Kontantstøtte

Zita

Gift med forumet
I vår bhg utgjør 50% plass 24 timer og 22,5 min. Bhg har åpent fra 0700 til 1645.

Hvilken sats kommer vi da under ifht kontantstøtte?

Vi er jo over 24 timer som, men under 25...

Slik jeg tolker det så er du havner du i 17-24. Men kan jo fort være at de regner fra påbegynt time, slik at det da blir 25.

Sorland skrev:
Slik jeg tolker det så er du havner du i 17-24. Men kan jo fort være at de regner fra påbegynt time, slik at det da blir 25.

Jeg tolket det sånn først, men tenker også som deg at de kan regne fra pr påbegynte time...

Noen som vet?

De er jo ganske firkanta egentlig. Så ville pratet med styrer i bhg om de kan lage en avtale hvor det står 24 timer slik at du ikke skal tape på det

jealie28 skrev:
De er jo ganske firkanta egentlig. Så ville pratet med styrer i bhg om de kan lage en avtale hvor det står 24 timer slik at du ikke skal tape på det

Sign. 
Også er det avtalt tid ungen er der som teller, ikke den reale tiden. Så om dere avtaler med barnehagen at han er der 8 timer 3 dager i uka, så blir jo det 24. Og da er dere innenfor den 17 til 24. Var iallefall slik Nav sa at jeg måtte gjøre det. 

Tanntrollet09 skrev:
jealie28 skrev:

Sign. 
Også er det avtalt tid ungen er der som teller, ikke den reale tiden. Så om dere avtaler med barnehagen at han er der 8 timer 3 dager i uka, så blir jo det 24. Og da er dere innenfor den 17 til 24. Var iallefall slik Nav sa at jeg måtte gjøre det. 

det er bhg åpningstid de dagene han har dag som teller, ikke antall timer barnet er der. er det f.eks åpent 7-16.30 er det 9,5 timers dager man må telle, og det x3 = 28,5...

ohBaby! skrev:
Tanntrollet09 skrev:
jealie28 skrev:

Sign. 

det er bhg åpningstid de dagene han har dag som teller, ikke antall timer barnet er der. er det f.eks åpent 7-16.30 er det 9,5 timers dager man må telle, og det x3 = 28,5...

spørs på bhg det... da jeg søkte stresøster i bhg for 1 år siden, så kunne vi fordele timene ut over hele uka...

da vi fikk brev på svar om bhg plass nå, så sto det at vi hadde fått 24 timers uke, så da regner jeg med vi kommer under den 17-24...

ohBaby! skrev:
Tanntrollet09 skrev:
jealie28 skrev:

Sign. 

Jeg har snakket med flere på Nav, og de sa at det var avtalt tid som teller, ikke åpningstidene. For det er mange barn som f.eks. er der bare 6 timer om dagen, og da skulle man ikke bli trekt for mer enn det man brukte. Så man måtte avtale timeantallet med barnehagen og få det skriftlig. Så jeg antar det er likt for hele landet og ikke bare her jeg bor. 

Tanntrollet09 skrev:

Så man måtte avtale timeantallet med barnehagen og få det skriftlig. Så jeg antar det er likt for hele landet og ikke bare her jeg bor. 

Sånn er det ikke i de barnehagene jeg har jobbet i, og heller ikke der største jenta vår går. Det er antall timer barnehagen har åpent.

Thejohan skrev:
Tanntrollet09 skrev:

Så man måtte avtale timeantallet med barnehagen og få det skriftlig. Så jeg antar det er likt for hele landet og ikke bare her jeg bor. 

Sånn er det ikke i de barnehagene jeg har jobbet i, og heller ikke der største jenta vår går. Det er antall timer barnehagen har åpent.

er det nav også sier ,at det går på åpningstider,så da er de som får noe annet veldig heldige,synd om de får en smell en dag om nav ordner opp i reglene sine. bare så folk er obs! ta en tlf til nav og høre allefall,og få det skriftlig fra dem også om det utøves skjønn på sånt

Back
Topp