Kontantstøtte

Ingeri

Elsker forumet
jentene i juni13
Flere som skal ha kontantstøtte fra juli? Har hørt at kontantstøtten blir økt til 6000kr til høsten(har ikke hørt noen dato), lurer da på om vi får 6000kr fra høsten, vi får jo 5000kr sånn som satsene er nå. Eller er det sånn at det er bare barn som er født etter 1.juli f.eks som får 6000kr? Noen som vet noe om dette? :)

Sent from my iPad using BV Fo

Flere som skal ha kontantstøtte fra juli? Har hørt at kontantstøtten blir økt til 6000kr til høsten(har ikke hørt noen dato), lurer da på om vi får 6000kr fra høsten, vi får jo 5000kr sånn som satsene er nå. Eller er det sånn at det er bare barn som er født etter 1.juli f.eks som får 6000kr? Noen som vet noe om dette? :)

Fra 1 august heves kontantstøtten til 6000 for alle ettåringer :-) står nederst på siden om kontantstøtte på nav :-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Hvordan fungerer kontantstøtten egentlig? Er det sånn alle får fra ungen er et år og til de begynner i barnehagen? Altså at jeg kan få det fra juni til august liksom?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Hvordan fungerer kontantstøtten egentlig? Er det sånn alle får fra ungen er et år og til de begynner i barnehagen? Altså at jeg kan få det fra juni til august liksom?

Tror det :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kontantstøtten er for dem som ikke skal ha ungen i bgh, el bare litt. Så da spørs det om du skal ha din fult el bare noen dager. Som vi da, skal ha vår i bgh 3dager i uka, og det er da 60%. Så da får vi resten av de 40% betalt for at han ikke er i bgh. Hvis reglene er slik nå å.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Skal ha kontantstøtte ja :) det økes for alle sammen uansett :)

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Du får det for mnd etter at J er blitt 1 år. Om han er født i juni og skal begynne i bhg i august så kan du få kontantstøtte for juli. Det går ikke automatisk slik det er med barnetrygd, men må søkes på.

Kontantstøtten er for dem som ikke skal ha ungen i bgh, el bare litt. Så da spørs det om du skal ha din fult el bare noen dager. Som vi da, skal ha vår i bgh 3dager i uka, og det er da 60%. Så da får vi resten av de 40% betalt for at han ikke er i bgh. Hvis reglene er slik nå å.

Sånn jeg forsto det er det bare de som har bhg 2 dager eller mindre som får kontantstøtte :/ Kjipt hvis det stemmer for vi har også 3 dager fra høsten! Håper du har rett:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar alle sammen!
Så man får 6000kr i 11 mnd med de nye reglene da?

Fra 1 august heves kontantstøtten til 6000 for alle ettåringer :-) står nederst på siden om kontantstøtte på nav :-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Gjør det? Da må jeg inn å lese igjen tror jeg, så ikke noe om det sist jeg var inne værtfall..:)

Sånn jeg forsto det er det bare de som har bhg 2 dager eller mindre som får kontantstøtte :/ Kjipt hvis det stemmer for vi har også 3 dager fra høsten! Håper du har rett:)

Det er det jeg har hørt også.. har du over 50% plass så mister du kontantstøtta. Men er jo lov å håpe!! Har 3 dager jeg også.. men etter som jeg har skjønt får du støtta den mnd og mnd etter barnehagen har begynt? Noen som veit noe mer om det?

Er ikke sånn lenger. Det går på bhg sin åpningstid og barnet må går mindre enn 19 timer i uka. Vår bhg er åpen fra 7.00 - 17.00, så der kan man kun gå 1 dag i uka for å få kontanstøtte..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja, da får ikke vi noe da. Fader for noe dritt da. Tullete regler.

Er ikke sånn lenger. Det går på bhg sin åpningstid og barnet må går mindre enn 19 timer i uka. Vår bhg er åpen fra 7.00 - 17.00, så der kan man kun gå 1 dag i uka for å få kontanstøtte..

Da ble det ikke noe på oss da. Skal ikke si helt sikkert åssen det er med timene, men første gangen vi skulle søke, så hadde det ikke noe med hvor mange timer ungen var i bgh, var det hvor mange dager.

Da ble det ikke noe på oss da. Skal ikke si helt sikkert åssen det er med timene, men første gangen vi skulle søke, så hadde det ikke noe med hvor mange timer ungen var i bgh, var det hvor mange dager.

Det har kommet nye regler. Jeg fikk halv støtte når min eldste gikk 50% i bhg for fire år siden.

Det har kommet nye regler. Jeg fikk halv støtte når min eldste gikk 50% i bhg for fire år siden.

Glemte å søke på velsa, men når jeg søkte på eldtse, som nå er 7år, så fikk jeg 660kr for de dagene han ikke var i bgh. Så han hadde 60% da. Men er ingen vits å søke nå, nå som minsten skal være i bgh 60%.

Trodde det gikk automatisk jeg? At man ikke trenger å søke..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp