Kontantstøtte

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Har dere som ikke skal ha barna i barnehagen før i august søkt? Noen som vet når man får første utbetaling?

Det sto i brevet at det gjaldt fra 01.03.2015, men om det kommer nå i månedsskiftet aner jeg ikke.

Ja vi får utbetalt siste dag i februar. Du har rett på fra mnd etter barnet er blitt 1år:)

Jeg fikk første utbet i januar, da var Felix 13mndr.
Søkte i begynnelsen på januar og fikk det innvilget 2uker etterpå ;)
Utbetalingen er i slutten av mnden (her i hvertfall). Så dere som fødte i februar vil få første utbet i slutten av mars

Last edited:
Jeg har fått fra 1/3. Regner med å få utbetalt i slutten av mnd. Her var det over 4 ukers behandlingstid på søknaden, så det bare å søke i vei om man ikke har gjort det. :) Gode penger når man ikke jobber fullt. :)

Har søkt ja. Mener det stod at man får første utbetaling i slutten av mnd etter barnet ble 1 år. Mini her har bursdag i begynnelsen av mars så da får vi første utbetaling i slutten av april om jeg har forstått det riktig.

Fikk ingen info om at vi måtte søke. Fikk omsider gjort det og behandlingstid er ca 1 mnd stod det da. Utbetaling er i slutten av mars.

Jeg har søkt for et par uker siden, men ikke hørt noe enda. Skal ikke ha utbetalt før slutten av mars, så regner med at søknaden er behandlet innen den tid :-)

Har også søkt, regner med det går i orden. Skal ha fra mars av :)

Når har dere søkt barnehageplass fra? Tenkte først siste uka i juli, men så søkte vi fra 3. august for å få kontantstøtte i august.
Tror kontantstøtte kommer samme dato som barnetrygden.

Skal søke snart. Skal ha fra April og til og med August. Har søkt bhg. fra 1.Aug, men blir jo 3.Aug:)

Har ikke søkt.. Gruer meg bare til å sjekke ut skjemaet:-P
Det var veldig enkelt å fylle ut, synes jeg. Gjenstår å se om jeg har gjort det rett da :P

Jeg har søkt, fått brev fra NAV om at de har motatt søknad. Er 1mnd behandlingstid, så regner med jeg snart får svar :)

Har ikke søkt.. Gruer meg bare til å sjekke ut skjemaet:-P
Det er dritenkelt å fylle ut, bare å hoppe i det. Er gjort på 5 minutter og du kan gjøre alt på pc og sende inn over nettet.

Vi har søkt, men ikke fått noe svar enda.

Back
Topp