Kontantstøtte

Lisse86

Forelsket i forumet
Dumt spørsmål. Men når barnet blir født i april, og vi drar permisjonen bevisst ut til august for å så begynne i bhg.
Får man da kontantstøtte fra april/mai?
Eller får man kun det hvis man ikke får bhg plass?

Fra barnet er 13.måneder kan man få kontantstøtte:) Dette kommer ikke automatisk som barnetrygden, så det må søkes om!

Bare du husker å søke så har du nok rett på kontantstøtte de mnd :) Vi er nødt til det... Mulig jeg klarer få barnepass 1-2 dager i uken, så jeg kan jobbe de dagene, hvis ikke så kommer d godt med siden vi ikke har andre muligheter :) (måtte ha d med første også i 2 mnd..)

Som skrevet over man får kontantstøtte fra barnets 13.levemnd. Altså barnet er født april'15, da blir det kontantstøtte mai'16 til aug'16 slik jeg skjønte det på det du skrev?

Som skrevet over man får kontantstøtte fra barnets 13.levemnd. Altså barnet er født april'15, da blir det kontantstøtte mai'16 til aug'16 slik jeg skjønte det på det du skrev?
Sånn blei det for oss, med førstemann! Men det kommer ikke automatisk nei, må søkes om og man må melde fra når man eventuelt får bhgplass, slik at man ikke mottar mer støtte en man ha rett på:)

Takk for svar alle. Veldig oppklarende [emoji4]

Back
Topp