie om ikke dere har plass i bhg.

Tusen takk for oppklaringen! Dette var en hyggelig overraskelse! Og de kommer virkelig godt med :)
 
Vi fikk innvilget kontantstøtte for juni og juli. Poden er født 30.mai, og begynner i barnehagen 09.august. Vi skrev på skjemaet når han begynner i barnehagen:)
 
Du får juli og august. Gi beskjed om barnehagestart, da stanser den automatisk :)
 
Jeg skrev på oppstart dato i skjemaet. De hadde fått det med seg i svarbrevet:)
 
Her er han akkurat født i Juli, så vi får vel ikke noe?
 
Her er han akkurat født i Juli, så vi får vel ikke noe?
Du får fra og med den mnd han fyller 13 mnd til og med den mnd han begynner i barnehagen, så dersom han begynner i august, så får du kontantstøtte for august mnd. Bare å søke, 6000 kr ekstra kommer alltid godt med :)
 
Du får fra og med den mnd han fyller 13 mnd til og med den mnd han begynner i barnehagen, så dersom han begynner i august, så får du kontantstøtte for august mnd. Bare å søke, 6000 kr ekstra kommer alltid godt med :)
Søkte i dag. Uff, får nesten litt dårlig samvittighet. Men iflg termin skulle jeg jo hatt for Juli og... Og jeg "brukte jo opp" 2 uker av permisjonen på overtid. Så sånn sett har jeg jo rett til det :)
 
Søkte i dag. Uff, får nesten litt dårlig samvittighet. Men iflg termin skulle jeg jo hatt for Juli og... Og jeg "brukte jo opp" 2 uker av permisjonen på overtid. Så sånn sett har jeg jo rett til det :)
Syns det er helt innafor å søke for august jeg. De fleste må jo ta ulønnet perm, eller, slik vi har gjort det, 80% lønn under permisjon for å strekke tiden ut fram til barnehagestart. Så noen kroner ekstra kommer ufattelig godt med til en etterhvert slunken permisjonskasse! ;)
 
Syns det er helt innafor å søke for august jeg. De fleste må jo ta ulønnet perm, eller, slik vi har gjort det, 80% lønn under permisjon for å strekke tiden ut fram til barnehagestart. Så noen kroner ekstra kommer ufattelig godt med til en etterhvert slunken permisjonskasse! ;)
Du har helt rett. Vi måtte ta litt ulønnet vi også. Jeg bare tenker at det er så mange som trenger det mer enn oss :)
 
Back
Topp